Bruktpris på Pioneer PDP 506 XDE ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktpris på Pioneer PDP 506 XDE ?

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=64&id=1302

Nypris Hi-fi senteret 506 XDE 43 995,-

http://www.fyndborsen.se/

Nypris Fyndbørsen 506 XDE 42 000,- sek = 35 000,- nok

Nå kommer den nye 507 som er 20 % billigere (dvs 35 000 og 28 000)

Hvor havner 506 XDE i bruktpris nå ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den svenske prisen er uten frakt, og 507 kommer ikke før til høsten/vinter dersom den ikke skulle blitt forsinket. Man vet heller ikke hva prisen på den blir i Norge.

506XDE er heller ikke lett å finne brukt, og både den og 436XDE er populære.
    Jeg hadde ikke solgt min 506XDE for under 31 000,- nå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "svenskeprisen" er nok tenk med utgangspunkt at en tar en "harrytur" alikevel, og stikker innom posten og henter en pakke.

Skjønner godt at en ikke vil la en god skjerm en har gitt mye penger for gå på billigsalg. Men hvis jeg har valget mellom ny skjerm til høsten til 35 i Norge eller 28 i Sverige (hvis det nå blir prisen) ville jeg nok valgt det fremfor en brukt til 31.

Men kjempefint at noen sier hva de vil ha for sin skjerm, hvis de skulle solgt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "svenskeprisen" er nok tenk med utgangspunkt at en tar en "harrytur" alikevel, og stikker innom posten og henter en pakke.

Skjønner godt at en ikke vil la en god skjerm en har gitt mye penger for gå på billigsalg. Men hvis jeg har valget mellom ny skjerm til høsten til 35 i Norge eller 28 i Sverige (hvis det nå blir prisen) ville jeg nok valgt det fremfor en brukt til 31.

Men kjempefint at noen sier hva de vil ha for sin skjerm, hvis de skulle solgt.
    For deg som er opptatt av pris, og er villig til å både vente til 2007-modellene og dra til sverige, så sier det seg selv. Import er det ikke alle som ønsker av forskjellige grunner. Så for de som ikke vil vente og ønsker å kjøpe den i en norsk butikk, så koster en skjerm rundt 44-45 000,- i dag. Og det er det som er vesentlig for bruktprisen. Kan man kjøpe en nesten ny skjerm til 13-14k avslag fra butikkpris, syntes jeg ikke det er ille.

Jeg kan bestille utstyr fra asia neste år til lavere pris enn her, men dagens bruktpris i Norge blir ikke noe billigere for det.

Jeg selger muligens skjermen min når det kommer en ny modell, dersom den er synlig bedre mht bilde. Utseendet ser foreløbig dårligere ut. Prisen da blir selvfølgelig under hva man må betale for en ny modell i Norge.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt skjønner jeg det godt og det kan jo hende at markedet gir 31 for en brukt 506 selv om en 507 koster 35. Svenske eksempelet er jo litt sært.
    Svs subbene er vel et godt eksempel på at prisen holder seg godt på populære produkter. De faller jo nesten ikke i pris i det hele tatt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt skjønner jeg det godt og det kan jo hende at markedet gir 31 for en brukt 506 selv om en 507 koster 35. Svenske eksempelet er jo litt sært.
    Svs subbene er vel et godt eksempel på at prisen holder seg godt på populære produkter. De faller jo nesten ikke i pris i det hele tatt.
    En 507 koster ikke 35k for den finnes ikke på markedet... den er annonsert i asia at den skal komme, men bortsett fra det så vet man svært lite om denne modellen enda mht lanseringsdato og pris i Norge.

Du spurte om bruktpris på 506 nå. Og bruktpris tar utgangspunkt i nypris. Når 507 kommer på markedet, faller selvfølgelig bruktprisen på 506 også, ingen tvil, men man kan ikke bruke neste års modeller som argument for å prute på årets.

Det spiller forøvrig ikke så mye rolle heller, for jeg har tilgode å se en eneste 506XDE til salgs på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig jeg. Men det blir sagt at den faller med 20% og siden den koster 44 K akkurat nå blir anslaget 35 K.

Er helt riktig at jeg spurte om bruktpris nå, og som du sier er det ikke noen på bruktmarkedet enda.

Kun spekulaskjoner fra min side enda

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det blir sagt at den faller med 20%
    Det er i Japan som er eneste land hvor den er annonsert. Hva som skal skje i Norge er det sikkert noen som sitter i Norge og prøver å regne seg frem til, men en prisreduksjon også i Norge er veldig sannsynlig.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir forskjellene på 506 og 507? er det noen som har bilder?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hva blir forskjellene på 506 og 507? er det noen som har bilder?
    Det er åpnet en egen tråd om dette en plass...

Den nye får innebygget høyttalere ser det ut til.... altså ikke like stilrent design som tidligere. Spesifikasjonene ser relativt like ut, men teknologiene/panelet har fått nye navn, så at bildekvaliteten får et kvalitetsløft er godt mulig. Ikke noe spesielt nye spennende features...

Alt i alt ser de ut til at de har gjort mest mulig for å gjøre den mer konkurransedyktig prismessig. (lavere pris + innebygget høyttalere).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Vil den ha samme paneloppløsning, 1280x768?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50" blir nå 1,365×768

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isj da. Designet er tatt etter RXE-modellene også ser jeg. Føler meg ikke så sikker på at dette er et skritt i riktig retning....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isj da. Designet er tatt etter RXE-modellene også ser jeg. Føler meg ikke så sikker på at dette er et skritt i riktig retning....
    Fikk samme følelsen som deg. Ser ut som Pioneer satser mer og mer på massemarkedet i steden for å være litt mer ekslusive en resten av gjengen. En av fordelene med pioneer syntes jeg at man slipper de elendige høyttalerne som følger med mange av plasma-skermene, og det ser ut som de slutter med dette nå. Men det er vel flere som vil ha med lyd, enn de uten.

Når det gjelder 1080p oppløsning, så kommer ikke det så høyt på listen min lenger. Men det blir spennende å se hva den kan gjøre bildemessig, og om den takler den økende konkurransen fra andre merker like godt som før.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal bli spennende å se hva som skjer i praksis her. Er ikke bildekvaliteten markant bedre enn 506 ville jeg heller kjøpt meg en 506 XDE enn den nye 507 faktisk. Får håpe du ikke får rett i at pioneer satser på "billigere" løsninger isteden for å ivareta den posisjonen de har hatt til nå, håkon :?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal bli spennende å se hva som skjer i praksis her. Er ikke bildekvaliteten markant bedre enn 506 ville jeg heller kjøpt meg en 506 XDE enn den nye 507 faktisk. Får håpe du ikke får rett i at pioneer satser på "billigere" løsninger isteden for å ivareta den posisjonen de har hatt til nå, håkon :?
    Den bør være markant bedre for min del også. For slik jeg ser på bildet, ser 506 langt bedre ut designmessig. Det er sikkert mulig å gjøre gode deals på 506 når 507 er rullet inn i butikkene også.

Etter jeg har fått justert inn DV-989 på 506 så har jeg utelukkende opplevd hakeslipp på samtlige besøkende når jeg for eksempel setter på Robbie Williams konsert på DVD. Senest i går sa en besøkende under seanse på nevnte konsert, at nå så han hvor flott HD var... :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svært lyst til å teste ut en 506 XDE på 989 i min egen stue selv..hvis prisene synker ytterligere på 506 frem mot lanseringen av 507 skal man ikke se bortifra at det blir en liten "pitstop" innom denne skjermen før det blir SED på meg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svært lyst til å teste ut en 506 XDE på 989 i min egen stue selv..hvis prisene synker ytterligere på 506 frem mot lanseringen av 507 skal man ikke se bortifra at det blir en liten "pitstop" innom denne skjermen før det blir SED på meg
    Du er velkommen på demo hvis du skulle være i traktene en gang (nittedal).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du er velkommen på demo hvis du skulle være i traktene en gang (nittedal).
    Det er sjelden jeg er på de kanter, men det kunne blitt interessant det - hvis vi holder oss for gode til å ryke i tottene på hverandre over diskusjoner vedrørende oppløsning og pioneer-forsterkere :-P

Er du blitt fornøyd med komboen AX4/989, forresten?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sjelden jeg er på de kanter, men det kunne blitt interessant det - hvis vi holder oss for gode til å ryke i tottene på hverandre over diskusjoner vedrørende oppløsning og pioneer-forsterkere :-P

Er du blitt fornøyd med komboen AX4/989, forresten?
    Diskusjoner på nettet er ikke noe jeg tar personlig, så det det er ikke noe problem...

Komboen fungerer bra. I-link er utrolig flott, og fungerer sømløst. SR+ fungerer bra, men det er en liten bugg på hvordan infoen kommer opp på plasmaen, så jeg må ringe Pioneer. Jeg er på vei til å bytte høyttalere i disse uker, så lyden får jeg testet bedre etter hvert. Men det virker bra så langt. Forsterkerdelen er jo som på recievere i den klassen, men jeg må ha en/flere effektforsterkere uansett når jeg får skikkelige høyttalere, så det spiller ingen rolle. DV-989 er verdt hver krone.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •