Ny prosjektor og lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny prosjektor og lerret

Har et surround anlegg allerede, men er helt grønn på prosjektor & lerret. Trenger alle råd jeg kan få mht innkjøp av lerret og prosjektor for max 15-16 000. Rommet som skal brukes ligger i kjeller med to små kjellervinduer med rullgardin på begge. Tror med andre ord ikke lysømfintlighet er det jeg trenger mest, men det er mulig jeg tar feil. Lerret skal festes i tak bak en 20 cm høy trebjelke. prosjektor henges i tak på tilsvarende måte, 4m unna. Trenger også et stativ som kan trekkes ned. Prosjektor og lerret skal kun brukes til film, så 16:9 er vel det mest fornuftige. Alle råd mottas med takk!

Pixel

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat i samme situasjon som deg og har bestillt en Epson TW600 (12790,-)se egen tråd i dette forum), samt et Grandview Elegant (1490,-) 2m bredt 16:9 lerret som skal henge helt i tak (har 70cm sort maskering over bildet og passer dermed bra å hange helt i taket). NB! Dette lerretet er hvitt, mens mange foretrekker grått, dette avhenger av rommets lysegenskaper.

Lykke til !

Bønna

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Epson TW600 er et godt kjøp, gikk selv for den nå nylig og er knallfornøyd. Denne kan du også plassere på en hylle da den har lens-shift, altså mulighet til å forskyve linse vertikalt og horisontalt uten forringelse av bildekvaliteten. Lettplassert m.a.o.

Når det gjelder lerret ville jeg valgt grått uansett til LCD. Greit nok at sortnivå på dagens nye LCD med D5-paneler har blitt mye bedre, men ikke bra nok til at det kan kjøres på hvitt lerret om man skal tyne de optimalt. Nå er riktignok grå lerret litt dyrere enn hvite, så det er nesten en vurdering du må ta selv. Du overgår kanskje budsjettaket ditt med en høvding om du går for et grått Adeo-lerret eller et Dreamscreen-lerret.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg fullt og helt bak Kentis svar her.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vil du heller ha DLP projektor så er Toshiba MT200 en svært god kandidat (9000,- på HifiKlubben). men noen er jo plaget med denne regnbueeffekten, men det er visst ikke mange som virkelig plages med dette på de nyere DLP projektorene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •