RGB - Komponent omkobler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -Er TV signalet tilstrekkelig kvalitet at ser forskjell på S-video og - component.
    Det vil jeg tro.. Men man må huske at dekodingen av satelitt signalet skjer i satelitt mottakeren.. Det kommer mye ann på hvor god den er..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at RGB vga er kompatibelt med det som kommer ut av paraboltuneren
    Tror nok heller ikke det er tilfelle...
    VGA signalet er vanligvis RGBHV (Horisontal og vertikal sync). Scart kontakten inneholder ikke sync signaler for RGB så my jeg vet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA signalet er vanligvis RGBHV (Horisontal og vertikal sync). Scart kontakten inneholder ikke sync signaler for RGB så my jeg vet...
    Sync'en i Scart/RGB signalet må jo ligge et sted - jeg tror (bestemt) den ligger på composit pinnen, altså 19 (ut). VGA kontakten har H(eller composit) og V sync inn på pin 13 og 14 hhv. Altså burde det være mulig å koble en overgang (som f.eks. SUPRA, referert i mitt innlegg over) mellom scart/RGB og VGA. Forutsetningen er at projectoren tar signalet, noe alle ikke gjør.

Har skrevet til Infocus og spurt om X1 gjør dette, men ikke fått svar (selv om de lovet svar innen 24-48 timer).

Tror jeg skal prøve å få "lånt" an slik kabel et sted for å teste...

RGB er jo dessuten faktisk et "renere" signal enn komponent, selv om man neppe merker forskjell.

(Dette hører vel ikke så my hjemme i prisjakt forumet lenger. Men dersom det er en løsning her vil den kunne være både kvalitetsforbedrende og pengebesparende for mange)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også funnet SCART til VGA kabel.
    Se mitt innlegg under kabler: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6716352#6716352

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode linker til aktuelle kabler.

Det springende punkt er altså hvorvidt projectoren tar komposit sync (supra-kabelen) og går så lavt som 15 kHz/50 Hz for horisontal/vertikal sync. Dersom den ikke tar kompositt sync men greier frekvensen, vil kabelen fra Hificables.co.uk være alternativet.

For X1 står det ikke et ord om dette, men en hel masse (unyttig) informasjon som at maks høyde over havet i bruk er 3048 m!
    Man kan kanskje finne ut av det i menyen dersom man har en datakilde tilkoblet. Det har ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hånboken til min japanske TH-AE300 står det 15kHz horisontalt og 50Hz vertikalt, så da er vel bare å bestille ny kabel!
    Spørsmål er da om dette er samme kabel fra Komplett.no:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...D=&GrpID=&s=sr
    Dette må jo gi svar til alle X1 eiere at dette vil virker for dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JohsS skrev:
    hånboken til min japanske TH-AE300 står det 15kHz horisontalt og 50Hz vertikalt
    Ja, dersom dette er på VGA inngangen (det å jo være det) bør den kunne ta et PAL/RGB signal dersom sync-pinnene stemmer med kilden. Men en komponent til VGA kabel kan jo ikke brukes mellom parabol-tuner, da så vidt jeg vet gir parabol-tunere (og alle andre apparater med scart for så vidt) RGB ut på scart'en.
    Det må altså være en Scart(RGB) til VGA kabel, altså som den Supra lager og f.eks Eltek forhandler. Link til hembiobutiken i et innlegg litt lenger opp peker også på denne. Ellers burde det også gå an å spørre Panasonic Norge om dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •