prosjektor kun til digitale bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prosjektor kun til digitale bilder

Hei

Er medlemm i en fotoklubb som skal gå til innkjøp av ny prosjektor. Den skal kun brukes til å vise digitale bilder med.

minimun oppløsning må være xga.
    Jeg har tidligere prøvd compaq mp1600,mp1800, ask m1, sony (husker ikke spec). Problemet med de prosjektorene jeg tidligere har brukt er at fargegjengivelsen blir feil. Jeg er altså på jakt etter en prosjektor som er veldig flink med farger/fargestyring

Hvilken prosjektor bør jeg kikke nærmere på?

Takk!

Bigwill

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De projektorene du har prøvet hittil er typiske presentasjons projektorer. Du trenger en PJ som er beregnet for filmbasert materiale og som er fargekalibrert til Daylight 6500 Kelvin.
    Da er projectiondesign Action! mod. One/Two de nærmeste. Kalibrert fra fabrikk til D65 og har deres eget RealColor management: http://www.projectiondesign.com/admi...sp?FileID=1704

Ta kontakt med dem for en demonstrasjon med eget billedmatriale/PC og legg frem problemstillingen så kan de sikkert gi deg tips om hvordan du skal kalibrere PC/Photoshop Colormanagement mot PJ for optimal fargegjenngivelse av stillbilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    De projektorene du har prøvet hittil er typiske presentasjons projektorer. Du trenger en PJ som er beregnet for filmbasert materiale og som er fargekalibrert til Daylight 6500 Kelvin.
    Da er projectiondesign Action! mod. One/Two de nærmeste. Kalibrert fra fabrikk til D65 og har deres eget RealColor management: http://www.projectiondesign.com/admi...sp?FileID=1704

Ta kontakt med dem for en demonstrasjon med eget billedmatriale/PC og legg frem problemstillingen så kan de sikkert gi deg tips om hvordan du skal kalibrere PC/Photoshop Colormanagement mot PJ for optimal fargegjenngivelse av stillbilder.
    Det så jo veldig bra ut. Mulihet for å stille inn masse.... Men vår lille fotoklubb har jo et budsjett å holde oss til. Får man en projector som hånterer farger bra til mellom 10-15' ?

Bigwill

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mer ut som du bør satse på en slides printer og fremviser.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte passer ikke budsjettet med virkeligheten og minimumsbehovet. Du får jo en Action!mod.One mkII for rett under 20K. Det er ikke andre liknende løsninger tiljenglig til den prisen så vidt jeg vet.
    En tur, med noen av de mer velholdene medlemmene i fotoklubben, til fabrikken i Fredrikstad for en demonstrasjon løser sikkert det problemet.
    Husk å spørre om Brilliantcolor som snart lanseres. Det likner på løsningen til Genoacolor: http://www.genoacolor.com/

(Slidefremviser er jo veldig dårlige på negativ/sort-hvit/digital bilder.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •