Prosjektor-kjøp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor-kjøp!

Skal gå til innkjøp av ny prosjektor nå i nærmeste fremtid og i den annledning har jeg hatt en del research på Action model 1. Har mailet litt frem og tilbake med en i ProjectionDesign og får denne prosjektoren til 40 000. Slipper moms pågrunn av at jeg jobber i Kosovo. Er alikevell litt i tvil om jeg virkelig ønsker en slik dyr prosjektor. Når man tenker på det som en mer fremtidig investering så er det vell liten tvil. Og pengene har jeg. Har tenkt litt på InFocus X1 også men denne er jo bare 800x600. Hva mener dere jeg bør gjøre? Jeg trenger ikke det beste for å ha en god kino opplevelse. Takk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Prosjektor-kjøp!

Sitat Opprinnelig postet av kjetil
    Hva mener dere jeg bør gjøre? Jeg trenger ikke det beste for å ha en god kino opplevelse. Takk
    For det første: Har du penger nok, så gå for det beste. En Action model 1 er jo helt topp! På den annen side sier du at du kanskje er fornøyd med et produkt til 1/4 av prisen.

Jeg vill ventet bittelitt og sett på brukeranmeldelsene av Panasonic PT AE500 og Sanyo PLV-Z2. Spesielt Z2 har en meget godt spesifisert kontrast til LCD å være, samt at du ikke får regnbuer (som enkelte kan være plaget av). Et par medlemmer her på forumet har akkurat fått PLV-Z2 i hus og vil snart poste tester. Disse prosjektorene ligger rundt 20k.

Ellers bør det vel nå komme noen flere DLP-prosjektorer også i prisleiet rundt 30k. Action model 0.5 er jo ikke å forakte heller. Det skjer i det hele tatt mye på prosjektorfronten nå, siden det i høst har vært mange produktlanseringer. Noen andre som har forslag til nye prosjektorer? Avhengig av plass kan du jo vurdere CRT også...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke skal hjem med det første, så hadde jeg ventet litt. siden du kan bestille på eksport uten moms , så ville jeg sjekket hva som er det hotteste når du skal hjem til norge igjen. smulgling blir det vel uansett, siden du skal bestale moms når du tar den med inn hit til landet igjen

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Prosjektor-kjøp!

Sitat Opprinnelig postet av kjetil
    Skal gå til innkjøp av ny prosjektor nå i nærmeste fremtid og i den annledning har jeg hatt en del research på Action model 1. Har mailet litt frem og tilbake med en i ProjectionDesign og får denne prosjektoren til 40 000. Slipper moms pågrunn av at jeg jobber i Kosovo. Er alikevell litt i tvil om jeg virkelig ønsker en slik dyr prosjektor. Når man tenker på det som en mer fremtidig investering så er det vell liten tvil. Og pengene har jeg. Har tenkt litt på InFocus X1 også men denne er jo bare 800x600. Hva mener dere jeg bør gjøre? Jeg trenger ikke det beste for å ha en god kino opplevelse. Takk
    Slik jeg ser det, er 50 000 billig for action! 1. Kan egentlig ikke sammenlignes med X1. Selv vet jeg at jeg hadde angret om jeg var i din situasjon, og hadde valgt X1. men valget må du selv ta.
    oppløsningen på action er en ting, men ellers er alle aspekter bedre enn X1. tilkoblingsmuligheter og funksjoner, f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 000 er jo fremdeles en del for en prosjektor spør du meg men. Jeg tror jeg venter til tiden er inne for å forlate Kosovo og ser heller ann utviklingen da. Moms og toll er ikke noe prolem for toll reglene er slik at vi kan ta med en palle (ja vanlig rema1000 palle) med elektronikk elller hva det måtte være med hjem hvis man har vært der et år. Utviklingen innen DLP prosjektorene går jo bare en vei så regner med det blir en del å velge mellom. Takk for svar foresten.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått Action! til 40 lapper hadde jeg slått til på dagen..
    Selv 50 lapper er ganske rimelig, med tanke på konkurrentenes priser 70-100 og mer...Jeg tror nok at prisen på slike high end projektorer kommer til å synke drastisk i løpet av 1-2 år, men med tanke på at 50 og i hvert fall 40 000 er billig i forhold til markedet nå, så ville jeg vurdert det kraftig!
    (Har selv nesten kjøpt Action, men venter til etter jul med å bestemme meg, siden jeg nesten ikke får brukt den før/i julen).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billig...

40.000 - Var det eks mva eller ink mva?
    Om det er ink mva så skulle jeg nesten forhørt meg selv

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40.000 - Var det eks mva eller ink mva?
    Slipper moms pågrunn av at jeg jobber i Kosovo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •