Bestille Plasma fra Fyndbörsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestille Plasma fra Fyndbörsen

Noen som har erfaring med reklamasjon/garanti ved bestilling fra utlandet (Sverige)? Jeg vurderer å bestille en plasma fra Fyndbörsen, men er skeptisk om noe skulle skje med TV'n.

Fikk dette svaret fra Fyndbörsen:

"Hej Om du köper den av oss har du 2 års garanti i sverige under första året
    kan du få den fixad i norge men troligtvis även under år 2

Eftersom du köper den i svrige är det internationella garantierna/lagarna
    som gäller."

Ikke særlig betryggende. Noen som vet hva de internasjonale lovene sier?

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbutikker innen EU/EØS som selger til Norge plikter å føle lover og regler i det landet de selger TIL. Hvorvitt dette er tilfelle i praksis er en annen sak.
    Jeg har hatt en reklamasjon med Fyndbörsen, og det gikk vel sånn tålig greit, mye takket være greie meg :razz:. Fikk en defekt DVD-spiller derifra. Dette løste vi ved å sende en ny spiller i oppkrav til postkontoret i Strømstad, og at jeg sendte den gamle tilbake. Dette var den greieste løsningen for begge parter. De brukte riktignok en god stund på å få overført beløpet inn på min konto, men det kom til slutt.
    I tråd med denne tråden bør du kanskje få fyndbørsen til å sende varene med en annen fraktleverandør enn DHL (dersom det er mulig).

Håper dette var til hjelp...

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Nettbutikker innen EU/EØS som selger til Norge plikter å føle lover og regler i det landet de selger TIL. Hvorvitt dette er tilfelle i praksis er en annen sak.
    Jeg har hatt en reklamasjon med Fyndbörsen, og det gikk vel sånn tålig greit, mye takket være greie meg :razz:. Fikk en defekt DVD-spiller derifra. Dette løste vi ved å sende en ny spiller i oppkrav til postkontoret i Strømstad, og at jeg sendte den gamle tilbake. Dette var den greieste løsningen for begge parter. De brukte riktignok en god stund på å få overført beløpet inn på min konto, men det kom til slutt.
    I tråd med denne tråden bør du kanskje få fyndbørsen til å sende varene med en annen fraktleverandør enn DHL (dersom det er mulig).

Håper dette var til hjelp...

Takk for det! Blir det ikke problemer med toll når du sender dette tilbake til Fyndbörsen?

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har tenkt til å ta den inn på lovelig vis, så da skal det i utgangspunktet ikke være noe problem. Hvordan dette gjøres i praksis er jeg usikker på. Mulig de har en egen type merking for reklamasjoner ol.(?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •