"Utsagn" fra HIFI-klubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt det er flere med positive erfaringer og!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hifi klubben er en god butikk med greie priser og service. Det må derimot ses på som en spesial butikk hvor en må forvente at prisene er høyere enn storpusjerene i bransjen. Tror klubben kan få store problemer med å overleve i lengden pga import og nettbutikkene sin økte satsning på hifi/hjemmekino. For meg vil dette være en nedtur hvor en mister muligheten til å få demo på gode oppsett. Klubben og andre seriøse gir meg en pekepinn på hva det går ann å få til (lytterom og svindyrt utstyr).
    Komplett, Mpx, Elkjøp og andre storpusjere har nok bedre økonomisk fundament og bedre fremtidsutsikter. Produktene blir sendt til reperasjon uansett hvor de blir kjøpt så dette burde ikke ha noe å si for hvor handelen skal gjøres.
    Hifi klubben og andre spesialbutikker har nok rettet seg inn på at det er et mindretall som tar seg råd til å kjøpe slike artikler hos dem.
    Det et to ting jeg må kommentere med dette RS:
    1: HiFiklubben går vel bedre enn noen sinne så det ser ikke ut til at det er noe synd på dem.

2: Det har vært en nedgang av entusiastbutikker på mindre steder siden HiFiklubben og HiFicenterkjeden dukket opp. De har tatt over markedet mange steder og har stort sett utstyr på el-kjøpnivå i disse butikkene, så grunnlaget for å få demo på tyngre utstyr er nok redusert i forhold til den totale utviklingen i bransjen og markedet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg veldig enig med ISen, det er synd at vi mister "spesial" butikkene, fordi kjedene med gigant innkjøp og høy profitt overtar markedet i de fleste bransjer..! Men likevel, burde det være håp for "spesialbutikker" dersom man virkelig klarer å få til noe, men det er selvfølgelig et altfor stort press fra "gigantene" som til syvende og sist ødelegger markedet fullstendig for andre...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Uansett mener jeg det nevnte svaret lenger opp i tråden, hadde en smule aroganse i seg. Kanskje ikke så rent lite heller....
    Det har ikke noe med arroganse å gjøre, men sunn fornuft. Jeg er generelt meget negativ til slike salgtriks som for eks. dagspris-konseptet det omtales her, spesielt når de ikke klarer å følge dem opp 100% og beskytter seg mot våkne kunder med liten skrift i bauer og kanter...

Jeg er ingen ekspert på det feltet, men jeg tror den dagspris reklamen med visse forutsetninger i liten skrift, strider mot det forbrukerombudet mener er god og lovlig reklame....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det et to ting jeg må kommentere med dette RS:
    1: HiFiklubben går vel bedre enn noen sinne så det ser ikke ut til at det er noe synd på dem.

2: Det har vært en nedgang av entusiastbutikker på mindre steder siden HiFiklubben og HiFicenterkjeden dukket opp. De har tatt over markedet mange steder og har stort sett utstyr på el-kjøpnivå i disse butikkene, så grunnlaget for å få demo på tyngre utstyr er nok redusert i forhold til den totale utviklingen i bransjen og markedet.
    Hør hør....

Det er svært synd at det er lengre og lengre mellom spesialbutikkene der man kan sette seg ned med selgeren, få en kaffe og få noen gode råd fra en kunnskapsrik selger... Nå snakker jeg selvsagt om dyrere deler enn dvd-spillere til 1000,-

Hifi-klubben burde ha en egen (VIP)-avdeling for de som spytter i endel kroner, der de hadde fått inn noen kompetente selgere med mer personlig kundeforhold.... Det tror jeg de hadde tjent på i lengden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det fort kunne blitt en diskusjon blandt kunder hvorfor noen får bedre behandling, ikke direkte god reklame dette heller, å lage en "vip-avdeling" for de med størst lommebok.. Og hvor skal grensen settes? 100.000,-? 200.000,-? Tviler på de har slike kjøp/salg daglig også, men utenom dette, synes jeg det er et veldig godt forslag å få til en type deling mellom småkjøp/storkjøp..

Men når alt kommer til alt, så hadde vel det beste vært om dem så litt vekk fra "allminnelige entusiaster", og satset på selgere med en del mer kunnskap enn "den vanlige mann i gata". Stort sett er alle som jobber på HFK selgere, med kunnskap om kun de produktene de selger i butikk(Forsåvidt greit nok). Vanskelig tema dette... Håper å se flere slike "småbutikker" i fremtiden.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tror det fort kunne blitt en diskusjon blandt kunder hvorfor noen får bedre behandling, ikke direkte god reklame dette heller, å lage en "vip-avdeling" for de med størst lommebok.. Og hvor skal grensen settes? 100.000,-? 200.000,-? Tviler på de har slike kjøp/salg daglig også, men utenom dette, synes jeg det er et veldig godt forslag å få til en type deling mellom småkjøp/storkjøp..

Men når alt kommer til alt, så hadde vel det beste vært om dem så litt vekk fra "allminnelige entusiaster", og satset på selgere med en del mer kunnskap enn "den vanlige mann i gata". Stort sett er alle som jobber på HFK selgere, med kunnskap om kun de produktene de selger i butikk(Forsåvidt greit nok). Vanskelig tema dette... Håper å se flere slike "småbutikker" i fremtiden.
    For å ta et eksempel så gjør Oslo Hifi Center dette. Når du kommer inn, har de en liten resepsjon, der du forteller hva du er ute etter, så blir du referert til den selgeren som har mest kompetanse på akkurat dette. Alle får lik behandling, men jeg kan aldri tenke meg at folk som skal ha en spiller til 1000,- føler seg urettferdig behandlet fordi selgeren ikke setter seg ned og prater 2 timer med dem...

Grensen settes jo ganske naturlig i det kunden gir en pekepinn på hva han kunne tenkt seg uten å snakke om kroner og øre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fez
    Hei! Driver og bestiller ny TV (Samsung LE40R72B.)

Kikket så gjennom AVnytt å fant billigste pris hos SHG.no. Sjekket samtidig dagsprisen hos HIFI-klubben siden jeg bor rett ved, og der var den 5000,- dyrere en Shg.no
    Men så ser jeg dette : Sitat HIFI-klubben

I noen tilfeller vil du kunne finne billigere tilbud i rene nettbutikker eller i små butikker. Disse prisene er i utgangspunktet IKKE omfattet av DAGSPRIS-konseptet, da vi mener at disse forhandlerne ikke kan sammenlignes med Hi-Fi Klubben. Du kan være heldig å gjøre en god handel på denne måten, men du skal også være klar over at du har en viss risiko for problemer med levering, returrett og garanti. Disse butikkene kommer og går hvor vinden blåser, og ingen vet om de også eksisterer i morgen. Vi hører jevnlig om kunder som har betalt for et produkt som aldri blir levert – og hvor pengene aldri blir refundert!

Nå har jeg lite erfaring med handel på nettet men stemmer det at jeg kan få større problemer med returett og garanti der en vist jeg handler hos klubben??

Er det virkelig "Tryggheten" til HIFI-klubben verdt 5000:- ekstra??
    Slike uttalelser fra en slik seriøs butikk burde ikke forekomme.
    Sliket hører hjemme på forumer som dette.

Har selv kjøpt mye hos klubben, og slike nettsteder som lett slår klubben i pris.

Og det er vanskligere og krever mer arbeid for å få igjenom garantier og reklamasjoner på disse nettbutikkene kan nevne Komplett som en vansklig "partner" når det er snakk om produkter som ikke fungerer, eller når varen kommer og det er feil.
    Men masse masing hjelper, etter 6 måneder så fik jeg penga tilbake, bortsett fra frakt kostnader, så jeg tapte 250,- (frakt begge veier)

Men hos klubben, ingen problemer med slikt, samme med sentret.
    Flotte butikker, med gode kunskaper, men ikke altid så gode som dem selv hevder, men ganske ok.
    Og dem har veldig gode produkter, og gir gjerne mye informasjon og lytte muligheter i egne rom, lukket fra butikk lokalet.
    Klart dette koster.

Og når jeg handla så fikk jeg så og si alle kablene gratis. det vil si, jeg fikk kablene til Elkjøp pris.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    Men hos klubben, ingen problemer med slikt, samme med sentret.
    Flotte butikker, med gode kunskaper, men ikke altid så gode som dem selv hevder, men ganske ok.
    Og dem har veldig gode produkter, og gir gjerne mye informasjon og lytte muligheter i egne rom, lukket fra butikk lokalet.
    Klart dette koster.
    Ja, det er klart det koster litt og det er derfor Hifi-klubben ligger over de fleste i pris.

Det ene problemet med Hifi-klubben er at de ofte ligger altfor mye over konkurrentene i pris. Jeg oppdaget engang en TV-modell som kostet over 10.000 mer hos Hifi-klubben enn i Oslo Hifi-center. Er driften av Hifi-klubben virkelig så mye dyrere?

Det andre problemet med Hifi-klubben er at de på tross av dette fremdeles bruker "Dagspris"-bløffen hvor de lurer uinvidde kjøpere til å tro at de er markedets billigste. Når kjøperne senere oppdager at de har blitt lurt gjelder ikke prisgarantien lengere, for de er så lure at de har en prisgaranti som kun gjelder før kjøpet. Forbrukerombudet har flere ganger pålangt Hifi-klubben å slutte med lure kundene på denne måten og hver gang har de endret ordlyd for å ta med flere forbehold. Den siste versjonen av "Dagspris" er så syltynn at de kan argumentere mot å matche priser med noen i det hele tatt.

Jeg har ellers oppfattet Hifi-klubben som seriøs så det er synd at de holder på med dette tullet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ja, det er klart det koster litt og det er derfor Hifi-klubben ligger over de fleste i pris.

Det ene problemet med Hifi-klubben er at de ofte ligger altfor mye over konkurrentene i pris. Jeg oppdaget engang en TV-modell som kostet over 10.000 mer hos Hifi-klubben enn i Oslo Hifi-center. Er driften av Hifi-klubben virkelig så mye dyrere?

Det andre problemet med Hifi-klubben er at de på tross av dette fremdeles bruker "Dagspris"-bløffen hvor de lurer uinvidde kjøpere til å tro at de er markedets billigste. Når kjøperne senere oppdager at de har blitt lurt gjelder ikke prisgarantien lengere, for de er så lure at de har en prisgaranti som kun gjelder før kjøpet. Forbrukerombudet har flere ganger pålangt Hifi-klubben å slutte med lure kundene på denne måten og hver gang har de endret ordlyd for å ta med flere forbehold. Den siste versjonen av "Dagspris" er så syltynn at de kan argumentere mot å matche priser med noen i det hele tatt.

Jeg har ellers oppfattet Hifi-klubben som seriøs så det er synd at de holder på med dette tullet.
    Viste ikke engang att Centre og klubben hadde samme merker.

Sjekka, klarte ikke å finne samma merker på kloubben om centre.

Og sjekka litt på priser, begge har utsyr fra slikk og ingenting og opp til hus priser

Men når jeg skal ha prosjektor så likte jeg centre sine bedre. (tenker på de billige)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    Viste ikke engang att Centre og klubben hadde samme merker.

Sjekka, klarte ikke å finne samma merker på kloubben om centre.
    Det var en Loewe plasma og det var en stund siden. De kjørte da med prisgarantien uten noen forbehold. Jeg tipset Hifi-klubben om at de lå over i pris og at påstanden om at de regelmessig sjekket priser hos sine konkurrenter heller ikke stemte. Istedenfor å sette ned prisen kuttet de ut Loewe.

Så kan jo andre spekulere på hvorfor de to butikkene ikke fører samme merker. Kanske synes Hifi-klubben det er flaut å ikke klare å matche "asylet" på pris? ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid oppfattet Hifi-klubben som en seriøs aktør, men når det gjelder deres påstander om å være billig har de ikke mye rent mel i posen:
    -De har tidligere påstått at prisene gikk ned for merkene de overtok agentur og enerett for, men de sammenlighet seg med fiktive listepriser som produktene ikke ble solgt for, ofte økte prisen i virkeligheten kraftig når Hifi-klubben overtok.
    -De har påstått at de hadde markedets laveste pris på produkter de hadde enerett på å selge.
    -De har påstått at de fulgte prisutviklingen hos konkurrentene uten at de gjorde det.
    -De har påstått å være markedets billigste uten å være det.
    -De har påstått at de ville sette ned prisene om produktene ble solgt billigere noe annet sted uten å være villige til å følge dette opp i praksis.
    -De har påstått at deres prisgaranti var bedre enn den som Lefdal og Elkjøp hadde på tross av at Hifi-klubbens prisgaranti ikke er gyldig etter salgsøyeblikket.
    -De måtte endre teksten for "Dagspris" flere ganger i fjor etter pålegg fra Forbrukerombudet da de ikke klarte å leve opp til sine påstander. Idag har de en tekst som er så lite forpliktende at de kan påstå at de ikke trenger å matche priser med noen som helst.

Ja, den såkalte prisgarantien "Dagspris" har absolutt null verdi.
    Thule gikk jo ned mye når dem tok over, samme gjorde Camebridge!!

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i mye av det som sies her, men jeg har alltid vært fornøyd med servicen jeg har fått der. Med unntak av én ekspeditør. De som jobber der kan vesentlig mye mer enn meg, og de argumenterer bra for valgene sine, de prøver ikke å pushe de dyreste produktene, har mer enn en gang kommet ut med mer vekslepenger enn planlagt. Det er sånt som gjør at jeg kommer igjen. Jeg har kjøpt utstillingsmodell på hifi-klubben, da sendte de bruksanvisningen i posten siden de ikke hadde den i butikken, riktignok bare en printet PDF-fil fra denon, men jeg synes det var en fin gest. Det var etter jeg fikk 500kr rabatt på nedsatt pris på selve receiveren.

Ang. dagsprisopplegget, så forstår jeg ikke hvorfor de har det, annet enn et relativt dårlig marketingploy. Jeg synes nesten det er å skyte seg selv litt i foten. Ellers så tilbyr de samme "forsikring" og finansieringsordninger som alle andre halvstore butikkjeder gjør og tjener sikkert på det. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en Loewe plasma og det var en stund siden. De kjørte da med prisgarantien uten noen forbehold. Jeg tipset Hifi-klubben om at de lå over i pris og at påstanden om at de regelmessig sjekket priser hos sine konkurrenter heller ikke stemte. Istedenfor å sette ned prisen kuttet de ut Loewe.
    De selger jo fortsatt Loewe TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    De selger jo fortsatt Loewe TVer?

Hmm de slutta med det i en liiiten periode og begynte igjen nå? Tror det var en periode der de slutta med Loewe TVer... Men så begynte de igjen...

Mulig jeg tar feil...

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shg.no er super nettbutikk

Har handlet mye datakomponenter hos SHG.no og de leverer varene! Ingenting og utsette på de, rett etter ordren får du bekreftelsen på mail og sporingsnummer straks produktet er sendt. Produktene sender de samme dag dersom ordren kommer inn før 14:00. Dersom ikke sendes produktet dagen derpå dersom det er på lager. Kjempebutikk!! De sender kun i oppkrav så du betaler produktet ved avhenting på ditt postkontor.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •