Lerret til Epson EMP-TW600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer straatveit sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Epson EMP-TW600

Jeg vurderer å gå til innkjøp av tw600, har sett masse positiv omtale av den og med en pris på 10000 på komplett ser dette ut til å være et godt kjøp. Men det jeg er litt usikker på er hvor stort lerrett jeg bør/kan ha? Sitteposisjonen og projektorplasseringen er ca. 3,1 m vekke fra veggen hvor lerrete skal henge. Har sett på AView Decor Home Theatre (b)203 x (h)152 16:9, Grå duk, Gain: 0,95 som selges for 2000 på komplett, er det noen som har erfaring med dette, eller formening om dette er et ok lerret til prisen? Vurdere også om jeg skal gå et hakk ned i størrelse eg ha (b)180 x (h)117.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, ser ut til at jeg var litt trøtt da jeg skrev dette, burde jo ha ligget under lerret. Dette kan evt. en av moderatorene fikse hvis de vil, hvis jeg ikke kan gjør det selv da, men den funksjonen kan ikke jeg ennå, hvis den fins da :P

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så synes jeg AView-lerretene har for mye struktur.
    Ta heller en kikk på Adeo sine lerret. Hvis du kan ha ramme så har nettdata.no greie priser på Adeo rammelerret: http://www.nettdata.no/catalog/index.php?cPath=173_100

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke dumt ut, men er det noen som har peiling på hvilken størrelse jeg bør velge med min sitteavstand?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde holdt meg på mellom 70-100 tommer iallefall. Jeg ser mye på film,og synes 100" blir for mye med tre meter avstand, tror jeg ville valg f.eks Adeo 93" fra nettdata dersom du kan ha ramme, muligens enda litt mindre og.

For stor skjerm igjen, blir slitsomt å se på, samt at man fort kan se projectorens svakheter med stor skjerm nærme. Forøvrig har du jo finni fram til en veldig god lcd projector da:wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene Men er det noen andre som har erfaring med AView? Hadde vært litt lettere i og med at da kan det sendes i samme pakke som PJen...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innspill?:P

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en sitteavstand på 3.1 meter er min anbefaling å sitte ca 1,7-1,8 x lerretsbredden unna. Det vil si at for å slippe særlige problemer med SDE på TW-600 er 180 centimenter lerretsbredde det ideelle på 3,10 meter sitteavstand. Etter min mening. Selv har jeg 230 på 3,5 meter, så smaken er forskjellig.

Når det gjelder lerret-type, er min klare anbefaling å gå for et grått lerret med rundt 1 i gain. Dreamscreen og Adeo er to alternativer.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en treig pappa så har ennå ikke fått projektor i hus men jeg lurte om det er noen som vet hvilket av Adeo Cyber og DreamScreen DynaGrey som er best eller har erfaring med dem?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har visst oversett denne tråden jeg :-? , visst det ikke er for sent, kan det nevnes at jeg har det lerretet du linket til i første post. synest dette er knall, etter min mening ikke for mye struktur... vet det er litt sent, men nå har jeg iallfall sagt det

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk er ennå ikke for sent...Den siste overtalingsrunden med pappa er ennå ikke i boks, så flere tips mottas med glede

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •