Panasonic TH-50PHD8EK i Norge ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Panasonic TH-50PHD8EK i Norge ?

Noen som vet hvor man som privatperson kan få kjøpt monitor/bedrift utgavene av Panasonic Plasma ?

Er konkret ute etter TH-50PHD8EK modellen.

Ber i utgangspunktet ikke om råd for andre modeller, må gjerne prøve, men det blir ikke lett ;-)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I webshopen til panasonic er de kun ES(sølv) modellen som står oppført. Den er ikke på lager, og det står ikke noen forventet leveringsdato. Vil tro at enhver Panasonic forhandler kan skaffe den hvis den kommer på lager.

Frode

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh - jeg skulle akkurat til å lage en tråd og spørre om hvor man kan kjøpe monitor utgavene til bl.a. Panasonic, fordi jeg har lyst på en 50" av det slaget neste gang.

Før solgte jo AVShop slike monitorer, men har sluttet med det.

-Men den som er linket til her ser da ikke spesiellt imponerende ut når det gjelder det tekniske? Er dette siste modell? Det må vel ha kommet et generasjon 9 panel nå? Sammenligner man fargepalett, kontrast etc. med de nyeste komersielle modellene, er jo de langt bedre enn den det er linket til her?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Denne modellen har jo en mye større fargepalett. Og den ser penere ut, IMO.

Amerikansk modell?

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs nok om det er en amerikansk modell. Prøv å send en mail/ ring Panasonic Norge, så vil nok dem si hvem som selger disse monitorene

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å ringe Panasonic nå, men dem er stengt, og åpner ikke før mandag Kan ringe dem igjen da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at de profesjonelle modellene ser ut til å 'henge såpass etter' på det tekniske i forhold til de 'vanlige' modellene, og gjerne også er ganske dyre (ikke noe prispress på proffe modeller - heller omvendt siden firmaer vel ikke ser på prislappen), tror jeg at jeg går for Panasonic TH-50PV60 når den dukker opp.
    Altså ikke Panasonic TH-50PV600; jeg har ikke behov for SD kortleser og annet dilldall til 10.000,-

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva veil pris på TH-50PV60 blir liggende på?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH-50PV600 vil ligge på ca. 43000,- veil., så da blir vel TH-50PV60 noen lapper billigere. Kanskje 35000,- ?

-Hvis den modellen kommer til Norge da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk, første post jeg lager så putter jeg det i feil forum. Takk til moderator som flyttet den hit :wink:

Så over til topic. Takk for alle svar. Her er litt synsing.

@fhl
    "I webshopen til panasonic er de kun ES(sølv) modellen som står oppført. Den er ikke på lager, og det står ikke noen forventet leveringsdato. Vil tro at enhver Panasonic forhandler kan skaffe den hvis den kommer på lager."
    Hvilken web-shop er dette ? Hvis jeg trykker Online Bestillingpanasonic.no så får jeg 'Online shopen er midlertidig nede.'. Ellers har jeg sett på www.panashoppen.dk. Hvor det i alle fall er noen priser og lagerstatus.

@John P.
    "Denne modellen har jo en mye større fargepalett..."
    Er samme modell ut fra det jeg vet (TH-50PHD8EK = TH-50PHD8UK / US / UK / Europa). På følgende link så er det en 'PRODUCT PDF' som gir ganske bra info om Panasonic Pro skjermer ( gen8 ). Her er en lite utdrag fra side 6:
    "...The Advanced Real Gamma System then takes it another step further with full-time, full-pixel
    1,536-step gradation and 2,048-step dark-area gradation.... * The equivalent of 4,096 steps of gradation can be displayed with DVI or HDMI connection..."
    Så du vil antakelig på flere av gen8 skjermer se referanser til 1536, 2048, 4096 graderinger. Selv om de alle refererer til samme skjerm. Typisk markedsmateriale

Ut fra det jeg har forstått så hopper forbruker / pro bukk over hverandre annenhver gang. Først var 7gen forbruker skjermer, så kom 8gen pro skjermer (som faktisk ga nye ting), og så ble 8gen teknologi + litt ekstra integrert til 9gen forbruker skjermer. Tror ikke det er så stor differanse mellom 9gen forbruker og 8gen pro. Det neste store blir muligens at de lager ekte 1080p skjerm på 50". For øyeblikket har de bare annonsert det på 65". Og den ser ikke ut til å bli billig :grin:

Så ut fra nåværende ståpunkt har jeg fortsatt lyst på TH-50PHD8EK (ingen innebygde høytalere, ingen tunere, ypperlig ). Må bare finne ut hvor jeg skal kjøpe den. Blir ikke før om ca 3mnd, må gjøre ferdig noe snekring først.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan

@John P.
    "Denne modellen har jo en mye større fargepalett..."
    Er samme modell ut fra det jeg vet (TH-50PHD8EK = TH-50PHD8UK / US / UK / Europa). På følgende link så er det en 'PRODUCT PDF' som gir ganske bra info om Panasonic Pro skjermer ( gen8 ). Her er en lite utdrag fra side 6:
    "...The Advanced Real Gamma System then takes it another step further with full-time, full-pixel

1,536-step gradation and 2,048-step dark-area gradation.... * The equivalent of 4,096 steps of gradation can be displayed with DVI or HDMI connection..."

Så du vil antakelig på flere av gen8 skjermer se referanser til 1536, 2048, 4096 graderinger. Selv om de alle refererer til samme skjerm. Typisk markedsmateriale

Så ut fra nåværende ståpunkt har jeg fortsatt lyst på TH-50PHD8EK (ingen innebygde høytalere, ingen tunere, ypperlig ). Må bare finne ut hvor jeg skal kjøpe den. Blir ikke før om ca 3mnd, må gjøre ferdig noe snekring først.
    Dersom det er riktig (og det høres jo rart ut at det skulle være så stor forskjell på UK og EK), og disse modellene er helt like ned til det kosmetiske, og den har "milliarder av farger" (og ikke et par millioner), DA er jeg også lysten på en sånn en.

Kontrastnivået på 3000:1 i forhold til de nyeste skjermenes 10000:1 kan jo komme av at de 3000:1 var målt før man fant på dette med 'dynamisk kontrast'.

Så alt i alt - dersom dette panelet i praksis ligger tett opptil de nye, da er jeg også fortsatt interessert. For jeg trenger absolutt ingenting annet enn et panel med DVI-D eller HDMI inngang. Trenger hverken høyttalere eller tuner eller tekst-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye av det samme jeg er ute etter også. Liker at det er 3 slot-in plasser på baksiden av skjermen. Har i utgangspunktet sett ut 2 kort: TY-FB8HM (HDMI) og TY-42TM6Z (Component RCA).

Har en server jeg kjører SageTV via et DVB-C kort mot CanalDigital kabel. Så jeg får tak i MPEG-2 streams direkte. Er ikke 100% stabilt. Men virker bra nok. Noen analog tuner i TV'en er jeg ikke ute etter.

Når det gjelder kontrast 3000:1 vs 4000:1 vs 10000:1 så tror jeg du har rett. Ut fra det jeg har kunnet lese rundt omkring gikk Panasonic over fra 4000:1 mot 10000:1 når gen9 skjermer. Selv om det vistnok skal være det samme. Uavhengig av det så har alle review's jeg har sett av Panasonic Plasma gitt veldig bra kommentarer på behandlingen av mørke områder. En ting er tall, en annen er hvordan skjermen utfører jobben ;-)

Skulle gjerne ventet til ekte 1080p 50" Plasma kommer. Men det vil sikkert ta tid før det er tilgjengelig. Som sagt, blir nok ikke billig til å begynne med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •