Noe galt med kompletts produktbeskrivelse:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe galt med kompletts produktbeskrivelse:

Jeg har lyst til å kjøpe en Epson EMP TW200H, og leste i den forbindelse en test på internett som sier at dette er arvtakeren til Epson EMP TW200. På Komplett.no selger de etter sigende TW200H, men spesifikasjonene som står i teksten, er spesifikasjonene til den gamle TW200...
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121947
    Noen som har kjøpt derfra som kan bekrefte at det faktisk _er_ TW200H jeg får, og at de ikke prøver å lure meg...?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardman
    Jeg har lyst til å kjøpe en Epson EMP TW200H, og leste i den forbindelse en test på internett som sier at dette er arvtakeren til Epson EMP TW200. På Komplett.no selger de etter sigende TW200H, men spesifikasjonene som står i teksten, er spesifikasjonene til den gamle TW200...
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121947
    Noen som har kjøpt derfra som kan bekrefte at det faktisk _er_ TW200H jeg får, og at de ikke prøver å lure meg...?
    Jeg antar du ønsker svar før midnatt? :grin: (Ukens tilbud)

Når du bestiller er det et kommentarfelt du kan fylle ut, det er bare å skrive der at du ønsker at de bekrefter at det er riktig modell de har på lager før de sender deg. Komplett er ikke den eneste webshopen som har problemer med å holde styr på produktbeskrivelsene når de fører rundt 30000 forskjellige produkter, og spesielt når det bare er en bokstavs forskjell. Som hovedregel kan man ta utgangspunkt at produktnavnet er korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, jeg hadde faktisk ikke merket at det var ukens tilbud :grin:
    Tror jeg får bestille den før midnatt i dag og legge ved kommentar ja. Men akkurat nå er komplett nede... :?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nå :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt interessert i denne prosjektoren. Tror dere at det er en grei prosjektor for 7000 kroner eller bør jeg titte på noen andre i samme prisklasse?

I en test på forbrukerportalen.no skriver de følgende:
    "Epson EMP TW200H...har verken DVI- eller HDMI-kabel, noe som gjør at du ikke vil kunne se kopibeskyttede HDTV-sendinger og HD-DVD på den..."

Hva betyr det i praksis? Er dette negativt?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag betyr det veldig lite praktisk, men spørsmålet er jo om en stund fremover da... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det som bekymrer meg. Å kjøpe en prosjektor i dag og om 2 år er den for dårlig til å spille nymoderne DVD-plater. Men om to år er kanskje alle prosjektorer i denne prisklassen "for dårlige" ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om to år er sikkert dine interesser og økonomi forandret uansett.. Skal man tenke "to år" frem i tid i områder som utvikler seg daglig, kan man glemme å noen gang få handlet. Dersom du skal handle i dag, og må ha nytt innen denne prisklassen, anbefaler jeg deg bare å kjøpe.. så kan du heller selge den brukt og betale mellomlegget opp til noe annet når behovet måtte melde seg. De melket først markedet i Norge med "HD-Kompitable" TV'er, deretter "HD-Ready" .. mens vi forbrukere sitter enda spent å venter på noen HD-sendinger.. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Da blir det kanskje en bestilling i løpet av kvelden...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer nok ikke til å angre.. og gjør du det, så selg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpa!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt jeg også nå. Kompletts nettsider kom heldigvis opp igjen fort, ja.

Bestilte denne projektoren, samt AView Lerret (b)200 x (h)114 16:9, Matt hvit, Gain: 1,1. Jeg vet ikke hva noe av dette betyr bortsett fra bredden og høyden :wink: Håper å lære meg litt etter hvert. Kjøpte også endel kabler (men noen hadde de ikke på lager), og satser på å legge kabler i kabelkanaler mens jeg venter på forsendelsen... Kjøpte også et mini trådløst tastatur og mus.
    Jeg kjøper denne projektoren som en "førstegangsprojektor", og har et lavt budsjett (skal prøve å holde meg under 10 000, men har lydanlegg fra før). Dersom det er noe jeg savner (som disse HDMI-greiene), så får jeg heller kjøpe en ny projektor om noen år. Regner med at projektorer også går ned i pris. Denne projektoren fra epson kostet vel 16 000 kroner i 2004.
    Det jeg stusset litt på, er at kontrastforholdet er 1000:1, når mange andre har opptil 5000:1, men jeg var og testet en annen projektor i dag, som hadde et forhold på 150:1, og selv det var ganske bra, synes jeg med mine utrente øyne.

Gleder meg til jeg får varene, ihvertfall, og håper jeg blir fornøyd. Kommer sikkert med en tilbakemelding (om enn ikke så detaljert, siden jeg ikke vet hva man skal se etter).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp..
    Kontrastforhold kan man ta litt med en klype salt, men det er et stort kvalitetshopp fra projector under 10.000 til dem like over.. Som førstegangskjøper klarer du deg sikkert i en god stund, og er fornøyd. Gratulerer så mye Lærdom kommer automatisk med tiden.. Ingen er utlærte med disse hobby'ene..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bardman: Du bør vurdere å bytte lerrettet på bestillingen din. Lerretet er en meget viktig komponent i hjemmekinoen. En hvit matt duk med så høy gain som 1.1 er beregnet for lyssvake projektorer, og dedikerte kinorom med 100% lyskontroll. Dersom du skal bruke projektoren i stua f.eks. eller et rom med relativt lyse vegger så skal du ha et lerret med grå duk. Det vil hjelpe på sortnivået og på den måten gjøre bildet mer troverdig, det vil også hjelpe denne projektoren som har relativt lav kontrast. At gain er under 1.0 gjør heller ikke så mye siden din projektor er relativt lyssterk. Størrelsen på lerrettet er også veldig viktig, ikke kjøp så stort lerret som du har plass til nødvendigvis. For stort er rett og slett for stort. Tommelfingerregel er å la sitteavstanden fra lerrettet avgjøre størrelsen. Et 2m bredt lerret bør du sitte minst 1,5-2 ganger bredden ifra, altså ca. 3-4m. Sitter du nærmere en 3 meter vil du ikke få noen behagelig kinoopplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, var ikke klar over det med gain på duken. Jeg har forøvrig mulighet til å få det relativt mørkt i dette rommet hele dagen, da det er i kjelleren, men det er kanskje ikke det som menes med 100% lyskontroll?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, var ikke klar over det med gain på duken. Jeg har forøvrig mulighet til å få det relativt mørkt i dette rommet hele dagen, da det er i kjelleren, men det er kanskje ikke det som menes med 100% lyskontroll?
    Joda, så lenge du har bedre kontroll over lysmengden enn i stua f.eks. Litt av problemet med projektoren din er at den er "for" lyssterk. Hvis du i kjellerstuen din kan lukke døren trekke for gardinene og ikke se hånda foran ansiktet ditt når du skrur av taklyset da har du hundre prosent. Men andre faktorer spiller også inn. Et hvit lerret vil reflektere mere lys ut av lerrettet, når dette treffer en lys flate i rommet kan lyset fra den flaten bli reflektert tilbake på lerrettet og lage støy i bildet på den måten. Det finnes en del proffe kinoer her på forumet hvor folk har laget svart tak med stjernehimmel og malt veggene grå/svarte og eller i kombinasjon med gardiner langs hele veggenes lengde osv. Avhengig av avstanden fra projektoren kan man si at i slike proffe rom bør ikke projektoren gi fra seg mer enn 5-800 ANSI Lumens, enkelte er kanskje under det også. DA er det viktig at man har et hvit lerret med høy gain. Litt mere "hobbybaserte" kinorom med lyst tak, furupanel osv. bør etter min mening velge grå duk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok mer hva du kaller et "hobbybasert" rom, ja. Det er lys grå vegger og hvitt tak... Jeg tror jeg prøver med dette lerretet, og skifter hvis jeg ikke er fornøyd. Det kostet jo ikke så mye uansett, så jeg vet ikke om jeg gidder bytting etc.
    Sitteavstanden blir i underkant av 4 meter, forøvrig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har sett av denne In Action, tror jeg ikke at 1,1 Gain vil være et stort problem. Den er oppgitt til 1300 ANSI, men om den leverer dette har jeg vondt for å tro, iallefall kontra andre projectorer jeg har sett med samme oppgitt styrke. Vil tippe at han vil bli nokså fornøyd jeg, selvom det blir i et nokså mørkt kjellerrom..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok mer hva du kaller et "hobbybasert" rom, ja. Det er lys grå vegger og hvitt tak... Jeg tror jeg prøver med dette lerretet, og skifter hvis jeg ikke er fornøyd. Det kostet jo ikke så mye uansett, så jeg vet ikke om jeg gidder bytting etc.
    Sitteavstanden blir i underkant av 4 meter, forøvrig.
    Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, til ditt rom og den projektoren så skal du selvfølgelig ha ett grått lerret. Et hvit passer rett og slett ikke til ditt oppsett. Jeg må på det sterkeste råde deg til å gå for et grått lerret, gå så på princess eller kid interiør eller IKEA og kjøp et hvit rullegardin til 2-300 kroner for sammenligning, jeg garanterer du vil bli glad for at du valgte det grå lerrettet. Som du selv sier; du vet ikke om du gidder bytting. Så gjør det rette valget først. Please. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det hvite lerretet er allerede på vei i posten.. så jeg får prøve med det først.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •