mono.no ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: mono.no ?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mono.no ?

Jeg har nå sendt tre høflige e-poster på like mange uker fra to forskjellige e-postadresser (fordi den første var fra en .com addresse, og jeg derfor var redd den hadde havnet i spam filteret deres), og en av addressene er en jeg har brukt til å snakke med dem tidligere da jeg handlet noe annet fra dem, men har ikke fått svar på noen av dem.

Er klar over at de ikke er en vanlig nettbutikk men en distributør, men når det gjelder det jeg skal kjøpe er jeg "nødt" til å handle fra dem, fordi det er snakk om tilbehør til et produkt de selger, tilbehør som ikke selges fra vanlige nettbutikker, men kun gjennom distributører.

"Ta en telefon, da vel" sier du.
    Joda, det kunne jeg gjøre.
    Men nå er det slik at e-post er mitt foretrukne redskap for å kommunisere med bl.a. nettbutikker, fordi 1) da har jeg ting skriftlig, og 2) jeg har en tendens til å stotre og stamme og glemme halvparten av det jeg skal si når jeg snakker i telefon til folk jeg ikke kjenner, mens skriftlig har jeg mer eller mindre "ordet i min makt".

I tillegg synes jeg at (jeg hater riktignok dette utsagnet, men synes det gjelder her): "Vi lever tross alt i 2006", og at man bør kunne forvente å få svar på en e-post (spesiellt når man gjentar den over tid).

Jeg vil heller ha et svar som sier "Vi har ikke lyst til å ha deg som kunde", hvis dét er tilfelle, enn ikke noe svar i det hele tatt.

Jeg synes også Mono AS burde påta seg det ansvaret det tross alt er å være distributør, all den tid de representerer de merkene de har valgt å ta inn. Har de for mye å gjøre, får de ansette flere (hvor mange er de egentelig? Tre stykker alt i alt?).

E-postene mine var som sagt hyggelige, saklige, rolige og ordentelige. Men jeg følte for en liten "utblåsning" her nå, utypisk for meg egentelig, for etter tre uker uten svar begynner jeg å bli lei. Er vel mest derfor jeg skriver dette - regner ikke akkurat med at dette hjelper saken min.

Dersom de driver med et eller annet slik at de er utilgjengelige over tid, hadde det jo vært en idé å oppdatere websidene med den informasjonen i så fall. Ser at de har flyttet, men det var jo i slutten av Mars/begynnelsen av April.

Det jeg skal kjøpe gjennom dem, haster det også litt med, fordi et tidsbegrenset tilbud (fra produsent) på produktet går ut den 15. Mai.

Så dersom jeg altså ikke får handlet fra Mono AS, begynner det å haste litt for meg med å finne en annen kanal. Skal nok alltids klare å få til dét (heldigvis har man internett), men jeg skulle ønske jeg kunne gått gjennom dem, fordi det da ville være enklere med tanke på reklamasjon/garanti etc.

-Dersom alt dette beror på et eller annet uforutsett problem, kan jeg godt bøye meg i støvet jeg, og gjerne også handle med dem, for all del. Lurer bare på hva som skjer.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun hatt kontakt med mono pr telefon, og da er dem meget behjelpelige og hyggelige, men foretrekker e-post selv

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vel kanskje ha noe med at mono har flyttet fra grunerløkka til vålerenga, og at christian akre har sluttet og begynt i harman/neby. en telefon bør duge.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit.

I går ringte jeg Mono AS, et sted mellom 13:00 og 14:00.

Hyggelig kar på telefonen for all del, men det virket ikke på meg som at han forsto hva jeg snakket om, ihvertfall ikke med en gang. Uansett: han skulle sjekke ut dette for meg, og ba om e-post adressen min. Jeg ga ham den, og sa deretter at jeg hadde sendt flere e-poster uten å få svar. Han hørtes overrasket ut over dette, og sa han skulle 'snakke med han som vanligvis svarer på e-poster'.

Dette hørtes jo fint ut - men jeg har fortsatt ikke hørt noe i går eller i dag.

"Snakket" dog med en nordmann på et annet forum som visstnok allerede hadde bestillt både iScan VP30 og dens nye deinterlacer kort ABT-102 (som denne saken gjelder) fra mono.no, uten problemer.

-Så da får jeg bare konkludere med at jeg må ha gjort/sagt noe da jeg kjøpte VP30 via dem (det var en oppgradering fra HD, så det gikk bare 'via' dem), som gjør at de ikke liker meg.

Ikke skjønner jeg hva dét kan være, men. Jeg får prøve et annet sted da.

Dersom noen hos mono leser dette, er det bare fint om dere skyter inn med det dere måtte ha på hjertet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange det som sier de skal ringe.. samme gjelder eltek. Syns det er helt greit jeg, så vi får snakka litt frem og tilbake der og da. Istede for at det blir en bok av en epost til slutt.

Men forskjellige meninger om dette. Mono syns det tydeligvis er bedre å snakke direkte til kunde.. Men men, de kunne jo gitt et midlertidig svar syns jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •