"Lurt" på pris av Expert. Har jeg noen rettigheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Lurt" på pris av Expert. Har jeg noen rettigheter?

Jeg ble feilinformert om en plasma-tv jeg bestilte på elektrofilmessen, og fikk som plaster på såret tilbud om å kjøpe Hitachi LD6600 til en gunstig pris. Den sto i 22 eller 23k i butikken, og jeg fikk tilbud av expert om å få den for 18k. Noen få dager etter at jeg fikk TVen satte de den imidlertid ned til 14k... Saken min var innom så mange personer i expert at jeg har vanskelig for å tro at ingen av dem visste at denne TVen skulle settes ned i pris.

Har jeg noen rettigheter i denne saken? Jeg har sendt en mail til dem der jeg forklarte saken og spurte sånn noenlunde høflig om å få TVen til den prisen de har satt den ned til i stedet, men tenkte jeg skullle prøve å finne ut hva jeg kan gjøre dersom jeg får et negativt svar...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg ble feilinformert om en plasma-tv jeg bestilte på elektrofilmessen, og fikk som plaster på såret tilbud om å kjøpe Hitachi LD6600 til en gunstig pris. Den sto i 22 eller 23k i butikken, og jeg fikk tilbud av expert om å få den for 18k. Noen få dager etter at jeg fikk TVen satte de den imidlertid ned til 14k... Saken min var innom så mange personer i expert at jeg har vanskelig for å tro at ingen av dem visste at denne TVen skulle settes ned i pris.

Har jeg noen rettigheter i denne saken? Jeg har sendt en mail til dem der jeg forklarte saken og spurte sånn noenlunde høflig om å få TVen til den prisen de har satt den ned til i stedet, men tenkte jeg skullle prøve å finne ut hva jeg kan gjøre dersom jeg får et negativt svar...
    Du har vel en angre frist på 30dager.
    Om den ikke har gått ut kan du jo gå tilbake med tven, for så og kjøpe en ny. Så sparer du jo de 4 tusenene

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe... E noe av d sykaste eg har hørt!!!!!

Gå og bank i bordet og si du skal ha 4 tusen tilbake umiddelbart! Hadde ALDRI funnet meg i sånn oppførsel!

Plaster på såret ja...

Newcomer pogg sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Du har vel en angre frist på 30dager.
    Om den ikke har gått ut kan du jo gå tilbake med tven, for så og kjøpe en ny. Så sparer du jo de 4 tusenene
    Her høres det ut som om han har kjøpt den i butikken. Ingen angrefrist da. Av og til er jo man uheldig ved kjøp på "feil tidspunkt".

Du kan vel neppe kreve noe i denne sammenhengen, bortsett fra å spille på selgeren/selgernes dårlige moral, og ringe Expert kundeservice x antall ganger. Kanskje du møter en som ordner saken for deg.

(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til prisnedgangen var at Elkjøp annonserte den til denne prisen. Tviler på at Expert viste hva Elkjøp skulle gjøre.

Synd, men slik er livet.

Edit: Det kunne vært værre: http://ebox.no/catalog/product_info....ducts_id/33963

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrefristen på 30 dager gjelder vel kun ved kjøp via postordre/internett. Formelt har du vel ingen rettigheter på å levere produktet tilbake, så lenge det ikke er noe galt med det. Men gå å snakk med salgssjefen, om du ikke får pengene igjen, kan du kanskje få et annet produkt som f.eks dvd-spiller til innkjøpspris. Blir nok litt "trynefaktor" også her, men spør hvertfall høflig om en sånn ordning før du begynner med skjellsordene.

Men det var "dårlig gjort" av Expert, er enig der...

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig...

Neste gang du skal kjøpe forbrukerelektronikk får du utsette kjøpet i fjorten dager og se om prisen synker Sånt skjer desverre. Selvsagt kan du spørre salgssjefen og håpe på en grei løsning. Når var den messen egentlig? Var det ikke for flere måneder siden? Fått skjermen først nå kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pogg
    Her høres det ut som om han har kjøpt den i butikken. Ingen angrefrist da. Av og til er jo man uheldig ved kjøp på "feil tidspunkt".
    (?)
    ok
    Da lærte jeg noe nytt
    Beklager hvis jeg på noen måte oppmuntret deg..:-?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellAdne
    Angrefristen på 30 dager gjelder vel kun ved kjøp via postordre/internett. Formelt har du vel ingen rettigheter på å levere produktet tilbake, så lenge det ikke er noe galt med det. Men gå å snakk med salgssjefen, om du ikke får pengene igjen, kan du kanskje få et annet produkt som f.eks dvd-spiller til innkjøpspris. Blir nok litt "trynefaktor" også her, men spør hvertfall høflig om en sånn ordning før du begynner med skjellsordene.

Men det var "dårlig gjort" av Expert, er enig der...
    Feil! Den gjelder utenfor selgers normale utsalgssted. Messer slik som elektrofil rammes også av angrefristen. Har man ikke blitt gjort oppmerksom på angrefrist har man 30 dager fra kjøpstidspunktet til å bestemme seg.

Mvh

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    expert har jo også operert med 30 dagers returett ala elkjöp, de har ikke reklamert så mye for det, men de har hatt det. vet ikke om de har gått bort ifra det.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er livet... prisene varierer, men selvfølgelig er det litt kjedelig.

Løsning: la være å sjekke prisen etter du har kjøpt!

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri fått så mye svar på et innlegg :-)

Enig i rådet om at man ikke skal sjekke prisen etter at man har kjøpt, men jeg snublet over det i en katalog som kom i posten...

Det var plasmaen som ble bestilt på messa. Lcd'en kom på plass etter klagesaken, 28 april tror jeg det var.

Kan vel (dessverre) være noe i det at Elkjøp satte ned prisen først. Får ringe kundeservice i morgen og se om jeg klarer å overtale dem til å forbarme seg over meg. Jeg har heller ikke sett Expert annonsere med samme 30-dagers returrett som Elkjøp, men skal sjekke ut det også.

Takk for råd og terapi.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Aldri fått så mye svar på et innlegg :-)

Enig i rådet om at man ikke skal sjekke prisen etter at man har kjøpt, men jeg snublet over det i en katalog som kom i posten...

Det var plasmaen som ble bestilt på messa. Lcd'en kom på plass etter klagesaken, 28 april tror jeg det var.

Kan vel (dessverre) være noe i det at Elkjøp satte ned prisen først. Får ringe kundeservice i morgen og se om jeg klarer å overtale dem til å forbarme seg over meg. Jeg har heller ikke sett Expert annonsere med samme 30-dagers returrett som Elkjøp, men skal sjekke ut det også.

Takk for råd og terapi.

Slik jeg har forstått det gjelder dette expert bonus butikkene, står med megen liten skrift i avvisen mener jeg å huske

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hehehehe... E noe av d sykaste eg har hørt!!!!!

Gå og bank i bordet og si du skal ha 4 tusen tilbake umiddelbart! Hadde ALDRI funnet meg i sånn oppførsel!
    Prisene går opp og ned. Synes du virkelig det er så sykt? Da kan ikke du ha hørt mye sykt, må jeg si.

Og hva tror du at du hadde oppnådd med å banke i bordet og forlange penger tilbake? En irritert selger? Da hadde det sikkert blitt lettere å få igjen penger....

Man kan si mye rart om Elkjøp. Men 30 dagers full returrett er faktisk en god service.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •