Portabel projektor til fremvisning og film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Portabel projektor til fremvisning og film?

Hei
    Skal kjøpe en portabel projektor, skal bruke denne blandt annet til og ta med til kamerater for og se film osv. Den skal også brukes noe til fremvisning av powerpoint, ser for meg 95% filmbruk og 5% presentasjon. Så at det er en brukbar film projektor er et must.

Har sett på Dell 2400MP som det nå er 20% på og koster 11,889 kr ink mva og frakt.

Er projektoren til Dell noe og satse på? eller finnes det bedre innenfor 15 000 kr grensen?

Er også viktig at det er med, eller går og få kjøpt en veske slik at den er lett og ta med.

Har en fast montert Panasonic PT-AE900E hjemme, men slik jeg ser det går det ikke få fatt i en bæreveske til denne.

Håper på forslag fra dere her som har peil på dette.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimenge
    Hei
    Skal kjøpe en portabel projektor, skal bruke denne blandt annet til og ta med til kamerater for og se film osv. Den skal også brukes noe til fremvisning av powerpoint, ser for meg 95% filmbruk og 5% presentasjon. Så at det er en brukbar film projektor er et must.

Har sett på Dell 2400MP som det nå er 20% på og koster 11,889 kr ink mva og frakt.

Er projektoren til Dell noe og satse på? eller finnes det bedre innenfor 15 000 kr grensen?

Er også viktig at det er med, eller går og få kjøpt en veske slik at den er lett og ta med.

Har en fast montert Panasonic PT-AE900E hjemme, men slik jeg ser det går det ikke få fatt i en bæreveske til denne.

Håper på forslag fra dere her som har peil på dette.
    Du har jo også Optoma DV10, med innebygd DVD-spiller ;-)

http://www.optoma.co.uk/optoma/proje...inment&PC=DV10

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig liten sak det, eneste jeg synes at det var for liten oppløsning på den. 854 x 480

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Noen her som kan hjelpe meg eller? Eller skal jeg gå for Dell 2400MP?

Håper noen svarer på denne.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimenge
    Hei
    Noen her som kan hjelpe meg eller? Eller skal jeg gå for Dell 2400MP?

Håper noen svarer på denne.
    Ut i fra spesifikkasjonene, får jeg intrykk av at Dell 2400MP mer en typisk presenasjons DLP projektor med 3000 ANSI lumen og med 4:3 1024 x 768 oppløsning, så til 95% hjemmekino som prioritet finnes det vel andre bedre alternativ der ute.
    Gode film baserte DLP projektorer som har 1280x720( 768 ) og som egner seg til film, har vel ofte en litt høy pris i forhold til LCD konkurentene, som ofte i tilegg har lensshift og store zoom områder å vise til, og som derfor ofte er lettere enn sine DLP konkurenter å plassere i forskjellige oppsett.

Forstår vel også det sånn at det litt er en original transportveske for projektor du egentlig er ute etter, i og med at vel de fleste greie hjemmekino projektorene innenfor prisklassen er forholdsvis lette å ta med seg pga størrelsen, men ikke har noen god beskyttende transport veske løsning på samme måte som typiske de mindre og mer kompakte presentasjons mosellene.

Er fortiden selv blitt vandt med 60-70kg tunge trerørs CRT projektorer, og vil vel si at de fleste lampebaserte projektorene med en linse og en vekt under 10-15 kg burde regnes som portabele og plug and play projektorer som godt kunne dekket det behovet du er ute etter.

Kanskje det hadde vært lettere å kommet i mål med å velge nettop en av dagens populære LCD hjemmekino projektorer, og bare fått tilpasset en foto koffert eller tilsvarende, for en mer sikker og beskyttet transport av projektoren.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einig med han over. http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...B1F7A5D7382930ein av dei to alu koffertene her, så går det an å kjøpe skumgummi for å kutte ut til perfekt passform for det utstyret du trenger. tar deg 30min og lage. Det er meget sikkert. Min far brukar det på div dyrt fotoutstyr... kofferten hans er i tillegg vasstett

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, kommer nok til og gjøre det. kansje kjøpe en Panasonic PT-AE900E til og bruke som portabel, og heller lage ei veske.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •