Yamaha + Audiopro?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha + Audiopro?

Lurer på et par ting da jeg står på randen til innkjøp av hjemmekinoutstyr. Hvordan matcher Yamaha Rxv-2600 med Audio Pro Black Diamond? Noen som har erfaring med denne receiveren forresten? Er det eventuelt andre receivere som matcher høyttalerne bedre, evt andre høytalere som matcher receiveren bedre? :-D oppsettet skal brukes 50/50 på film og musikk (da i hovedsak rock og pop) Er opptatt av fyldig og varm lyd uten at det blir skarpt og ubehagelig på høye lydnivåer, noe jeg merket med det forrige annlegget mitt, da særlig på mp3-filer.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør på :-D det er sjelden jeg er så fornøyd som det jeg er nå når jeg fikk yamaha 1600 sammen mitt oppsett.Valgte 1600 siden det ikke er så stor forskjell til 2600. Yamaha sitt lyd bilde passer audiopro perfekt syntes nå jeg
    valget mitt sto mellom yamaha og pioneer vsx 2 ett eller annet.Har også hatt en onkyo tidligere med hell men den manglet endel krefter.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Yamaha, og AudioPro er en meget god match.
    Kjører selv RXV650 og Black Diamond V.2, og dette er klangmessig meget gode partnere.
    I ettertid har jeg oppdaget at 650 hadde litt lite krefter, men supplerte med Embla monoblokker.
    Den recieveren du ser på har godt med krefter, så det blir nok en meget god kombinasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Da får vi vente på lønninga :lol:

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt AP black diamond ganske lenge og får Yamaha 2600 i neste uke, gleder meg som en liten unge. Hadde Marantz 5200 før men var ikke fornøyd med trøkket den gav. Har stor tro på at Yamahaen vil gi litt ekstra. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Jeg synes Yamaha, og AudioPro er en meget god match.
    Kjører selv RXV650 og Black Diamond V.2, og dette er klangmessig meget gode partnere.
    I ettertid har jeg oppdaget at 650 hadde litt lite krefter, men supplerte med Embla monoblokker.
    Den recieveren du ser på har godt med krefter, så det blir nok en meget god kombinasjon!
    hvordan vil du si lyden er med Embla til AP? (har blue diamond v.2 selv)
    Har en Hk DPR2005 på mine nå, og syns lyden er litt skarp og uklar i toppen når jeg har på litt volum. Tror du 2 stk embla kan hjelpe meg her?
    ev. andre effekttrinn som kan passe optimalt for å gi meg bedre lyd?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    hvordan vil du si lyden er med Embla til AP? (har blue diamond v.2 selv)
    Har en Hk DPR2005 på mine nå, og syns lyden er litt skarp og uklar i toppen når jeg har på litt volum. Tror du 2 stk embla kan hjelpe meg her?
    ev. andre effekttrinn som kan passe optimalt for å gi meg bedre lyd?
    De Emblaene jeg benytter i dag Embla 1.1, viste seg å være en god match for Black Diamond. Når det gjelde hvordan lyden føles i toppn, så tror jeg du har en utfordring i litt kabelmatching, og høytalerplassering i rommet også.
    Jeg har jobbet ganske mye med dette, og med Emblaene falt brikkene på plass.
    Embla har vist seg å være veldig detaljerte og oppløste i toppen, samtidig som de har et godt drag i den nederste frekvensgangen.
    Men jeg kan heller ikke huske at jeg noengang hadde problemer med skarp og uklar lyd i toppen på mine Black Diamond V.2.
    En mulig grunn til at du ikke får lyden som du vil ved høyt volum, kan rett og slett være for lite krefter.
    Jeg testet ut min gamle Marantz stereo forsterker på høytalerne, og dette var også en god partner. God strømforsyning, og litt mørk i klangen. Føler jeg har noe av det samme med Emblaene, bare med masse mer detaljer, og mer kontroll i bassen.
    Ville vært litt på utkikk på bruktmarkedet, da det finnes mye bra der ute om dagen. Hva med DENNE fra Midgard f.eks.
    Jeg ville ihvertfall ikke nølt med å kjøpe effekt med ICE teknologi ;-)
    Lykke til!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo embla eana kommet, tilsvarer vel dine FallenA.
    Selges av eltek

http://www.mamut.com/dynabel/subdet463.htm. for en rimelig penge.

Eller

http://www.nebyhifi.no/rotel_pow.htm Rb 1070

Eller

http://www.nebyhifi.no/vincent_pow.htm SP-996

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Nå har jo embla eana kommet, tilsvarer vel dine FallenA.
    Selges av eltek

http://www.mamut.com/dynabel/subdet463.htm. for en rimelig penge.
    Ja, det stemmer det, men dette er den nye typen, og den har etter hva jeg kjenner til ikke den samme kraftige strømforsyningen, men leverer allikevel veldig mye for pengene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •