Billigste philips-963 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå gjetter jeg kun, men når siba solgte denne modellen "veldig" billig, så paralell importerte de den. Denne importen tror jeg philips greide å stoppe. hvis nå siba må kjøpe den via philips norge, så kan dette forklare prisoppgangen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god forklaring.

Uansett om de selger denne til 3000 med tap så taper de ikke så mye penger da svært få er interessert i en slik dyr DVD spiller.

Selgeren snakket sikkert sant når han sa 3500. Tror High-End har en litt feil oppfattelse av fortjeneste på brunevarer. Veil er vel 4995.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paralellimport er et bra forslag, dog tviler jeg på at du bruker av mf.budsjett for å selge billige spillere i denne klassen.
    Skal prøve å trø litt forsiktig nå, men 500kr dekningsbidrag på en slik spiller en lite trolig ettersom dette er en spiller de kan tjene bra på.
    Peakman, jeg har endel erfaring både fra hificenteret, expert og elkjøp så jeg vet litt om dekningsbidrag og kostnadskurver når det gjelder brunevarer.
    Kanskje noen som jobber på siba.....?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså selv om de selger den for 2995 så tipper jeg kanskje de selger maks 10 (med tap 500) og det blir ikke store tapet. Men hvis de selger en annen til 895 (med tap kanskje 300) så selger de kanskje 500. Utrolig få mennesker som er villig til å betale mer enn 1500 for en DVD spiller.

500 kr fortjeneste på en spiller i den klassen er 20% fortjeneste. Og det er bra. Skjønner ikke hvilken erfaring du har som kan si det er så dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke en 963 som drar kunder, derfor tror jeg ikke de hadde brukt av mf.budsjettet til å selge subsidierte 963'er.
    Dessuten er ikke 20% fortjeneste der kjedene ligger...
    Du kan minst legge på 20-30%, litt produktavhengig.
    Men jeg tror uansett jeg vil støtte meg til jfinneru sn teori om rimelig paralellimport.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av High-End
    Du kan minst legge på 20-30%, litt produktavhengig.
    Det er svært få varer som selges med 40-50% fortjeneste bortsett fra kabler og dingsebomser.

I andre bransjer som klesbransjen er det nok nærmere 70-80% fortjeneste. Det er iallfall sykt. Fatter ikke at det ikke er mer konkurranse på klær.

Kjenner en fyr som jobber på en klesbutikk. Fikk innkjøpspris på en partydress. (Ricco Vero). De solgte den for 4000 jeg betalte 700,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •