Sony HS-20 til under 30.000,- fra Japan. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker component fra DVD og Parabol via Yamaha`n, altå ikke PC.

Det er nok over en pixel på hver av fargene ca 1-2 pixel. ( øyemålet var nok ikke helt patent ved første anslag) ca 1,5-3 mm (avviket er ikke helt skarpt)

Jeg kommer til at 100"= 254mm diag. = ca 2200mm bredde -
    som blir 1,6mm/pixel.

Hvordan er denne konvergensen i forhold til hos deg?

For å se på 16:9 format, bruker du "full" eller "zoom"?

Synes den bråkte litt for mye , så jeg satt den i rommet bak. (Fruen ble ikke helt fornøyd med hullet i veggen, men når hun fikk vita at PJ ikke skulle henge i taket lenger var det greit. )

Bildet ble litt større enn jeg hadde tenkt, men har heldigvis kjøpt nok duk.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pje
    Bruker component fra DVD og Parabol via Yamaha`n, altå ikke PC.

Det er nok over en pixel på hver av fargene ca 1-2 pixel. ( øyemålet var nok ikke helt patent ved første anslag) ca 1,5-3 mm (avviket er ikke helt skarpt)

Jeg kommer til at 100"= 254mm diag. = ca 2200mm bredde -
    som blir 1,6mm/pixel.

Hvordan er denne konvergensen i forhold til hos deg?

For å se på 16:9 format, bruker du "full" eller "zoom"?

Synes den bråkte litt for mye , så jeg satt den i rommet bak. (Fruen ble ikke helt fornøyd med hullet i veggen, men når hun fikk vita at PJ ikke skulle henge i taket lenger var det greit. )

Bildet ble litt større enn jeg hadde tenkt, men har heldigvis kjøpt nok duk.
    Bråker for mye? Hmm, du har husket å sette lampen i "enhanced black", dvs. low-power? (Du kan også bruke cinema-settingen, den skal ha dette slått av som default.)

Konvergensen høres litt dårligere ut enn hos meg, men det kan være fordi jeg lettere ser hvor mye en pixel utgjør når jeg bruker DVI. Tror ikke det røde feltet hos meg kommer over i den sideliggende pixelen. (Må studere litt nøyere ved en senere anledning.) Uansett, dårlig konvergens er mer en irritasjon enn en plage. Ser ut som om det er ganske mange HS-20er som har feilen, heldigvis er det ikke lett å se feilen i vanlig film.

Ser stort sett bare på 16:9 via PCen, så Full&Zoom har ingen betydning for mitt vedkommende. Mener at Normal er den settingen du skal bruke for 16:9 materiale, Zoom er vel dersom du skal se på letterboxed materiale, er det ikke det da?

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde visst high-power, det ble lavere lyd med lav, men uansett hører jeg den i stille partier av filmen så jeg synes det var greit å få det helt tyst.

Normal setting gir bare 3:4 hos meg, så jeg må bruke Full eller Zoom for å få 16:9 (eller annet bredformat)

Som du sier :heldigvis er det ikke lett å se feilen i vanlig film.
    Jeg kan ikke se at det er dårligere kvalitet på de områdene som har konvergensfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har også bestillt HS20

Måte bare skrive dette: Har også bestillt HS20, men her i Norge.
    Ga Rett under 26000, men via kjente
    Yohoo
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de viktigste endringene fra HS10 til 20?

Personlig synes jeg HS10 går fra helt fabelaktig til direkte ubrukelig. Svartnivået er en sak, og detaljer i mørke partier en annen...men det er jo forsåvidt gammelt nytt.

Siden jeg ser regnbuer og ønsker ordentlig svart neste gang blir det sikkert en stund til neste bytte. 3-chip DLP har vel knapt kommet på markedet, og ihvertfall ikke til en pris man ønsker å betale. En psykisk sperre gjør vel også at man ikke ønsker å gå ned i oppløsning, selv om man ikke får brukt den helt enda...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hva er de viktigste endringene fra HS10 til 20?

Personlig synes jeg HS10 går fra helt fabelaktig til direkte ubrukelig. Svartnivået er en sak, og detaljer i mørke partier en annen...men det er jo forsåvidt gammelt nytt.
    HS-20 er bedre. Fargene virker mer ekte, og den er mer lyssterk. Den har bedre kontroll i mørke scener, men blir fotsatt grålig når det blir lite lys i bildet. Men HS-20ern klarer seg vesentlig bedre enn HS-10 i så måte.

Mvh.
    Tore K.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •