Hvor er Sharp i Norge (nye lcd tv'er) ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor er Sharp i Norge (nye lcd tv'er) ??

Jeg er på jakt etter en ny LCD TV, og funnet ut at jeg vil ha en 37" og at den bør ha oppløsningen 1920x1080...

Jeg så lenge på Philips sin 37PF9830, men den inneholder ingen digital tuner, bare 1 HDMI inngang, samt at det er rapportert noen problemer med at TV'n slår seg av og en del problemer med oppløsningen ved tilkobling med PC. Dessuten begynner den å bli "gammel" fra sommeren i fjord.

Men så fant jeg ut at SHARP slipper en TV om dagen som heter LC-37GE1E.
    Dette er de nyeste Lcd'ene fra Sharp i deres Aquos-serie (vist på CEBIT i år, se om Aquos på CEBIT her ).

Den ser ut til å være veldig bra.. og ikke så værst pris heller (24.990,- på YaTack.no).

Men hvilke andre steder enn YaTack selger Sharp LCD ? Ingen av de store selskapene slik som Elkjøp eller Expert selger eller tar dette inn.. Og når du prater med selgere her, aner de svært lite om Sharp i det hele tatt ("sikkert grei tv...").

Jeg synes dette er rart da Sharp er ganske store ellers i Europa og i tillegg har en del gode produkter.

Er det riktig at Sharp produserer paneler til Philips eller Panasonic ?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Klubben selger noen få Sharp modeller, mulig de kan skaffe den du er ute etter.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer campod sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her: databutikken.com - Norge koster den 17549,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jeg ikke helt feil så er denne tv'en identisk med 37" XD1E og inngår i Sharp's aquos' serien. Det er lite rapporter om den enda, men noen på avforums har fått den. Det er litt mindre kontrast på 37" og 42" (1200:1) enn på 46" og 52". Sistnevnte modeller er tilvirket på den nye fabrikken til Sharp i Japan, som produserer større paneler.
    De store skjermene har vært ute en stund, men det er dessverre endel problemer med "buzzing" og "banding". Håper ikke det er det på de to andre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye sharp skjermene ser meget bra! Elkjøp skaffer også noen sharp skjermer i 32,37 og den nye X1De i 42" med 1920*1080P. Det er forskjell på panelene fra 46/52" og 42/37" som har litt lavere ytelse. Selv ville jeg ikke lagt så stor vekt på 1080p i 37" da forskjellen er så å si ikke eksiterende på alt unntatt PC...

Sharp har egen fabrikk, Philips har et samarbeide med LG med egen fabrikk ilag og Panasonic blir produsert delvis av Amoi ut fra det jeg har hørdt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei rs banditt.
    Hvor har du sett 42" på elkjøp hen? Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    euronics har 42"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Hei rs banditt.
    Hvor har du sett 42" på elkjøp hen? Pris?
    Ikke så mange butikker spm har tatt den inn, men den er tilgjenglig for bestilling av alle butikker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opplyst at den koster 25k,men har hørdt at den skal koste 20k av noen også.. Har ikke sett den i noen butikk enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euronics har en bra pris på Sharp LC37XD1E nå. Bestilte på Euronics i Drammen, pris 15990,- 1000 kr lavere enn billigste jeg har funnet på nett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Euronics har en bra pris på Sharp LC37XD1E nå. Bestilte på Euronics i Drammen, pris 15990,- 1000 kr lavere enn billigste jeg har funnet på nett

Noen som vet om euronics butikker med dette på lager? Eller andre butikker for den del

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp

Det er bare tre kjeder i Norge som selger og har tilgang på sharp LCD-TV , og det er elkjøp , hifi klubben og euronics.

Oslo Hifi center selger også våre high end modeller.

Til trådstarter så er kan jeg si at det er LC37XD1 du skal gå for, og ikke tro på ALT du leser på nettet om hvor man får kjøpt Sharp.
    Det er mange som har skjønt at sharp ligger langt framme på lcd og etterspør våre produkter , for tiden og vi har desverre trøbbel med å levere nok..
    Mvh
    Joel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joel på Sharp
    Det er bare tre kjeder i Norge som selger og har tilgang på sharp LCD-TV , og det er elkjøp , hifi klubben og euronics.

Oslo Hifi center selger også våre high end modeller.

Til trådstarter så er kan jeg si at det er LC37XD1 du skal gå for, og ikke tro på ALT du leser på nettet om hvor man får kjøpt Sharp.
    Det er mange som har skjønt at sharp ligger langt framme på lcd og etterspør våre produkter , for tiden og vi har desverre trøbbel med å levere nok..
    Mvh
    Joel

Ok, jeg ønsker å kjøpe en 37 XD1E nå! Hehe. Kan du fortelle meg hvor jeg kan finne en.....alle steder er jo tomme.

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min 32 tommer på Lefdal og de har 150% prisgaranti også.........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal og Elkjøp er jo samme kjede.

Men hvordan får Yatack sine TV'er? De selger de fleste ser jeg.

Men det hjelper jo ikke, når det er utsolgt alle steder

-Jørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Lefdal i dag...heller ikke XD1E der. Hadde ikke det i pris listene sine engang.

Kanskje Joel på Sharp kan fortelle noe mer om når tv`ene er tilgjengelige igjen, eller om de blir tilgjengelige i dt hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjløp og Lefdal har 42XD1 inne i sitt standard sortiement, men tilgangen på apparater også her hhar vært for liten.
    Hva gjelder de andre modellene i XD serien så har alle elkjøp/lefdal butikker tilgang til å selge disse også , utenom standard sortiementent, avtalen for dette er ganske ny og ikke alle selgere er informert enda tenker jeg.

Samme gjelder for Euronics.

Yatack er en gammel god kunde av oss og handler direkte med oss og har gjordt det i flere år nå.a

Blir bra leveranser på alle toppmodellene i februar, og for alle som ikke MÅÅ ha full hd anbefeler jeg og ta en titt på RA-serien vår, som en lik XD i desing men er altså "bare" hd-ready - nydelige skjermer også dette.. =)

Mvh
    Joel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joel ,vet du når i februar? Bestilte en 37XD1E på Euronics for 2-3 uker siden. Flytter inn i ny leilighet 15. februar og håpet på å få med nye TV'en på flytte-lasset da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •