LCD \ Plasma til 17-20.000 - Har et par spørsmål :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD \ Plasma til 17-20.000 - Har et par spørsmål :)

Hei!
    Jeg er på jak etter ny TV og har et par spørsmål som jeg håper noen her kan svare

Jeg har en HTPC jeg er interesert i å koble til TVen, men flere har nevnt at når man skal koble en PC til TV'en bør man ikke velge plasma grunnet oppløsningen. Nå synes jeg personlig at 1024x768 e.l oppløsning er godt nok. Har noen erfaringer med dette og kan bekrefte at 1024x768 oppløsning er godt nok når man kobler en PC til TV'en ? Evt. å fraråde meg i å koble PC til en Plasma

Kriteriene er som følger:
    * 16-20.000 (20 er da det absolutt meste jeg kan gi)
    * 42" (40" går ann men da skal det være utroolig bra bilde).
    * HD ready
    * 1024x768 oppløsning eller høyere
    * Sort skal ikke være grått.
    * God bildekvalitet.
    * Mulighet for tilkobling av PC... (DVI eller VGA?)

Får man mest for pengene (i min prisklasse), og som utfyller overnevnte kriterier best, hvis man går for plasma eller LCD ? Og isåfall: Noen eksempler på TVer som utfyller kravene ?

Det er hovedsaklig PC og kabeltv som skal vises på TVen. Går til anskaffelse av digital tuner om ikke så alt for lenge.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å mase fælt her, men jeg har søkt en del og ikke funnet svarene på spørsmålene.

Hvis noen har noen kjøpstips ang. LCD \ Plasma til rundt 15-20.000 og gjerne med kriteriene jeg har satt så hadde det vært helt supert.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner ikke noe om hva du skal bruke htpc'n sammen med tv'n til. Er det spill, film, tv eller bruke den som en stor pc skjerm og skrive i word(hehe).
    Det er vel sikkert en kombinasjon, men kanskje det er hovedvekt på noe? Om det er film og tv titting så ser ikke jeg noe grunn til at oppløsning skal ha så mye å si. På spill og "kontorbruk" så har vel oppløsning litt mere å si.

Om det er film og tv som står øverst, og litt surfing på nett og slikt i tillegg hadde jeg vurdert Panasonic 42PV60. 17k på elkjøp, om de forsatt selger den for det da.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Du nevner ikke noe om hva du skal bruke htpc'n sammen med tv'n til. Er det spill, film, tv eller bruke den som en stor pc skjerm og skrive i word(hehe).
    Det blir ikke spilling, men heller DVD og TV + litt surfing. Hovedsaklig film og TV, men jeg vil jo selvfølgelig at det skal være mulig å se hva som faktisk skjer på skjermen. (Husker i "gamledager" når jeg koblet PC'en til tv'en med Svideokabel og man måtte gjette seg frem på Windows startmenyen o.l

Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Om det er film og tv som står øverst, og litt surfing på nett og slikt i tillegg hadde jeg vurdert Panasonic 42PV60. 17k på elkjøp, om de forsatt selger den for det da.
    Ja. Har lest et par innlegg her om den TV'en og det er faktisk den eneste jeg har under vurdering hittils, så hvis noen kjenner til noen andre TV'er i samme prisklasse som kan utkonkurere denne modellen hadde det vært fint å høre om det

Når det gjelder 42PV60 ser det ut som de ikke har den lenger. Hvertfall ikke på nettsidene deres. Den nærmeste jeg ser er Panasonic TH42PV62E

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg nettopp plasma, og da stod valget mellom Panasonic 42PV60 og LG 42PC3R.. Etter litt om og men så ble det LG'n :grin: Måtte gi 20K for den. Fikk den fraktet fra Elkjøp i Namsos. Etter det jeg har lest på forumet her, så var LG'n også hakket hvassere :wink: Og personlig, så synes jeg LG'n ser bedre ut også! Er et supert bilde på den, og den har 2 HDMI inn, komponent og resten av pakka.. Eneste plass jeg fant info om denne tv'n på nettet, var på AVNytt her inne.. Er også bilde av den på min hjemmekino :grin: :grin:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Dog er jeg noe usikker på hva "hvassere" betyr. Er det positivt ?

Hvordan er sortnivået på den ? Har du forsøkt å koble en PC til den ? Isåfall: Hvordan er bildekvaliteten ?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PV60/PV62 (samme skjerm) er den beste skjermen bildemessig i sin prisklasse. Den vil fungere fint til tilkobling til PC også. LG 42PC3R/PC1R har hakket dårligere bilde, men har et bedre design. LG lager gode plasmaer, men sortnivået er litt dårlig. En annen modell du kan vurdere er Sasmung PS-42Q7H/CH. Den koster mer.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Panasonic PV60/PV62 (samme skjerm)
    Samme skjerm ? Hvor ligger forskjellen da PV62'en ligger 1500 kroner over ?

Jeg velger faktisk bildekvalitet ovenfor design da jeg ikke har sett en plasma\lcd med et direkte stygt, eller lite stuevennlig, design.

Takk for tips og gode svar alle sammen. Blir nok en PV62 på meg om en liten ukes tid

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    62-en leveres med et bordstativ. 60 leveres uten stativ.
    Det er ENESTE forskjell på de to modellene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •