HTPC vs Dvd - spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager, jeg glemte et par ord: "SPDIF pass through". Da vil jeg stå på mitt, men det gjelder selvsagt bare DD og DTS. Jeg er fullt klar over at det er forskjell på vanlig digitallyd. Men for så vidt er jeg enig i at så lenge prosjektøren er dårlig eller halvdårlig, skal det en del til for å se forskjellen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Banos nevnte denne spilleren i sitt opprinnelige innlegg. Jeg har lagt ut en liten anmeldelse av den.

MAITE PDVD 7048:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3877

Ellers vil jeg bare si at digitale projektorer har absolutt fordel av en HTPC fordi man da kan kjøre 1:1 pixelmapping mot projektoren og overlate all skalering til HTPC'en.

John Roger

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    polkalizer,

Jeg mener i hvertfall at alle S/pdifer som gir RAW data ut gir akkurat den samme lyden til receiver/prosessor. HTPC'en har en stor fordel fremfor stasjonære spillere, de må nemlig minnebuffre lyden, for å få prosessert den i DS filterene, og, som dere sikkert vet, elimineres jitter fra drivverk mm ved enhver minnebuffring.

HTPC'en jeg "satte sammen" er alt annet enn råtten, til avspilling av DVD'er er den akkurat like bra som noen annen pc basert på noe annet Radeon kort i 9000 serien. XP 2000 har mer enn god nok ytelse til det aller meste av pc bruk, bortsett fra de aller råeste spillene.

Man kan selvsagt, for de samme pengene, velge å kjøpe en råtten standalonespiller, som gir masse jitter, elendig bilde (i forhold) og ikke har noen annen funksjon enn å spille av film, eller man kan kjøpe en helt oppegående multimedia PC som tar alt som er av formater (DivX, Xvid mm), og som i tillegg kan brukes til alt annet pcbruk ved siden av. Det er kult å surfe på storskjerm.

Frode

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med de som anbefaler HTPC, eneste veien å gå dersom en skal få skikkelig bilde på digital prosjektører. Det at prosjektøren er billig har ingenting med saken å gjøre, den har minst like mye nytte av en HTPC.

Bare det at du slipper å bruke den interne skalerern gjør underverker.

Finnes selvsagt brukbare stand-alone spillere, men kan være minst like mye problemer med å få dem til å fungere tilfredsstillende. Spesielt når den skal vise 800x600..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde meg med pc`en til projektor igår. men kom ekstremt mye flimringer. tror jeg var jævli nærme et eplepsianfall etter 10min, måtte bare legge meg nedpå, prøvde alle mulige innstliinger både på projektor og pc men ingenting forandret på flimringen...

Så det blir nok en vanlig standalone spiller på meg. Vurderer Cambridge Dv-57 eller muligens en dvd25, veldig fristet til å gå opp et par tusen..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flimring? Det var snålt. Jeg ser to muligheter: For lav oppdateringsfrekvens (50 og 60 Hz ser fælt ut på min CRT) eller problemer med macrovision. Snakker du nå om film eller skrivebordet i Windows?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    generelt hele tiden, var mest synlig når jeg var på skrivebordet.

prøvde med 50,60,70,80hz uten at det hjalp. alle mulige oppløsninger også.....

det var ivertfall helt jævelig, måtte somsagt legge meg nedpå, og holdt bare på i 15min eller no.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •