Hvilken projektor er konkludert den beste allrounderen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken projektor er konkludert den beste allrounderen?

Hallais godtfolk!
    Jeg er en ihugga "filmfantast" og planlegger nå å gå fra 32" Sony widescreen KV-32FQ68 til en brukbar allround projektor. Det finnes et hav av valg der ute, men hvilken er egentlig den en får mest for pengene for. Jeg, som mange andre, har satt et budsjett. Mitt strekker seg til 11.000,-. Har dere noen anbefalinger. Som sagt skal det brukes til filmtitting (fra PC, VHS og DVD) og litt X-Box spilling.

Det har i det siste blitt mye omtale av InFocus X1 til 9.150,- (it24.no) og jeg lurer på om dette er et bra valg fremfor andre i samme prisklasse.

Hva innebærer egentlig spesifikasjonen til denne projektoren :?
    1100 max ANSI lumens og Contrast Ratio: 2000:1, hvilken betydning har det?

Et kriterie er at projektoren må være noenlunde stillegående da den tross alt skal stå i stuen

Mange ubesvarte spørsmål for en nybegynner her så jeg setter stor pris på alle tilbakemeldinger fra personer med erfaring og kunnskap om dette temaet. Alle innlegg settes pris på.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har i det siste blitt mye omtale av InFocus X1 til 9.150,- (it24.no) og jeg lurer på om dette er et bra valg fremfor andre i samme prisklasse.
    Til den prisen finnes det ikke konkurrenter å sammenligne med. X1 er overlegen alt annet i den prisklassen. Du bør teste om du får problemer med "regnbuer".

Hva innebærer egentlig spesifikasjonen til denne projektoren 1100 max ANSI lumens og Contrast Ratio: 2000:1, hvilken betydning har det?
    1100 ansi er lys styrken. Dette er for sterkt til å se film i mørkt rom, men X1 har en "film modus" som reduserer lys styrken til ca 500 ansi.
    Kontrasten 2000:1 betyr at du får en projektor med meget bra sortnivå til prisen.

Tror ikke støynivået vil plage deg nevneverdig. Alternativet er en mer stillegående projektor, og mye dårligere bilde. Hvis du da ikke går for en brukt CRT projektor.

De aller fleste spørsmål rundt X1 er besvart i forumet tidligere. Det er bare å søke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer markusw sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...tja

Det finnes mange alternativer, og både Toshiba mt100 og Dukane 7100HC har samme spec, og Dell har både 2100MP og 2200MP som er nesten like bra - og som bråker mindre. Har du jobb som har dell hjemme-pc ordning vil Dell i tillegg utkonkurere X1 på pris - avhengig av skatteprosenten din.

http://www.projectorcatalog.com/php/...php?simif=2767

Forøvrig har X1 ganske dyr pære, men varer heldigvis lenge. Jeg har bestilt en X1 - men X1 er ordentlig hype, så at den er så mye bedre enn alt annet som alle sier gjenstår det bare å se.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt strekker seg til 11.000,-.
    Da er nok X1 det beste valget vil jeg tro... Jeg vil anbefale deg å kikke på bildet før du evt. kjøper dersom du har mulighet til det.. Dette i hovedsak for å sjekke hvordan du "reagerer" på regnbuer.. Dette kan du lese om lenger oppe i denne kategorien.

Mvh

AK

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er X1 best!bra bilde til en billig penge :wink:

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba mt100, som hifi-klubben selger, og infocus x1 er samme projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus har også endret i softwaren så man ikke trenger bytte lampe før etter 4000 timer (mot 3000 før). Da blir ikke lampepris pr. time så ille.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Infocus har også endret i softwaren så man ikke trenger bytte lampe før etter 4000 timer (mot 3000 før). Da blir ikke lampepris pr. time så ille.
    At timeren går til 4000 timer betyr ikke automatisk at pæra varer så lenge. Den kan vare så lenge, men det er ikke noen garanti for det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •