Philips "superskjerm" 1080p kommer ikke til norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    å kjøre 1080i ned til 540p og opp er ikke den beste måten å gjøre det på . tror ikke denne skjermen har inverce telecine for 1080i
    Ehem.

"I've recently visited Philips research in Eindhoven in the Netherlands.

It looks like Philips is finally on par with other technology companies as far as image processing is concerned.

The new algorithm includes judder elimination (median frames), 3:2/2:2 pulldown, jaggie reduction, video mode processing, MPEG block reduction and a few other gems. Scaling is pretty good (not up to the quality we're used to with DVDO/Lumagen/Faroudja/SO level quality) and the new algorithm does 1080i deinterlacing (previous versions bobbed 1080i and then upscaled it).
    "

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=559954

For ikke å glemme at Philips har motion compensated de-interlacing - som de eneste!! K*dd ikke med Philips

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9830 som har vært en god stund har ikke inverce telecine. deinterlacing av 1080i og inverce telecine er ikke det samme. de er på rett vei i allefall :wink:

jeg skal i allefall ikke kjøpe en skjerm før det kommer en med ekte 1080p oppløsning, takler 1080p inn og utfører inverce telecine. alt til en pris av under 30k
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Enig at det er tragisk at den ikke tar 1080p (verken video eller fra PC), men videoprosessoren i denne er trolig veldig bra. Skal bl.a. være en av de første som de-interlacer HD ordentlig.

Hva innebærer 'dimming backlight'? Er det noe ala iris-kontroll på prosjektører, eller er det en smartere variant som deler opp bildet i mange soner og kan dimme disse individuelt?
    Dimming backlight er en ganske enkel sak som regulerer baklyset i takt med video informasjon.Ikke i soner;kun hele.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vet om en 37" fra Amoi som koster 19995,- ca men denne i forhold til 9830 er en tragisk tv hvor pengene klart er brukt på designet og selve panelet. Elektronikken som faktisk er noe av det viktigste i tv'en for godt bilde er totalt utelatt.
    Hva baserer du denne uttalelsen på? Jeg vet ikke hvor seriøst jeg skal ta dette utspillet. Men jeg vil gjerne høre deg utdype.
    Jeg har forøvrig beskrevet mine erfaringer med denne TV'n i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=amoi
    Var tilfeldigvis innom Elkjøp og så denne nå. Det som kan sies er ihvertfall at TV-tuneren er....utrolig tragisk! Makan til dårlig bilde i forhold til ALLE de andre LCD'ene som sto utstilt i nærheten av Amoi'n.

Så også Philips'n i 37" størrelse. Den har helt klart Pixelplus 2 HD dersom noen var i tvil om det. At den ikke har inverse telecine (jeg vet ikke om den har det) er ikke så viktig for oss i Europa, men ønsker man å se NTSC er det klart en fordel. Uansett, Pirates sto på i butikken og sortfargen var temmelig god i forhold til det jeg har sett av LCD'er tidligere, men det var dessverre en total mangel på detaljer i mørke partier. Liker man egenskapene til en plasmaskjerm (som jeg gjør) så vil trolig heller ikke denne LCD'n få en til å bytte. Men det er klart, den kan være dårlig satt opp etc etc etc (fyll inn masse forbehold her).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Dimming backlight er en ganske enkel sak som regulerer baklyset i takt med video informasjon.Ikke i soner;kun hele.
    Sikker på at ikke dette er Philips sin "belysning" av bakveggen? De driver jo med leds bak skjermen som lyser opp bakveggen i ca samme farge som tv-bildet.

Ellers har jeg stor tro på dynamisk bakgrunnsbelysning, selv om man må ta hele skjermen i ett jafs (som dynbamisk iris)

mvh
    Knut

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva baserer du denne uttalelsen på? Jeg vet ikke hvor seriøst jeg skal ta dette utspillet. Men jeg vil gjerne høre deg utdype.
    Jeg har forøvrig beskrevet mine erfaringer med denne TV'n i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=amoi

.
    Jeg baserer det på mine egne erfaringer. Og jeg ser min del av tv'er iløpet av dagen. Og denne har jeg prøvd på Satelitt, DVD via scart,HDMI,DVI og i tillegg HD via Quali-tv på 720P og 1080i. Og kan ikke si annet enn at jeg var meget skuffet over den tv'en. Selv lavoppløste plasma'er gjorde en vesentlig bedre jobb på samtlige kilder. Det eneste jeg ikke har prøvd den på er PC.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg baserer det på mine egne erfaringer. Og jeg ser min del av tv'er iløpet av dagen. Og denne har jeg prøvd på Satelitt, DVD via scart,HDMI,DVI og i tillegg HD via Quali-tv på 720P og 1080i. Og kan ikke si annet enn at jeg var meget skuffet over den tv'en. Selv lavoppløste plasma'er gjorde en vesentlig bedre jobb på samtlige kilder. Det eneste jeg ikke har prøvd den på er PC.
    Jeg skal begrense meg til å si at dette er i totalt uoverensstemmelse med mine erfaringer med denne TV'n.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. Jeg har ihvertfall min mening og den støttes av mine medarbeidere.

Test den opp mot en LG 37" LZ55 f.eks.. Tar jeg ikke feil vil du nok føle deg ganske snytt etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittelen i denne tråden stemmer ikke helt.

NSE har klart å skaffe 5 slike TV'er (42PF9830) til landet. De 3 siste kom til Norge torsdag 2. februar, og mitt eksemplar hang på veggen fredag 3. februar kl. 16.

Det koster å være kar, men for en TV. Har ikke kjørt DVE på den ennå men etter å ha gått gjennom de grunnleggende innstillingene (veiviser) var resten av familien strålende fornøyd. Jeg tror fremdeles jeg kan optimalisere en del.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •