Projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Projector?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projector?

Hei.
    Jeg har lyst til å kjøpe meg en projektor for hjemmebruk,se på dvd og filmer direkte fra pc'en.

Hva må jeg se etter for å få en brukbar projektor?
    Jeg vil nødig gå over 10.000,-
    Men så tittet jeg på denne http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1355

Og siden det er med anlegg så kan jeg gå opp til den prisen.

Vil noen hjelpe meg?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kikker i denne kategorien: http://avforum.no/forum/digitale-projektorer.html så finner du masse info, og lignende forespørsler.

Men kan si at Panasonic AE900 er en av de best i prisklassen.

Velkommen til forumet forresten! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lensshift

En god projektor, men vurder opp mot plassering. AE900 har en nokså begrenset lensshift, som i sin tur begrenser plasseringsmulighetene. Fleksibel lensshift gjør at man feks kan plassere projektoren helt oppunder taket og allikevel få et bilde som er i behagelig lav seerhøyde.
    Smoothscreen, som gir mykere bilde er også en omdiskutert funksjon på AE900.

Jeg ville også vurdert Sanyo Z4, og Epson TW600 som ligger ca i samme prisklasse.

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    En god projektor, men vurder opp mot plassering. AE900 har en nokså begrenset lensshift, som i sin tur begrenser plasseringsmulighetene. Fleksibel lensshift gjør at man feks kan plassere projektoren helt oppunder taket og allikevel få et bilde som er i behagelig lav seerhøyde.
    Smoothscreen, som gir mykere bilde er også en omdiskutert funksjon på AE900.

Å si at AE900 har en nokså begrenset lensshift er vel å ta litt i.
    TW600 har bedre ja,.... men det er ikke så mange andre som er bedre enn AE900 - i samme "klasse".

Når det gjelder Smoothscreen, så synes jeg den er kjempebra når jeg kjører TV på PJ'en, for da tar den bort litt av "forstyrrelsene" i bildet.

På DVD-materiale derimot vil jeg nok tro at TW600 gir et "freshere" bilde dersom du ikke sitter for nærme lerrete.

BR :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor begrenset lensshiften er skal jeg ikke ha sagt. Husker bare at jeg i mitt oppsett kalkulerte at bildet kom såpass langt opp på veggen at den dermed var uaktuell for meg. For andre plasseringer er den sikkert helt OK.

Smoothscreen har jeg aldri sett med egne øyne, men ved en seer avstand på 3-4 meter er SDE og bildestøy så fraværende på TW600 at en smoothing ville være uønsket, også med signal fra analog kabelTV-tuner.

Dette blir jo subjektive vurderinger som slår ut forskjellig avhengig av smak og fysiske begrensninger i kinorommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lisa_fehn
    Hei.
    Jeg har lyst til å kjøpe meg en projektor for hjemmebruk,se på dvd og filmer direkte fra pc'en.

Hva må jeg se etter for å få en brukbar projektor?
    Jeg vil nødig gå over 10.000,-
    Men så tittet jeg på denne http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1355

Og siden det er med anlegg så kan jeg gå opp til den prisen.

Vil noen hjelpe meg?
    Hvis dette er din første projektor, vil du bli strålende fornøyd med PT-AE900! Jeg har selv hatt PT-AE700 i litt over en måned, og synes den er fabelaktig. Hvilke avstander har du tenkt å bruke den på? Tenker da på avstandene projektor - lerret og sitteplass - lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •