shg nettbutikk..??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

shg nettbutikk..??

Hei!
    vurderer og innvistere i en samsung Lcd 40 " og har sett flere
    av samsungs 40" på shg.no. Prisene hoss shg er vesentlig lavere enn hoss konkurerende web sider (ofte flere 1000 billigere)

Lurer på om det er noen som har noen erfaringer med denne siden??
    Er dette en seriøs forhandler?
    Hvordan kan de ha så lave priser i forhold til de fleste andre??

Håper på noen innspill :razz:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet derfra. Tok forferdelig lang tid før jeg fikk varen, men nå skal det sies at det var tydlig opplyst om at varen ikke var på lager og måtte bestilles når jeg la inn orderen.

Litt trekk for at man må benytte seg av postoppkrav, og betale ekstra i frakt.

Bortsett fra det har jeg vært fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shg er en seriøs forhandler det, vet ikke hvordan de har så lave priser jeg. Men prisene er ihvertfall ekte!
    I en eller annen månede ifjor, eller flere faktisk så ble den kåret til billigste webshop av hardware.no

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Shg er en seriøs forhandler det, vet ikke hvordan de har så lave priser jeg. Men prisene er ihvertfall ekte!
    I en eller annen månede ifjor, eller flere faktisk så ble den kåret til billigste webshop av hardware.no
    Store innkjøp, lave lønnskostnader, få mennesker bak, ribbet for det av utgifter de kan klare.. Kan nok hende vi får se mere fra dem med tiden

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, måtte jo selvfølgelig være noe sånt da Spesielt det med få mennesker bak tenker jeg har en del å si..
    Men men, Berg; ikke farlig å bestille fra shg.no ihvertfall!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft at dem også legger ut omsetninger o.l på sin egen nettside, synes det henviser til en seriøsitet vi forbrukere burde like..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde begynne å selge mer Av :-P

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en del deler fra SHG og servicen har vært veldig bra, men man vet jo lite om butikken før man har prøvd seg med retur da...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    men man vet jo lite om butikken før man har prøvd seg med retur da...
    Meget viktig poeng...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Meget viktig poeng...
    http://prisguide.hardware.no/shop_list.php

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Ikke spesielt imponerende karakter... flere av de som har gitt god karakter, har ikke prøvd retur. Og de som snakker om retur, gir elendig karakter.

Rett over 3 i karakter er ikke bra.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste forhandlere er gode så lenge de bare skal ta i mot penger, og lange varer over disken. SHG er billige fordi de betaler de som arbeider der ca 80kr i timen, følgen blir så at de får ikke de beste, og mest motiverte ansatte. Det er mulig at en og annen underbetalt shg-slave en gang i mellom føler for å hevde seg, og lar sine frustrasjoner gå utover en tilfeldig valgt kunde.

Jeg skulle en gang levere at defekt hovedkort tilbake, men jeg hadde ikke lengre den antistatiske posen. Ble kortet levert inn uten det var garantien ikke lengre gyldig. Jeg bor i byen hvor SHG holder til så jeg dro opp for å spørre om jeg kunne få en antistatisk pose. Etter en ½ time i kø var det min tur til å bli betjent av en kvisesprengt 15 år gammel gutt som så ut som han bare ville hjem. Jeg forklarte ham situasjonen og spurte om jeg kunne få en antistatisk pose, det kunne man bare ikke, men jeg kunne få kjøpe en for 20kr. Av prinsippielle grunner nektet jeg for å betale for noe som for en computerforretning er avfall. Jeg dro derfor til en konkurrent av de, og spurte uten å komme med noen forklaringer om jeg kunne få en antistatisk pose, jeg fikk 10.

Det er et eksempel på holdningen man ofte kan møte hos SHG, ren arroganse. Jeg har lest om mange saker som er eksempler på dette, og derfor bruker jeg så vidt mulig pengene mine andre steder.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Meget viktig poeng...
    Jeg har en retur der nå, jeg sendte inn en harddisk for noen uker(?) siden. Det har ikke skjedd noen oppdatering i status på retursaken, og jeg tror jeg har kastet lappen med pakkenummeret. Vi får se hvordan det går, skal ta kontakt snart.

Update: I dag (11. mai) kom svaret, jeg får tilsendt en ny disk.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene PC-komponenter kjøper jeg på steder der jeg har god erfaring, slik som f.eks. Komplett eller PS Data. Om det koster 5-50kr ekstra spiller ingen rolle..
    Jeg handlet på SHG fordi de var de eneste som tar inn det lydkortet jeg skulle ha til Norge. Så får vi bare håpe at det fungerer til jeg skal ha noe nytt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg dro derfor til en konkurrent av de, og spurte uten å komme med noen forklaringer om jeg kunne få en antistatisk pose, jeg fikk 10.
    Du ber om en, så får du ti? Hørtes noe utroverdig ut den historien din. Har annen opplevelse av SHG. Kan du dokumentere at noen jobber for 80/t i lønn, evt. utenom lærlinger/medhjelpere/sommerhjelp/ekstrahjelp o.l?

Såvidt jeg vet, står det sterke personer i bakhånd, så hvorfor du stiller deg så kritisk, og hvorfor du har møtt denne behandlingen vet jeg ikke. Du må ta i betrakning at de også selger antistatiske poser, mens hos de andre du var hos, fikk du kanskje en, eller ti(?) brukte poser. Uansett, ser jeg litt rart på denne historien med SHG.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kid, jeg bor som sagt i byen hvor SHG holder til (Århus), så derfor kjenner jeg nok firmaet litt bedre enn den jevne nordmann. Om du vil ha eksempler på andre saker så vil jeg anbefale deg å søke i danske forum.

At du finner historien lite troverdig er jeg knekkende likegyldig til, det samme gjelder om noen velger å handle med SHG eller ikke. Men det ville være dårlig gjort av meg å ikke nevne det jeg vet når temaet bringes opp.

Nå er ikke SHG noen værsting i bransjen, men de er etter min erfaring heller ikke de aller enkleste å ha med å gjøre. Som jeg har nevnt i en annen tråd så har de vistnok forbedret seg de seneste årene. Og det kan også være at de har blitt gullegode i løpet av det seneste året da jeg ikke har engasjert meg i hardware scenen i den perioden. Det er heller ingen på de danske hififorumene som bruker SHG som leverandør av lyd eller bilde, så jeg kan ikke si noe om hvordan de fungerer på den fronten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for mange svar, men tar gjerne mot flere!
    ser ut som det er litt delte meninger, men på grunn av prisforkjellen er såppas stor blir det nok jeg tar sjangsen..!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man sjekker Samsung R7x hos shg og går på spesifikasjoner står det "Reklamasjonsrett: 24 Måneder"

Dette kan da umulig være lovlig ?

Thomas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven gjelder, og såvidt jeg vet stiller man vel enda sterkere ved netthandel?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamasjonsrett

Sitat Opprinnelig postet av thomaslo
    Hvis man sjekker Samsung R7x hos shg og går på spesifikasjoner står det "Reklamasjonsrett: 24 Måneder"

Dette kan da umulig være lovlig ?

Thomas
    Reklamasjonretten er nok litt mer enn 24 måneder ja. På et produkt som dette er det 5 år. Kan hende de mener at garantitiden er 24 måneder, men du har uansett 36 måneders reklamasjon utover dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •