Nybegynner leiter etter sin første prosjektor..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner leiter etter sin første prosjektor..

Hei.

Holder på å leite etter ein prosjektor. *doh*
    Har f.eks sendt epost til AV Hifi om f.eks tilbod dei kunne gi meg og kanskje tips på nye prosjektorer som er bra. Siden eg egentlig var på kikk etter PT-AE700 som dei ikkje hadde inne og PT-AE900 blir i dyraste laget for meg.. så referrerte dei meg til denne --> http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=12353 . Er dette ein ok pris? bra prosjektor? Kva med cinema pakken deres som både har den prosjektoren og takoppheng og lerret til 13.500? er dette ein rimelig pris?
    Er det andre prosjektorer eg burde sjå på? Det eg lurer på er om det er nødvendig med lerret da mine vegger er HEILT kvite. (litt rugglete?) .
    BenQ sine PT7700 og PT7800 er også fristende..men igjen så er dette oppom 16 000
    Tingen er at eg snarest råd også må invistere i lyd .. men dette kommer etterpå.
    Er f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316714&cks=PRL eit godt alternativ siden eg ikkje har noke heimekinoannlegg enda?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder Epson TW 600 til snaue 13k. Se egen tråd under projektorer. Mange som er fornøyd med denne, meg selv inkludert.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg også hadde vurdert epson.. Hvis du har lyst på bundelen så er det jo greit.. du får jo lyddelen nesten gratis så...

AE900 skal ikke være noen dårlig projektor det heller..

Mvh

Newcomer teekay1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi PJ-TX200, Sanyo Z4 og Epson TW600 er veldig gode LCD projektorer i prisklassen 13000-15000kr.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    z4 ville jeg prøvd å fått med meg

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg sjølv denne pakken liggande på qxl, hadde kjøpt det om eg ikkje hadde samme projektor, diy-lerret og kablar frå før. Eg går ikkje god for selger då eg ikkje he handla med denne selgaren sjølv.

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=23155388

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Info: BenQ sine heter PE7700 og PE7800 (som er ute av produksjon)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sjokk av disse prisene, 13k for en projektor +lerret:???: Vel, ikke noe for meg og kan heller ikke hjelpe TS med noe da jeg ikke har greie på dette.

Men for oss som vurdere å kanskje kjøpe prosjektor i en litt lavere prisklasse, er da disse brukte på qxl noe å vurdere? La oss si denne lille lekkerbiskenen. Har skjønt at levetid på pære er viktig og da denne bare har brukt ca 1/6 av levetiden så kan man vel få et riktig bra kjøp her.

Får forresten enda mer :shock: når jeg ser prisen på lerret.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den projektoren du linker til Coll, er mer eller mindre verdiløs... Det er rett og slett 1k bortkastet.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er villig til å bruke 8-10' kr (pj og lerret) så synes jeg at du skal glemme hele prosjektet og heller kjøpe deg en god TV. Unngå slike "dritt apparater" som du referere til det er en grunn til at de er billige. Til info så er det sjelden at du finner noe som er verdt å bruke pengen på på QXL, her er det mange som blir lurt til å kjøpe noe som de definitivt ikke burde kjøpe. Eks så er det nå ca. 22 stk og av disse så er det kanskje 5 som kan brukes i hjemmekino, resten er reine presentasjonspj'er (data)eller "søppel".

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Den projektoren du linker til Coll, er mer eller mindre verdiløs... Det er rett og slett 1k bortkastet.
    Den er ikke verdiløs engang, den har "negativ" verdi, vil bare koste tid penger og krefter...

Se på kontrasttallet, det er jo en viktig faktor selv om enkelte produsenter oppgir litt mer en faktiske tall. Da burde ikke den være for bra med sine 150:1
    Kontra en ny en med et par tusen til en.

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig med flere her i at du nok må forvente å legge 8-10 k i dette dersom det skal kunne konkurre mot en TV løsning.

Alternativet er at du klarer å fa tak i en OK brukt PJ, f.eks. AE700, Infocus Screenplay el.l. men det er ikke like lett...

Et alt. kan også være Infocus 4805
    Se: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=35&id=893

Eller en rimelig BenQ med lerret
    http://dinhjemmekino.no/product_info...ucts_id/100017

De beste alternativene til en GOD og rimelig pj er imidleritd (som flere her nevner) TW600, Z4 eller AE900 (som jeg har selv). Dersom du skal ha en løsning som funker bra som TV,også, så kan jeg anbefale AE900.

Dersom du ikke har prøvd www.nettdata.no så kan jeg tipse om at dersom du ringer og prater litt og ber om pakketilbud så er det en del rabatter å hente. Har selv handlet der over en "periode" og har bare gode erfaringer...

BR :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson eller Sanyo sin Z4 er nok veldig gode alternativer til en god LCD projektor ja..Men selv mener jeg at DLP er en bedre løsning bildemessig..
    Som Rasta sier går det jo ann å kjøpe brukt..Det er ikke så ofte å komme over noe men hvis du følger med er det muligheter veit du..
    Lykke til..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er virkelig PJ er til 7-8000 helt ubrukelige, Epson TW200 og BenQ W100 koster 8000 og 7000 personlig vil jeg tro disse gir en fin kinofølelse for pengene, vurderer en av disse selv men er usikker nettopp pga alle tilbakemeldingene på at noe under 14-15000 er ubrukelig. Det må da være mange som har PJer til denne prisen som kan si noe om det er verdt pengen og gir en fin opplevelse for pengene

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror W100 vil være en bra innstegsmodell, en som en kan begynne med og hvis en blir "hekta" så tar det ikke lang tid før en av de 12-14000 modellene blir innkjøpt. For mange vil W100 og også kanskje den nye Infocus'n bli gode nok i mange år.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en ukjendt med prosjektorer og har lite penger er det helt supre pj til 6-8 tusen. p.g.a penger gikk jeg til annskaffelse av en BenQ 5120, og jeg ble nesten sjokkert over hvor bra bilder en får for denne prisen som andre sier, har du lite penger, gå for en pj til rundt 6.8 tusen (ikke så mye mindre enn dette)---> du blir ikke skuffet !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •