Lampegaranti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Lampegaranti

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lampegaranti

Vet ikke om det er en tråd her fra før om dette.Er ikke sikker på om det er rette plassen og legge denne tråden heller.beklager visst ikke!

Men kunna ikke folk ha lagt ut adresser til nettbutikker/butikker der hvor det er lampegaranti??

Leste att bla HFCK har innført dette..

Genialt spør du meg

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV Shop har.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er det kun de to som har. HifiCenter kjeden var først ute, og så kom AV Shop like etter.

Syns det er kjempefint at forhandlere tar ansvar på den måten. Bør kanskje være et hint til leverandørene at garantiene deres er for dårlige.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettdata har også en slik garranti.

Valgte selv å betale 500kr for 2års /2000timers lampegaranti.
    Det kan nesten virke som om de fleste lamper ryker før denne tiden, så da er det kjekt å slippe å betale 3500kr for en ny pære!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel en kraftig feilformulering å kalle det disse butikkene tilbyr for garanti. Man kjøper seg en tjeneste som skal gi en slags utvidet garanti som man muligens ikke har bruk for. Dette kategoriseres som en forsikring i mine øyne, man kjøper en forsikring, betaler for en tjeneste, ikke noe ekstra man får med på kjøpet.

Da jeg første leste dette her og der ble jeg veldig positivt overasket, "dæggern, endelig noen som tar problemet seriøst og gir denne tjenesten til kundene sine". Disse fikk da også masse omtale i diverse blad pga dette, og ordlyden utvidet garanti gjorde at jeg personlig ble skuffet da jeg fant ut at dette kostet meg mere penger. Men det er nå bare meg.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Nettdata har også en slik garranti.

Valgte selv å betale 500kr for 2års /2000timers lampegaranti.
    Det kan nesten virke som om de fleste lamper ryker før denne tiden, så da er det kjekt å slippe å betale 3500kr for en ny pære!
    Kjøpte min Sanyo Z4 på nettdata. Sendte først mail o g spurte om de kunne slenge med 2 års / 2000timers garanti og DVE og de sa at de kunne legge på 300 kroner i prisen så var porto på prosjektoren inkludert. Meget bra kundeservice. Anbefaler nettdata...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh.. gutter.

Hificenter kjeden tar ikke betalt for det. Du kan ikke ta betalt for en garanti..

Dette høres mer ut som lureri spør du meg, at de tar betalt fra alle for å dekke de pærene som evt måtte ryke. Blir mer som en "forsikring" dette da.

Helt feil å kalle det garanti.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Øh.. gutter.

Hificenter kjeden tar ikke betalt for det. Du kan ikke ta betalt for en garanti..

Dette høres mer ut som lureri spør du meg, at de tar betalt fra alle for å dekke de pærene som evt måtte ryke. Blir mer som en "forsikring" dette da.

Jeg mener også dette blir litt feil, blir jo mer som en forsikring så lenge du må betale for det..men det er no hvertfall "garanti "
    de kaller det.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som kjøper en ny proj.har en bekymmring og det er lampa holder den det som er lovet/skrevet. Nå butikkene selger deg en trygghetsgaranti så syntes jeg det er bare å slå til å betale den summen de forlanger stortsett dreier dette seg om 2 år / 2000 timer til 500 kroner eller mindre. sånn jeg har forstått det så er det butikken som holder denne garantien og ikke importør
    og siden det er da butikken som tar den risikoen så syntes jeg dette ikke er noe å syte over.

:idea: betal :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er misbruken av ordet garanti jeg reagerer på.

Garanti er noe en leverandør eller forhandler gir på produktet de leverer, ikke noe som kan selges. Men drit i det, du skjønner hva jeg vil frem til..

500 er uansett billigere enn 2-3-4000 for ny pæremodul dersom du skulle være så uheldig at pæra smeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal man betale ekstra for en rettighet man i allefall har gjennom forbrukerkjøpsloven? Hvis en pære koster en tredjedel av prosjektoren, og ryker lenge før oppgitt levetid, da tilfredstiller ikke produktet kravene til alminndelig god handelsvare. Det vil alle landets forbrukerråd fortelle.

Da min pære røk etter 641 timer, mot oppgitt 3000, fikk jeg ny på garantien - uten spørsmål.

OK, det er sikkert noen firmaer som heller vil krangle enn å ta papirarbeidet med å få refusjon fra produsent/importør, men det er jo bare å slå i bordet med forbrukerkjøpsloven, med forbrukerrådet i ryggen. En sånn trygghetsgaranti kan vel mer sees på som en forsikring mot å måtte krangle litt...:shock:

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Øh.. gutter.

Hvis du sjekker litt priser ser du at de som ikke tar betalt for disse "garantiene" er mye dyrere enn der hvor de gjør det. For eksempel, på nettdata fikk jeg med porto, DVE og 2000timer / 2 års lampe garanti for 14800 mens på hifi center kjeden koster samme prosjektoren 18000 med denne garantien men uten DVE og porto. Do the math! Videre så er det vel bare flise spikkeri om de kan reelt sett regnes som en garanti. Ikke noen vits å rippe opp i dette. Slutt å whine, grin til mora di... :twisted: Det har jo nesten alltid vært sånne ekstra "garantier" til forskjellig HIFI utstyr, ingen som sa noe da...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke ditt innlegg jeg hadde i tankene der. At du går på person er jo saklig så det holder...

Ja, det har sikkert vært mulig å betale for alle mulige tjenester i alle år. Det er uans ikke det jeg snakker om. Og ja, du gjorde et knallkjøp på den ene projektoren, selv om du måtte betale for tjenesten. Det gjenstår å se om det vil fortsette på samme måte. Jeg håper jo for all del det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at ordet garanti er litt missvisende.
    Forsikring passer nok bedre ja!

Men, det jeg lurer på er; Hvis lampen ryker etter la oss si 1700 timer. Da skal en jo få en ny lampe gratis. Men har du fortsatt en 2år /2000timers garanti på den nye lampen en mottar?
    Vil jo tro at svaret er ja.
    Og hvis det er slik, så er det vel nesten positivt at lampen ryker akkurat før 2000timer er gått

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da ville jeg vel egentlig tenkt på å ta ut lampa når den står på 1999 og riste den litt sånn at elementet løsner eller noe. De har jo som sagt ingen måte å sjekke hvordan lampen er blitt ødelagt. Men det ville vel blitt forsikring svindel...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •