Beste 32" LCD-TV til maks 15.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 32" LCD-TV til maks 15.000?

Mine foreldres gamle CRT tv har sagt takk for seg, og de trenger en ny TV. Lurer derfor på hvilken TV jeg burde velge ut fra disse kriteriene:

32" (37" blir for stort, alt under for smått)
    LCD
    Maks 15.000
    Må kunne kjøpes i butikk i Oslo

Takk for tips

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer med å finne gode 32" LCD til 15.000 jeg... derfor et lite tillegg:

Evt. 37" plasma. Og helst ikke over 15.000. I nødstilfall kan de strekke seg til 17-18.000 men noe over det er fullstendig uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke være noe problem å finne en bra LCD til 15k. Omtrent samme jeg har sjekket i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/38044-bra-32-lcd-kj.html

Samsung tv'ene som omtales der koster alle under 15k. Toppmodellen LE-32M61B koster 14999 eller noe sånt hos Expert.

Ellers er det jo ikke veldig god økonomi å kjøpe i butikk. Sparer mange tusenlapper ved å bestille på nett. Hvis budsjettet er 17-18k kan man velge hva som helst omtrent.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 32LB1R
    JVC LT32E70BU

Begge tv'ene tror jeg vil kunne gi samsung en har kamp om topp plassering.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp (jada, jeg vet) i dag for å kikke. De anbefalte en Philips 32" LCD (32PF7321) til 15k. Jeg sammenlignet litt med tv'ene rundt, og syntes også selv at den ga best farger og best sortnivå i den klassen. Har dere noen erfaringer med denne modellen eller Philips generelt?

Ellers ser jeg at blant annet Siba selger samme TV til 13k.

Men er misfornøyd med antennesignalene. På Elkjøp sa de det samme jeg har hørt rykter om, at støy på antennesignalene ses bedre på LCD skjermer. Mine foreldre har ikke spesielt bra antennesignaler (bakkenettet, en del forstyrrelser, streker og lignende). Vil det være mye mer skjemmende på en LCD TV enn en CRT?

Å kjøpe på nettet i et slikt tilfelle er uaktuelt. Er ikke mer enn tusenlappen å spare, jevnt over uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LCD "avslører" ett dårlig signal på en helt annen måte enn hva de gamle CRT tv'ene gjør. Hvis signalet er slik du beskriver det nå og dette ikke kan tilskrives den gamle tv'en de har hjemme ville jeg vurdert 2 ting. Parabol eller CRT tv

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror de har vurdert parabol, men problemet er at vi ikke vet om de har god nok fri sikt i den retningen parabolantennen må stå. Er noe fjell og trær som kan ødelegge moroa.

Inntil videre har jeg fortsatt å sjekke TV'er. Har vel valgt bort Philips'en nå med mindre noen har gode argumenter for å beholde den på listen. I stedet har jeg sett på

*Samsung LE-32M61B til 15k (Expert)
    *LG 32LB1R til 16k (Hifi-Centerkjeden)

Jeg så disse hos to forskjellige forhandlere, så jeg har ikke fått sett de ved siden av hverandre, men bortsett fra sortnivå syntes jeg begge ga overbevisende resultater. Hvilket er å foretrekke av disse to?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også tatt med Sony KDL-32V2000 i vurderingen (ca 14 500). Kåret til best in class av What Hi-Fi?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Ja, jeg tror de har vurdert parabol, men problemet er at vi ikke vet om de har god nok fri sikt i den retningen parabolantennen må stå. Er noe fjell og trær som kan ødelegge moroa.

Inntil videre har jeg fortsatt å sjekke TV'er. Har vel valgt bort Philips'en nå med mindre noen har gode argumenter for å beholde den på listen. I stedet har jeg sett på

*Samsung LE-32M61B til 15k (Expert)
    *LG 32LB1R til 16k (Hifi-Centerkjeden)

Jeg så disse hos to forskjellige forhandlere, så jeg har ikke fått sett de ved siden av hverandre, men bortsett fra sortnivå syntes jeg begge ga overbevisende resultater. Hvilket er å foretrekke av disse to?

Kan bare si utifra egen smak og jeg liker 37" av LG'en veldig godt..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ville også tatt med Sony KDL-32V2000 i vurderingen (ca 14 500). Kåret til best in class av What Hi-Fi?
    Jeg liker Sony, da de jevnt over lager gode produkter. Hvor får man kjøpt denne TV'en?

Falt for dette: "Bravia Engine durer og går i bakgrunnen og skal blant annet sørge for at støyfulle analoge TV-signaler blir rensket frie for snusk og rusk. Dette synes vi flatskjermen klarer med bravur, og med mindre du stikker nesa langt opp i TVen vil du ikke bli spesielt plaget av støy. " Som sagt tidligere, er foreldrene mine sitt tv-signal ganske så dårlig, så dette må jo være skjermen for de. Men hvor selger de denne?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje spørre slik også; Har de andre TV'ene jeg har listet opp samme type teknologi for forbedring av analoge tv-signaler som Sony'en?

Evt. vil den i det hele tatt fungerere på tv-signaler som er ganske dårlige selv på CRT?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kjøpes hos Sovida.com (14 290) og kan hentes hos Elfa i Sandakerv. i Oslo.
    http://www.sovida.com/bin/document?docID=02732&lang=no
    Serviceavdelingen i Sonybygget på Alnabru har den sikkert også utstilt.
    Har ikke kikket på denne sjøl, bare lest tester.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Kan kjøpes hos Sovida.com (14 290) og kan hentes hos Elfa i Sandakerv. i Oslo.
    http://www.sovida.com/bin/document?docID=02732&lang=no
    Serviceavdelingen i Sonybygget på Alnabru har den sikkert også utstilt.
    Har ikke kikket på denne sjøl, bare lest tester.
    Var visst utsolgt derfra også. TV'n skal kjøpes senest lørdag. Men lurer fortsatt på om andre TV'er også har en teknologi for å forbedre dårlige analoge signaler/dårlig antennemottak?

Burde bare kjøpe CRT, men det er jo omtrent kul umulig å finne CRT i det hele tatt... og de til 2-4000 kroner er neppe spesielt gode sammenliknet med LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i den Sony tv'n. Står egentlig mellom den og Samsung M61.

De har Sony på den butikken ved Colosseum kino i Oslo. Elnor eller noe sånt tror jeg den heter. Der har de også den V2000 tv'n, hadde i hvertfall det på mandag når jeg var innom. En hel haug av kasser.. Den er litt dyrere der da. Husker ikke helt, men tror det var 16-17k.

Test av Sony her forresten:
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=307362

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor, ja. De tenkte jeg ikke på. Det er jo en ganske stor butikk. Men jeg kom plutselig på at det er noe som heter Sony-Center på Karl Johan også. Så jeg stakk nettopp inn der for å kikke på Sony KDL-32V2000, og jeg må innrømme at den TV'en imponerte meg. Den hadde det beste sortnivået av de TV'ene jeg har sett på de siste dagene, og tunerdelen virket meget kapabel. Kontrast og lysstyrke virket bra synkronisert. Etterslep var det så vidt jeg kunne se, men da var det lys tekst på mørk bakgrunn som rullet. I vanlige bevegelser så jeg ikke noe som helst etterslep. Bildet var knivskarpt, også på vanlig PAL oppløsning (fikk demonstrert HDTV også... *sikle*, bortsett fra raske bevegelser... der hakker og henger det ganske kraftig på HDTV, men det har jeg sett også på andre tv'er så det er nok systemets feil).

Nei, med mindre noen har kraftige innvendinger (godt begrunnede) så blir det nok denne TV'en som får stå i stua til mine foreldre fra og med i morgen (var på lager også, kostet 16k).

Da får vel jeg jobben med å justere den når den er i hus da. Har en slik justerings-DVD, men vet ikke hvor bra den er til LCD. Får prøve. Kan komme tilbake med litt mer erfaringer når jeg har prøvd den hjemme hos foreldrene mine (skal dit på en langhelg nå).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rulletekst har jeg også sett blir skikkelig dårlig på de fleste lcd tv'er. Virker som det kanskje er noe av det de sliter mest med.

Blir spennende å høre erfaringer med tv'n. Er ganske klar for en sånn selv. Fikk også godt inntrykk av den når jeg var innom Elnor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    LG 32LB1R
    JVC LT32E70BU

Begge tv'ene tror jeg vil kunne gi samsung en har kamp om topp plassering.
    Enig der gitt. Skjønner ikke at den nye jvcen ikke er mer omdiskutert på forumet her. Bildet er jo sinnsykt bra til den prisen. Etter at vi fikk LT32E70BU i butikken vår sliter vi faktisk med og selge de andre tvene i samme prisklasse og over. Rett og slett på grunn av glimrende bilder på denne jvc modellen. Som regel er halve forsendingen vi får av disse tvene solgt før de er fremme.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett opp prisen så er "problemet" løst.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp den JVC tv'en er noe av det beste jeg har sett når det gjelder bildebehandling. Det morsomme er at de ofte bruker samsung paneler. Lurer på om samsung er grinete jeg når de ser hva andre produsenter klarer å få ut av panelene dems.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen steder i Oslo den JVCen kan betraktes med egne øyne? (Fant den forøvrig ikke på nettbutikker ved søk i prisguiden)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •