Infocus ScreenPlay 5700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus ScreenPlay 5700

Hva er grei bruktpris for denne?. Jeg har fått tilbud om denne projektoren(gått bare 80-100t!) med gode kabler og lerrert - 10 000,-

Er dette en OK pris?, noen som har synspunkt på dette??

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha en projektor som ikke er HD-klar nå like før HD-DVD og BluRay slår til for fullt også her til lands?

Og hvorvidt prisen er bra tør jeg ikke uttale meg om når jeg ikke vet noe om antall brukstimer og kvalitet på lerret og kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Vil du ha en projektor som ikke er HD-klar nå like før HD-DVD og BluRay slår til for fullt også her til lands?

Og hvorvidt prisen er bra tør jeg ikke uttale meg om når jeg ikke vet noe om antall brukstimer og kvalitet på lerret og kabel...

Takk for tilbakemeldingen!.

Vil bildet bli veldig amputert/skalert ved HD-media?, det er vel enda en stund før blue-ray/HD-dvd blir like utbredt som dvd...

Projektoren har gått maks 100timer, vet ikke hva kablene heter men de kostet over 2000 nytt..

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg nå heller på litt, så får du lett tak i HD-klar projektor med både lerret og kabler til under 15000, og en liten smule mer om du vil ha DLP fremfor LCD.
    Og sjekker du bruktmarkedet en smule får du faktisk brukte, men HD-klare projektorer til langt under 10000, så har du råd til både lerret og kabel før du når 10000, så jeg kan ikke si det tilbudet hadde fristet meg så veldig ihvertfall.
    Og om du ikke bryr deg nevneverdig av å være HD-klar med det første, hvorfor ikke bare kjøpe en brukt InFocus 4805 eller tilsvarende og spare noen tusen?
    Projektoren du nevner var grom i sin tid den, men tiden i dette feltet går fryktelig fort. Samtidig skal det sies at den lager meget pene bilder av dagens DVD-standard(matterhornbrikken er tilpasset vårt PAL-system. Men den er noen år gammel, og HD kommer snart, så får det bli opp til deg hvor tungt det skal veie.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Legg nå heller på litt, så får du lett tak i HD-klar projektor med både lerret og kabler til under 15000, og en liten smule mer om du vil ha DLP fremfor LCD.
    Og sjekker du bruktmarkedet en smule får du faktisk brukte, men HD-klare projektorer til langt under 10000, så har du råd til både lerret og kabel før du når 10000, så jeg kan ikke si det tilbudet hadde fristet meg så veldig ihvertfall.
    Og om du ikke bryr deg nevneverdig av å være HD-klar med det første, hvorfor ikke bare kjøpe en brukt InFocus 4805 eller tilsvarende og spare noen tusen?
    Projektoren du nevner var grom i sin tid den, men tiden i dette feltet går fryktelig fort. Samtidig skal det sies at den lager meget pene bilder av dagens DVD-standard(matterhornbrikken er tilpasset vårt PAL-system. Men den er noen år gammel, og HD kommer snart, så får det bli opp til deg hvor tungt det skal veie.
    Ok, jeg tar poenget, men det som overrasker meg er at du nevner 4805 som et like bra alternativ som 5700??. Jeg trodde 5700 var OVERLEGEN 4805, som koster 6700kr ny!.

Jeg vurdrer også Hitachi tx-200, da jeg kan få den til 10 000kr, hvordan er bildekvaliteten på denne vs 5700?.

Takk for svar.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4805 er slettes ikke en dum projektor.
    TX-200 derimot, er vel noe av det beste valget du kan ta i dag, spessielt dersom du får den for ti lapper - da hadde jeg ikke vært i tvil8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    4805 er slettes ikke en dum projektor.
    TX-200 derimot, er vel noe av det beste valget du kan ta i dag, spessielt dersom du får den for ti lapper - da hadde jeg ikke vært i tvil8)
    Så du mener tx-200 leverer bedre bilde med skrapere/klarere farger enn infokus sp 5700?.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er en bedre allrounder, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig tx-200 er en bedre allrounder med bedre plassingersmuligheter, hd-ready etc....Men om vi kun fokuserer på bildekvaliteten trodde jeg at DLP fortsatt var bedre, også den 3år gamle infocus 5700, mulig det har snudd seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes 5700 er vel så bra som min z4! litt mer støyende og ikke så plasseringsvennlig er den, men i forhold til 4805 er den overlegen. ingen tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    jeg synes 5700 er vel så bra som min z4! litt mer støyende og ikke så plasseringsvennlig er den, men i forhold til 4805 er den overlegen. ingen tvil.
    Ja, jeg begynte virkelig å lure her. 5700 er ingen hvemsomhelst.
    Hva synes du er en fornuftig pris for 5700 med lerret og komponent kabel?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer an på hvordan lerret det er og hvordan kabel. har du vært ute og sett på div projektorer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    kommer an på hvordan lerret det er og hvordan kabel. har du vært ute og sett på div projektorer?
    Ok, hvis vi bare sier projektoren(kun 100timer pæretid) alene, hva er OK pris?.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av payne
    Men om vi kun fokuserer på bildekvaliteten
    Hva legger du i bildekvalitet?:wink: Kun dvd titting over kvalitets komponent/digitalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i bildekvalitet?:wink: Kun dvd titting over kvalitets komponent/digitalt?
    Hehe, poenget er vel mer at jeg er ute etter hva som er allright pris for sp 5700 som er gått 100t, jeg har null peiling på hva jeg bør by for denne. Er feks 8000kr for bare projektoren et "dårlig" kjøp i forhold til dagens brukprismarked?.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG AN110 som nå koster 15k på avshop? Da får du HD klar DLP

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av payne
    Hehe, poenget er vel mer at jeg er ute etter hva som er allright pris for sp 5700 som er gått 100t, jeg har null peiling på hva jeg bør by for denne. Er feks 8000kr for bare projektoren et "dårlig" kjøp i forhold til dagens brukprismarked?.
    5700 begynner vel å dra på åra, jeg synes det er merkbart dårlig kontrast kontra dagens projektorer. Sikkert noen som er uenige med meg.

Men tar man i betrakning hva den var, så leverte/leverer den vel gode bilder med bra sortnivå, samtidig som den presterer detaljrike bilder. Jeg mener det var en suveren projektor. Har du sett denne "In Action" selv?

Den skal vel være kompitabel for 1080p, 1080i og 720p mener jeg..?

Dette blir veldig en smaksak, jeg synes det skjer så mye på projektorfronten - så jeg er mere tilfreds med "dagens" projektorer, heller i budsjett klassen evt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hva med LG AN110 som nå koster 15k på avshop? Da får du HD klar DLP
    Ser ut som en god projektor ja, men dessverre litt i overkant av det jeg har til rådighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

5700 begynner vel å dra på åra, jeg synes det er merkbart dårlig kontrast kontra dagens projektorer. Sikkert noen som er uenige med meg.

Men tar man i betrakning hva den var, så leverte/leverer den vel gode bilder med bra sortnivå, samtidig som den presterer detaljrike bilder. Jeg mener det var en suveren projektor. Har du sett denne "In Action" selv?

Den skal vel være kompitabel for 1080p, 1080i og 720p mener jeg..?

Dette blir veldig en smaksak, jeg synes det skjer så mye på projektorfronten - så jeg er mere tilfreds med "dagens" projektorer, heller i budsjett klassen evt.
    Nei, jeg har ikke sett den, kun lest tester osv. Men jeg er ikke så kresen, så jeg er nesten sikker at jeg vil like den og jeg kommer mest sannsynlig til å se på den, før jeg evntuellt slår til...

Jeg har fortsatt ikke fått noen pekepinne på hva som er "akseptabel" pris for denne, har du noen forslag?.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dårlig som prisantyder desverre, for all del, det er en veldig god projektor, men selv ville jeg nok heller slått til hvis prisen var nærmere seks. Dette høres skammelig ut, men det har skjedd en del på projektorfronten den siste tiden.

Det er ikke meningen å virke negativ, men bare nevner enda en ting;
    5700 er vel nokså stor i fysisk størrelse, samtidig som den kan være litt plasserings/avstandsslem. De fleste som har denne, bruker keystone, mange mener at dette er en funksjon som gjør bildet dårligere. (Hvorvidt dette stemmer, aner jeg ikke, personlig klarer jeg ikke å se bildetap)

Jeg anbefaler deg å vurdere projektorer som
    Epson TW600
    Panasonic PTAE900

Disse burde du med en god mail til forhandler, samt en dose porsjon flaks, kunne få for 8-9. Da er du riktignok over på LCD, noe som du muligens ikke er så interessert i. Jeg ville vurdert en slik løsning, dersom du likevel ikke har sett 5700. Ta deg en demorunde, det tjener du mest på.....:wink:

Men bildekvaliteten på 5700 er ikke dårlig, jeg bare nevner hva man kan få i dag, for så og si samme krona. Det er nok et godt valg, dersom du har "bestemt" deg for denne..

Edit:
    Ser du skriver runtime på hundre timer nå..........:wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •