X1 fra it24.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X1 fra it24.no

Hei !!

Lurer på å kjøpe X1, og har fått med meg at it24.no
    har denne til ca. 10000,- . Er der noen som har erfaring
    med denne forhandleren.??

Hvordan virker garantien hvis at de skulle gå konk..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Trondis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

it24.no Infocus X1

jepp!

bestillte X1 fra it24.no den 10.11.03 fikk den i posten 17.10.03, heilt problemfritt!! 9150 + porto.

konge it24.no, stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

it24.no

Hvilken normal menneske tørr å bestille noe av en firma uten fast adresse, telefonnr og faxnr? Hva skjer med garantien hvis de går konk? :roll: Da er det bedre å gå til riktige butikker med personal etc. Da er det bedre å betale bittelite mer hos Elnor på Majorstua.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster den på Elnor?

Tør du kjøpe fra butikk uten webside? ;-)

Har ikke hørt ne i det siste, men det var tidligere mange som hadde problemer med kundeservice hos Elnor.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sykt billig for en x1 !!!!!!

snakker her en prisforskjell på 4000 fra de fleste andre konkurrenter.

Anger litt på at jeg kjøte lg jt31 nå ja... :?

men men, det gjelder å se fremover..

lykke til alle dere som kjøper fra it24.no !!! X1 til 9000 er et fantastisk kjøp ! :wink:

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: it24.no

Sitat Opprinnelig postet av Minimax
    Hvilken normal menneske tørr å bestille noe av en firma uten fast adresse, telefonnr og faxnr? Hva skjer med garantien hvis de går konk? :roll: Da er det bedre å gå til riktige butikker med personal etc. Da er det bedre å betale bittelite mer hos Elnor på Majorstua.
    Vel du er inne på noe der Minimax, jeg tenkte det samme selv 8)

Men så var det noen her inne som sa at Infocus har verdens garanti, så jeg TROR om du skulle få trøbbel med X1 fra 24.no kan ta en tlf/mail direkte til Infocus og spør hva du skal gjøre for å få support på den, tror nok de hjelper deg da, så lengen du har kvittering fra en butikk ogsåvidere. :lol:

Jeg gleder meg som en unge i hvertfal

.rolf.

Newcomer FKBALL sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

it24.no

Hei Forum venner !

Dere som vurderer kjøp,eller som allerede har gjort det gjennom it24.no,bør være klar over at firmaet er helt nyetablert, og at hans tidligere firma har flere betalingsanmerkninger.
    Det foregående firma han drev varte i ca 2 år, før det gikk dramatisk nedover med det, og han endte opp med å skylde Lindorrf(Inkasso)Oslo forliksråd og Oslo Byskriver totalt ca 240 000,-
    Vurderte å handle her selv, men nå er jeg mer usikker....
    Har kreditsjekket han gjennom min arb.giver, så dette er vanntett.

Tenk nøye gjennom dette, det skal jeg :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med InFocus Norge nå på morgenen. De selger ikke til it24. Har ikke engang hørt om dem. Derfor er dette med stor sannsynlighet gråimport. Når det da gjelder garantien så må serienummer på maskinen være solgt i Norge ellers så får man eksportere den selv til det landet den kom ifra. Dette kan gjøres av it24 men sannsynligheten om de eksisterer om 1 års tid er liten når de gir bort varene? Og hvordan skal dere komme i kontakt med dem? De har ikke telefon eller adresse. Gled dere gjerne som unger - men hvorfor ikke kjøpe tyvegods på plata; det er vel enda billigere?

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med InFocus Norge nå på morgenen. De selger ikke til it24. Har ikke engang hørt om dem. Derfor er dette med stor sannsynlighet gråimport. Når det da gjelder garantien så må serienummer på maskinen være solgt i Norge ellers så får man eksportere den selv til det landet den kom ifra.
    Vel, nå fikk jeg noen andre opplysninger da jeg tok kontakt med Infocus Norge, Infocus har WWW-garanti, så man får den reparert i Norge. Blir det samme som å kjøpe Nokia i Tyskland, skal du reparere noe som går på garanti, så får du det gjort i Norge, men derimot, eks oppgradere software til norsk språk og slikt må man betale selv.

Men de på Infocus ba meg sjekke serialnummeret så fort jeg fikk den, og sende de en mail å få bekreftet at den var "lovlig".

Ikke vet jeg hvorfor du har fått et annet svar, men... Det er hvertfall hva jeg har fått vite i dag. :?: :?:

.rolf.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Problemet er følgende med InFocus garanti: Hvis produkten har et serienr fra utlandet kommer de at kreve at du kan bevise at den er importert riktig. Eller at du har en butikk som kan bevise at de har importert den. Hvis ikke it24.no fins om 2 år så får du ikke ut de nødvendige papirene. Likeså er det meget vanskelig å komme i kontakt med it24.no i dag da de ikke har noen adresse eller telefon. Infocus har heller ikke noen egen service i Norge. Den har Presentations Data eller Service Eksperten hånd om. Og for dem gjelder bare gratis garanti reperasjoner hvis produktene er solgt lovlig i Norge. Men du kan altid betale for det men hva er da vitsen? :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

import og garanti

Så dersom man kjøper en X1 på reise i USA og importerer den selv (betaler mva ved innførsel) så gjelder garantien?

Dette er aktuelt da jeg skal til Texas neste uke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvis du betaler moms ved inførseln, dvs 24% på den amerikanske fakturaen. Se til og få den without VAT eller claime VAT tilbake når du rieser ut fra USA. Eller så tar du en sjanse og går på grønt ved tollen og sier at den var med på reisen til USA. Men da har du ingen garanti hvis noe skjer (hvis du ikke sender den tilbake til USA).

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillet X1 fra it24.no, og spurte om når de sendte den. Fikk svar idag der de sa at de var vanskelig å få tak i for tiden, men at de regnet med å få den sendt neste uke.

Skal jeg sende serienummeret inn til Infocus for å sjekke om den er lovlig importert? Evt. hva skjer hvis den er ulovlig på noe vis? jeg har da bare handlet i god tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir sikkert glade på InFocus hvis de får serienummer på din X1. Og da kan du også få beskjed fra hvor den kommer....

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kastet meg på tilbudet fra it24.no, men blir litt bekymret når jeg leser alle innleggene.

Derfor oppfordringen: kan alle dere andre som har bestilt legge inn på forumet når dere mottar projektoren fra dem og om eventuelt serienummeret er "i orden"?

På forhånd takk.

Venter som alle andre i spenning på leveransen..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Problemet er følgende med InFocus garanti: Hvis produkten har et serienr fra utlandet kommer de at kreve at du kan bevise at den er importert
    Hvilken rolle spiller det? I praksis så er det jo ikke garanti på prosjektorer solgt i Norge.

Robert-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he...Robertaas...du er garantihater (ære være deg for det)...tidligere var ditt fokus LCD projektorer med "dead pixels", og nå er det DLP-projektorer. Kan du detaljere hva du mener med at i "praksis så er det jo ikke garanti på prosjektorer solgt i Norge" når det gjelder DLP-projektor (X1)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er garanti. 3 år på det meste. 3 måneder på lampe eller 500 timer. Med tanke på at mellom 5-10% av alle projektorer har et eller annet feil i løpet av de første åren tror jeg at man trenger å kjøpe slike ting fra en firma som tør å stå frem med adresse og telefonnummer.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    He, he...Robertaas...du er garantihater (ære være deg for det)...tidligere var ditt fokus LCD projektorer med "dead pixels", og nå er det DLP-projektorer. Kan du detaljere hva du mener med at i "praksis så er det jo ikke garanti på prosjektorer solgt i Norge" når det gjelder DLP-projektor (X1)?
    Garantihater? Jeg er for at man stopper firmaer som prøver å snike seg unna kjøpsloven.

Døde pixler på DLP=selger bare flirer av deg

Robert-

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •