Projektorvalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Projektorvalg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektorvalg

Skal bestille projektor nå i månedskiftet. Har ikke hatt PJ før så dette blir spennende. Har egentlig bestemt meg for å kjøpe Epson tw600. Men nå sklir liksom øyet mitt over på Hitachi PJ-TX200.. Ikke vet jeg hvorfor. Har lest en god del her på forumet i det siste og har lest mye rart. Blir egentlig bare forvirra.

Jeg har godt med plass. Skal ha adeo greyvision 100". Sitte 3-3.5 m unna lerret. Rommet mitt er hvitt, men kan stenge alt lys ute. Jeg driter i hvordan den ser ut Skal bare ha en PJ som jeg kan se film med og kose meg med. Jeg kommer aldri til å se forskjell uansett fordi jeg ikke har hatt PJ før. Men kunne vært greit med litt eksperthjelp 8-) Vil jo ha best mulig til en fornuftig pris av 13-15k.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du er i omtrent samme situasjon som meg da jeg nylig kjøpte min første PJ. Har også litt for lyse vegger men det funker.

Har lerret som er 2m bredt og på 3,5 - 4m avstand er det stort nok. Større blir slitsomt.

Har forøvrig anskaffet en TW600 og er kjempefornøyd.
    Ikke minst har den vært enkel å plassere slik jeg ønsket takket være glimrende lensshift.

Bare pass på at du mater den med gode signaler, for når det blåses opp såpass avsløres støy og feil nådeløst. Kjører DVD spiller med 1280x720 (oppskalert) progressiv scan, og har koblet til via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

det hørtes da topp ut Jeg tenkte jeg skulle kjøpe med meg Samsung DVD-HD850 i samme slengen for å kunne kjøre hdmi jeg også Så tilkobling skal den få. Blir nok tw600 men må se om noen råder meg til å kjøpe Hitachi i stede og om det er gode nok grunner til å gjøre det.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se også på sanyo sin z4. den kjøpte jeg, og den synes jeg er kjempebra....

Veldig bra lensshift, auto linsedeksel :-), plenty av innganger og i det hele tatt... ligger på rett under 14

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Jada jada David Har sett på den også. Jeg må lese mer om detta. Uff, blir forvirra jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alle de tre som ville ha ligget på min shortlist med dagens hyggelige prisnivå nevnt.
    Z4 er en het kandidat. Elektrisk linsedeksel høres ut som dilldall, men det er fort å glemme å sette det på og ta det av. Fjerstyrt lensshift er også et pluss. Min TW600 henger i taket, så det blir litt tungvint å justere lensshift manuelt.
    Den har også en noe bedre deinterlacer enn TW600, hvis du skal benytte den endel til TV titting. Men bildekvaliteten på TW600 er det ingenting å utsette på.

HD850 var en av mine DVD kandidater, men den var vrien å få tak i, så det ble en OPPO DV971H istedet, også det en knallbra spiller til lav pris.

Du har noe å glede deg til !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0