shg nettbutikk..?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thomaslo
    Hvis man sjekker Samsung R7x hos shg og går på spesifikasjoner står det "Reklamasjonsrett: 24 Måneder"

Dette kan da umulig være lovlig ?

Thomas
    Det er mulig at de har rotet sammen dansk, og norsk kjøpelov for i Danmark har du kun 2 års reklamasjonsrett. Men når de har både norsk avdeling, og hjemmeside skal de forholde seg til norsk kjøpelov.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endel dansk på den siden
    SHG blir egentlig nettbutikkenes svar på Lidl/Rimi.. du kan ikke forvente all verden. Foruten lave priser.

Selv har jeg handlet en gang. Jeg sparte noen hundrelapper og var fornøyd med det. Hvordan retur er kan jeg ikke svare på. En gang i etterkant har jeg sendt en mail for å spørre om ett produkt.. Det tok 1 uke å få svar. Helt klarte mye bedre hos de "seriøse" nettbutikkene..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til shg ang 24 mnd reklamasjonsrett. Her er svaret.
    Tydelig noen som bør sette seg bedre inn i lovverket før de starter butikk i nye land...

-----Original Message-----
    From: Thomas Longva [mailto:thomas@longva.com]
    Posted At: den 8 maj 2006 22:50
    Posted To: Support (NO)
    Conversation: Reklamasjonsrett TV
    Subject: Reklamasjonsrett TV

Jeg vurderer å kjøpe en Samsung 40" lcd tv.

Jeg ser at dere har 24 mnd reklamasjonsrett på lcd tv'er. Dette må da
    være feil ? Andre oppererer med 5 år på slike produkter.

Mvh
    Thomas Longva

Svaret:
    Hej.

Nej, vi har 24 månader reklamationsrätt. Dock ger ju producenten själv viss garanti efter den perioden men det får du kolla med respektive producent.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Support

shg.biz

Kindgrensgatan 16

554 74 Jönköping

mailto: support@shg.biz

Organisationsnummer: åØå502060-8104

Försäljning: kl. 09:00 till 17:00 : Tlf. 040 30 33 65.

RMA: kl. 09:00 till 17:00 : Tlf. 040 30 33 65.

Tlf. 040 30 33 65

Fax: 040 30 33 85

www.shg.biz

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis SHG.NO importere tv aparatene selv til Norge, altså ikke i gjennom Samsungs norske distributør, må shg.no stå for 5 års reklamasjons rett. Kjøper de tv'en av Samsung Norge (vet ikke om de heter det, men bare et eksempel), er det Samsung Norge 5 års reklamasjons retten går mot.

Så hvis feks shg.no går konkurs, men tv'en kommer igjennom Samsung Norge mister du ikke reklamasjons retten. Er det "grå import" av shg.no, forsvinner reklamasjons retten ved en konkurs da Samsung Norge ikke har noe med tv'en i utgangspunktet.

Sikkert litt klønete skrevet, men håper det var litt oppklarende.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantitid: 2 år
    Reklamasjonstid: 5 år

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden SHG ser ut til å forholde seg til dansk kjøpelov kan jeg fortelle litt mere om den. De 24 månedene er delt opp i to perioder. De første 6 månedene ligger bevisplikten på selger, dvs at de skal bevise at du eventuelt har misbrukt utstyret.

De resterende 18 månedene er det kjøper som skal bevise at feilen var der på kjøpstidspunktet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Garantitid: 2 år
    Reklamasjonstid: 5 år
    Men det er vesentlig hvor reklamasjons plikten ligger. Er det shg eller Samsung? For shg virker ikke veldig service minded...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kjøper skal du alltid forholde deg til selger. Det SHG gjør er ulovlig, men det overrasker meg ikke. De betaler som jeg tidligere har sagt ca 80kr timen, og for den lønna får du ikke ansatt de helt store haukene, servicen blir deretter.

Skulle du kjøpe der har du retten på din side, men du skal ikke regne med at SHG gir seg frivillig av den grunn. Jeg har lest noen riktig grelle eksempler på hva de kan finne på, men for ordens skyld tror jeg de jevnt over er ok å ha med å gjøre. Problemet her er at de tydligvis tror at de kan nøye seg med å følge dansk lov.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge de selger produkter til Norge må de fordholde seg til norsk kjøpslov = 5 års reklamasjon IFØLGE LOVEN

Dvs at om shg.no ikke er enige må du krangle mye for å få din rett... Hver enkelt må spørre seg selv om det er verdt det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke bruk SHG..

Hold dere langt unna shg.no. De gjør større overtramp enn ikke å følge norsk lov.. er dere uheldinge kan dere miste tusenvis av kroner som meg

De har regelrett stjålet penger fra meg. Jeg er helt sjokert over hvordan et multi-nasjonalt selskap kan ignorere norsk lov. Bruk heller komplett.no\ annet norskt selskap, som følger norske lover

Her er min historie, vell dokumentert i mail\nettbankservere, men hva hjeper det meg på kort sikt ?

----------------------------

1. Jeg bestilte en samsung 40 tommer i august 2007. Leveringen kom ikke til dato, og jeg fikk beskjed om at levering var utsatt

2. den 28 august. fikk jeg bekreftelse på at tv'en var sendt med et tracingnummer.

3. TV'en kom ikke. Jeg kontaktet posten. de sa tracingnummeret bare var en elektronisk varsel om sending fra SHG og at de ikke hadde fått noen TV. SHG sa den var sendt. Jeg ventet et par uker til etter noen mye leveringsdator fra SHG.. men ingen tv

4. Den 10. September var jeg lei. . Jeg brukte ANGRERETTEN og sa opp bestillingen. Jeg fikk en reply fra SHG :"

Vi har slettet din erstatningsordre og vil tilbakebetale dine penge du betalte for den første Tv som er etterlyst hos posten.

Med ønsker om en god dag!
    Med vennlig hilsen / Best Regards

Michael "

5. Alt OK...neeei. Pengene kom aldri på konto som lovet..
    og årsaken var alltid en ny i neste måneds utallige mail..

a. Vi trenger ditt kundenr fordi orderen er slettet ?
    b. Michael er ikke på jobb og han har din sak...
    c.Pengene kommer neste uke..
    d. Vi må vente på svar fra posten om som har 'mistet' TV'en. du kan ikke få penger før vi hører fra dem
    e. OSV.OSV (OG NÅ HAR TV'en VÆRT I POSTSYSTEMET MELLOM NORGE OG DANMARK I OVER 2 MND... det må være ny rekord

Vell nå er det gått over 1 mnd siden de lovte og sette inn pengene. og de har hatt et enormt utvalg av unskyldninger i titals mailer.

Jeg må nå leie advokat for å få mine

12.000,- kr

og ender vell opp med å tape noen 1000,- kr

SÅ IKKE GJØR SOM MEG...
    BRUK ET NORSKT SELSKAP

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråsone import driver jo de fleste nettbutikker med. Ellers hadde de ikke konkurert så sinnsykt på en del priser. En del nettpriser er jo under normal innkjøpspris. Lønner seg for meg og handle over nettet istedet for i butikken hvor jeg jobber. Ikke på alt da selvfølgelig. Men de seriøse nettbutikkene har da ingen problemer med og stå for 5 års reklamasjon uansett. Det er vel sjelden en produksjonsfeil ikke blir oppdaget iløpet av de to første årene renger jeg med. Mener reklamasjon kunn dekker produksjonsfeil og ikke slitasje.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •