"Utsagn" fra HIFI-klubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Utsagn" fra HIFI-klubben

Hei! Driver og bestiller ny TV (Samsung LE40R72B.)

Kikket så gjennom AVnytt å fant billigste pris hos SHG.no. Sjekket samtidig dagsprisen hos HIFI-klubben siden jeg bor rett ved, og der var den 5000,- dyrere en Shg.no
    Men så ser jeg dette : Sitat HIFI-klubben

I noen tilfeller vil du kunne finne billigere tilbud i rene nettbutikker eller i små butikker. Disse prisene er i utgangspunktet IKKE omfattet av DAGSPRIS-konseptet, da vi mener at disse forhandlerne ikke kan sammenlignes med Hi-Fi Klubben. Du kan være heldig å gjøre en god handel på denne måten, men du skal også være klar over at du har en viss risiko for problemer med levering, returrett og garanti. Disse butikkene kommer og går hvor vinden blåser, og ingen vet om de også eksisterer i morgen. Vi hører jevnlig om kunder som har betalt for et produkt som aldri blir levert – og hvor pengene aldri blir refundert!

Nå har jeg lite erfaring med handel på nettet men stemmer det at jeg kan få større problemer med returett og garanti der en vist jeg handler hos klubben??

Er det virkelig "Tryggheten" til HIFI-klubben verdt 5000:- ekstra??

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven gjelder, forøvrig hørtes dette ut som en veldig rar uttalelse.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å prøve å sno seg unna... seriøst??? Nei, dette ser ikke bra ut!:? Da må de jo legge ut en liste med sjapper som de kan sammenligne seg med... eller så kan de jo bruke dette utsagnet i veldig mange tilfeller!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En veldig useriøs uttalelse, men ser likevel noen poenger. Det viktigste er vel å passe seg for små og utkjente nettbutikker, utenom det, er det ingen problem å handle over nett! :-P

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk "ro seg ut av ting"-uttalelse, forteller meg egentlig bare at jeg ikke kommer til å gidde å legge igjen penger på hifi-klubben.. :P

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HiFi-Klubben skulle lege ut en liste over butikker som er "farlige" å handle i er det veldig fårlig reklame for de butikkene, dermed har vel ikke HiFi-Klubben lov å gjøre dette. Med mindre de får tilatelse av butikkene som skal være på listen, men det tviler jeg på at de får tilatelse til.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De stedene jeg har kjøpt utstyret billigst har vell så bra service, og lever i beste vellgående i dag. Hifi-klubben har jeg mistet troen på for lenge siden. Stort utvalg av til dels gode produkter, fine brosjyrer og flotte butikker (hvem betaler for alt det her?), men jeg møter stort sett utrolig lite kompetanse på noe som helst i de butikkene....

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det er vel sikkert noe lurt der men for meg som ikke er så dreven med netthandel så er det jo litt villedende på en måte.

Holdt nesten på å ta det for god fisk at jeg ikke fikk levert TV`n noen plass visst det hadde vært feil på den.
    Hadde jeg ikke kunnet spurt på forumet her så hadde det endt med at jeg hadde betalt de 5000,- ekstra pengene til klubben.. Så takk!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv "dagspris" i søkefeltet så finner du iallefall tre tråder som har omhandlet fenomenet dagspris de siste årene

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kontakte den lokale elkjøpbutikken(Ser du bor i Norge :wink: ), finn en med ansvar(Avd.leder) og hør om de gidder å matche prisen fra nettet. Dette har fungert for meg og bekjente med godt resultat.

Da slipper du ukjente nettbutikker eller hi(fy) klubben

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mye morsom lesning om "dagsprisen" men det var vel heller det som var skrevet ang garanti og returrett jeg lurte på.

De sier jo nesten at alle rene nettbutikker og små butikker bare driver med snusk og at det er verdt de ekstra pengene det koster hos klubben.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid oppfattet Hifi-klubben som en seriøs aktør, men når det gjelder deres påstander om å være billig har de ikke mye rent mel i posen:
    -De har tidligere påstått at prisene gikk ned for merkene de overtok agentur og enerett for, men de sammenlighet seg med fiktive listepriser som produktene ikke ble solgt for, ofte økte prisen i virkeligheten kraftig når Hifi-klubben overtok.
    -De har påstått at de hadde markedets laveste pris på produkter de hadde enerett på å selge.
    -De har påstått at de fulgte prisutviklingen hos konkurrentene uten at de gjorde det.
    -De har påstått å være markedets billigste uten å være det.
    -De har påstått at de ville sette ned prisene om produktene ble solgt billigere noe annet sted uten å være villige til å følge dette opp i praksis.
    -De har påstått at deres prisgaranti var bedre enn den som Lefdal og Elkjøp hadde på tross av at Hifi-klubbens prisgaranti ikke er gyldig etter salgsøyeblikket.
    -De måtte endre teksten for "Dagspris" flere ganger i fjor etter pålegg fra Forbrukerombudet da de ikke klarte å leve opp til sine påstander. Idag har de en tekst som er så lite forpliktende at de kan påstå at de ikke trenger å matche priser med noen som helst.

Ja, den såkalte prisgarantien "Dagspris" har absolutt null verdi.

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hva med å kontakte den lokale elkjøpbutikken
    Var innom elkjop.no uten å finne den,mulig den er å oppdrive i butikken.
    Har prøvd å prute på en oppvaskmaskin der uten hell så det går vel neppe denne gangen heller. Men det Koster jo ikke å prøve.

Takk for tipset.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagspris er kun mot større kjeder...

Sendte en mail til HiFi Klubben om dagspris på Samsung LE40R72B. OK Elektriske selger jo LE40R71B 4000,- billigere. Men den butikken var ikke stor nok for HiFi Klubben til å sammenligne seg med! Så da er det vel bare de store kjedene de sammenligner seg med da? Lukter litt vondt av Dagspris konseptet når de ikke er mer seriøse enn det...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sendte en mail til HiFi Klubben om dagspris på Samsung LE40R72B. OK Elektriske selger jo LE40R71B 4000,- billigere. Men den butikken var ikke stor nok for HiFi Klubben til å sammenligne seg med! Så da er det vel bare de store kjedene de sammenligner seg med da? Lukter litt vondt av Dagspris konseptet når de ikke er mer seriøse enn det...
    Latterlig.... salgstriks så det holder.

Dette er dårligere og langt sleipere garantier enn det Lefdal holdt på med når de hadde 150% garantien sin, og de fikk pålegg om å stoppe det...

Blåser opp "DAGSPRIS DAGSPRIS" over hele butikken, nettsider og blader... og så når det kommer til stykke, så gjelder den ikke fordi den konkurrerende butikken er for liten..? Dette er kun for at den uopmerksomme kunde skal leve i tro at Hifi klubben er vel så billige som alle andre...

Usmaklig!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi klubben er en god butikk med greie priser og service. Det må derimot ses på som en spesial butikk hvor en må forvente at prisene er høyere enn storpusjerene i bransjen. Tror klubben kan få store problemer med å overleve i lengden pga import og nettbutikkene sin økte satsning på hifi/hjemmekino. For meg vil dette være en nedtur hvor en mister muligheten til å få demo på gode oppsett. Klubben og andre seriøse gir meg en pekepinn på hva det går ann å få til (lytterom og svindyrt utstyr).
    Komplett, Mpx, Elkjøp og andre storpusjere har nok bedre økonomisk fundament og bedre fremtidsutsikter. Produktene blir sendt til reperasjon uansett hvor de blir kjøpt så dette burde ikke ha noe å si for hvor handelen skal gjøres.
    Hifi klubben og andre spesialbutikker har nok rettet seg inn på at det er et mindretall som tar seg råd til å kjøpe slike artikler hos dem.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mener jo bare at små nettbutikker ofte går og har ofte gått konkurs! Er jo mange eksempler på butikker der man skal klage på en vare, men så eksisterer ikke butikken lenger...

Risikoen for dette er jo hakket større enn for HiFiklubben...
    Er da mange andre butikker også som sånne "prisgarantier" ikke gjelder mot nettbutikker?? Elkjøp sin fungerer jo også sånn!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hifi klubben er en god butikk med greie priser og service. Det må derimot ses på som en spesial butikk hvor en må forvente at prisene er høyere enn storpusjerene i bransjen. Tror klubben kan få store problemer med å overleve i lengden pga import og nettbutikkene sin økte satsning på hifi/hjemmekino. For meg vil dette være en nedtur hvor en mister muligheten til å få demo på gode oppsett. Klubben og andre seriøse gir meg en pekepinn på hva det går ann å få til (lytterom og svindyrt utstyr).
    Komplett, Mpx, Elkjøp og andre storpusjere har nok bedre økonomisk fundament og bedre fremtidsutsikter. Produktene blir sendt til reperasjon uansett hvor de blir kjøpt så dette burde ikke ha noe å si for hvor handelen skal gjøres.
    Hifi klubben og andre spesialbutikker har nok rettet seg inn på at det er et mindretall som tar seg råd til å kjøpe slike artikler hos dem.
    Spesialbutikk? Vel, de ansatte får i allefall ikke spesialkurs på det de driver med. De er litt synd. Nå har jeg sluttet å spørre om ting der.

Dedikerte hifi-butikker, er klar over at det er litt marginer på dyrere utstyr, og er derfor velvillige til å gi litt rabatt når man handler mye. Om du handler på hifi-klubben for 100 000,- så ser de bare rart på deg når du spør om noen prosenter...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av filosofien til HFK er jo at de er "helt allminnelige entusiaster". De har også en filosofi om å ikke gi rabbatt, da dette kan skape usikkerhet prismessig blandt kunder, pluss at dette er et triks for at kunden skal føle at prisen er presset maksimalt ned av det de kan(noe som selvfølgelig bare er et salgstriks). Utenom det, må jeg si at jeg har fått rabbatt av HFK flere ganger, kjempe god service, selvom de kan minimalt, men det er helt ok etter min mening, da det er en del av "markedsføringskampanjen" dems. Det har vært mye negativ omtale om HFK, men tror til syvende og sist dere som sitter å klager tar utgangspunkt i pris, for JA, de er ikke rimelige og de har aldri salg. Men til gjengjeld er dette ikke noe de legger skjul på i den forstand! Jeg vet at min nærmeste HFK butikk klarte budsjettet sitt med nesten tre ganger så mye sist og at dem vurderer nye og store lokaler, dette sier vel sitt, at dem tjener veldig bra.. Jeg synes HFK er topp, skulle bare ønske at de kunne ha en liten prisforbedring når dem har så god profitt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er fornøyd med alt annet alikevel...

For legge til at jeg samme dagen som jeg fikk svar på mailen, la igjen 20000,- kr på nytt "hjemmekino" anlegg. Er stort sett meget fornøyd med servicen og de ansatte. Et pluss for produktene som for min del (Les: min subjektive mening) holder høy standard. Veldig fornøyd (så langt) med Denon 2807 og Dali Concept 8, 2 og center som jeg kjøpte.

Nå skal det sies at de som arbeider i butikken virket noe mer kundevennlig anngående dagsprisen. Han jeg handlet av var villig til å sette prisen ned i forhold til OK Elektriske, men han kunne ikke gjøre det på stående fot. Dessuten var Golfen min overfylt allerede... Har ikke kontakt dem igjen da jeg har begynt å helle mot Plasma i stede, nærmere bestemt Panasonic PV600 (hvis den ikke har samme plastiv looken som Pv60 da...). Tror ikke det er umulig å få dem til å matche de prisene hvis man tar en prat med en selger i butikken.

Det kan jo hende at man har forskjellig dagspris i butikkene. Feks HiFi klubben i Drammen må jo regne OK Elektriske som en direkte konkurent. Ikke vet jeg, men bare en tanke som slo meg.

Uansett mener jeg det nevnte svaret lenger opp i tråden, hadde en smule aroganse i seg. Kanskje ikke så rent lite heller....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •