hitachi pj-200tx og lydanlegg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hitachi pj-200tx og lydanlegg...

hei jeg skal bestille hitachi 200 tx projector med rammelerret og psdata.no : http://psdata.no/ps.asp?it=108737

der får du projectoren med rammelerret det rammelerretet koster vanligvis 3295 kr, det er vel et greit kjøp?

også var det lyden.. har ikke så god rå og jeg må ha fullt lydalegg til en rimelig pris: front høytalere, bakhøytalere, en subb og midt høyttaler men det må være pakke, jeg har funnet et anlegg vet ikke om det er godt nok men skal bare bruke det til en KORT kjellerstue så trenger ikke være noe extremt og vil ha det til under 10 tusen kr også! : http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...lersystem_.htm

pris : Kr 9 488,00

DALI Concept 6 Høyttalersystem

også lurer jeg litt hvor jeg kobbler opp lyden, ville vært supert om jeg kunne koble anlegget opp mot canal-digital boxen, så får jeg lyden både på dvd og tv sammtidig

venter takknemlig på svar :-P :grin:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, en kjempe god projector du vil få mye glede av til prisen.
    Du har funnet frem til en veldig god lydpakke for under ti tusen kroner, hva slags reciever har du tenkt å bruke på denne pakken?(Husk at det må kjøpes i tillegg). Tipper at tuneren din har noen utganger, som du kan koble direkte inn til recieveren.. (Optisk/Coax/RCA)

Jeg kjenner ikke så veldig til denne pakken, men kjenner godt til komponentene som er i den, mye trøkk og fin lyd til levelig pris! Personlig ville jeg muligens fått vekk subwooferen, og klart meg med høytalerene en stund, og heller kjøpt en bedre sub med tiden, for disse høytalerene leverer masse av bass aleine. Mener også det er bedre å evt. legge subwoofer pengene i bedre elektronikk.. Husk at dette er min personlig mening av saken, utenom det, har du finni fram til noe helt suverent for prisen. Løp å kjøp!

Lykke til!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser greit ut det du har plukket ut, men jeg stusser litt på at pakken koster det samme som å plukke delene løst... Synes HFK ikke er så flinke på å gi rabatt når man handler flere produkter.

Her er linker til et par andre pakker i samme prisklasse:

Audio Pro/Marantz pakke fra AVHifi: 10995,-
    (?? i rabatt) Dette er eneste pakke hvor det også følger med reciever og dvd spiller.
    Klipsch Synergy pakke fra BmAudio: 7998,- (3500 i rabatt)
    Audio Pro Image pakke fra BmAudio:10 295,- (800 i rabatt)
    Denne fra JBL Northridge hos HifiCenter har også meget bra pris og du sparer 5000,- i forhold til løssalg

Mitt råd er ihvertfall å sjekke litt rundt før du bestemmer deg. Lykke til :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for gode råd, og marantz likte den pakken til 10995 men er det alt jeg trenger å ha som lyd? det er jo sub, front-bak-midt høytallere og reciever er det alt jeg trenger som hjemmekino lyd? dvd-spilleren ser ikke ut til å ha hdmi utgang men samma det flott pakke uansett så lenge jeg ikke trenger noe mere lyd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bestemmer deg for den pakken på HFK, burde du forlange å få med høytalerkabler, en god rca kabel og en god optisk/coax kabel i prisen. Utenom det, er pakken overnevnt til 10995 sikkert et veldig godt kjøp, der du ikke skulle trenge så mye annet lydmessig.

Du må ha en reciever for å få surround med komponenthøytalere(reciever er en flerkanals forsterker med surroundprosessor, surroundpros. er mao. en "dings" som sørger for at lyden ender der den skal ved effekter o.l)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Audio pro/marantz pakken trenger du kun kabler i tilegg. Som Kid sier, bør du kunne få med dette når du legger igjen 11k i butikken.

Glemte forresten å si at BmAudio selger samme høyttalerpakke uten reciever og dvd spiller til 4995,-. Da står du fritt til å velge Reciever og dvd spiller hvis du ønsker noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ja det var flott å vite takk, men hvor får jeg tak i alle slags kablene jeg trenger til den pakken?

og en annen liten ting jeg bare lurer litt på.. er reciever det samme som en forsterker?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikken/Netthandelen du handler i, burde ha det som trengs.. Dersom du handler over nettet, bruk en netthandel med tlf support, ring å snakk med kundekonsulent mens du bestiller. Fortell at når du mottar pakken, vil du at alt skal virke og ikke mangle en eneste kabel eller "duppedings".

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olagutten
    og en annen liten ting jeg bare lurer litt på.. er reciever det samme som en forsterker?
    Forskjellen på reciever og forsterker er at reciever har FM radio innebygget. Tror ikke det er noe annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ja nå er jeg med det skulle gått an å koble opp reciveren til projectoren så du fikk lyd på dvd,tv og pc også:P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes en guide her på forumet med ord-forklaringer, greit å lese igjennom evt. helt "basic" dersom du er litt interessert i utstyret du skal handle. Kjekt å vite litt.. Stemmer som Marantz sier, reciever er en flerkanals forsterker med innebygget radio. (Tror prosenten som bruker denne radion er minimal). Finnes også surroundforsterkere/flerkanalsforsterkere, men disse koster gjerne litt mer. Ordet "forsterker" i mine ører, er en standard to-kanals forsterker. Mens både for, flerkanals, effekt også er en form for forsterker. Egentlig litt å lære seg, dersom man er helt blank.. Anbefaler deg å lese litt før du handler egentlig, du tjener mye lærdom på det :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olagutten
    å ja nå er jeg med det skulle gått an å koble opp reciveren til projectoren så du fikk lyd på dvd,tv og pc også:P
    Du kan fint koble en reciever til både tv, pc, surroundanlegg etc. De fleste av dagens recievere kan også formidle bildesignaler, slik at man kan ha en kabel fra reciever til projector/tv, også kan man ha alle komponentene(dvd spiller, dvd opptaker, videospiller, tunere o.l) koplet direkte til recieveren. Dette for å ordne ryddighet, samt slippe mange lange kabelstrekk med dyr kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja kanskje det vet iallefall hva jeg trenger nå og kan også få fagfolk til å montere alt opp for meg under tusen lappen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke dumt dersom du er heeelt blank. Hvor i Norge holder du til da? Bor du i Vestfold, kan jeg sikkert hjelpe til, gratis. Bestandig moro å se/hjelpe til/teste nytt utstyr..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor i bergen takk uansett men den linken til anlegget funker ikke lenger så jeg fant noe som var uten subb til bare 6 398.00 ser helt sykt ut, så trenger jeg bare en subb men lurer også på om siden er seriøs : http://www.mamut.com/dynabel/subdet461.htm

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek er seriøse, selvom hjemmesiden/netthandelen som bruker et mamut system virker litt useriøst. De er trygge å handle av! Pakken du ref. til, har jeg aldri hørt eller sett, så den vet jeg ingenting om. Tror tidligere pakker som er vist i tråden er et bedre kjøp, men du får nok en del lyd for pengene her også...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja flott design og er med reciever og slipper å kjøpe med dvd-spiller, så var det subb da, kan jeg få en rimelig sub til 4-5 tusen kr?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en kjempe god sub til den prisen! Men dersom du har tenkt å legge så mye penger i en sub, ville jeg mye heller lagt dem i høytalerene, også heller kjøpt sub senere..! Jeg har forresten en Audiopro Sub Nova, 10". Som skal selges, denne kostet 5500 for under to år siden hos lokal forhandler. Den kan jeg selge for 2000,- Send meg en pm dersom det er interessant. (Har org. embalasje, så den kan sendes som NorgesPakke, 22kg)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •