Hvilke signaler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, komponent og RGB er de beste analoge signalene, det er det vel ikke noen stor uenighet om...Hva som er best er vel avhengig av hvilket utstyr man bruker og personlige preferanser. Ser man veldig teoretisk på det, og ser bort i fra hvilke kontakter/plugger og utstyr som bruker, så er vel RGB "best" slik det påpekes her. Men nå har denne diskusjonen gått litt over styr da, og kommet over i en generell diskusjon om hvilke signaler som er best. Dette kan man diskutere i det uendelige...... :roll:

Utgangspunket for denne diskusjonen var at Greyez spurte om hva som var det beste signalet han kunne bruke fra sin stasjonære DVD-spiller til projektor. Og med de utgangene som er tilgjengelig på de fleste DVD-spillere, er det beste signalet progressiv scanning via komponentutgangene! (tenker da på analoge signal, altså IKKE DVI som ikke akkurat er blitt standard ennå)

End of discussion!....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har denne diskusjonen gått litt over styr da
    Sant, litt min feil.. :? ops:

Utgangspunket for denne diskusjonen var at Greyez spurte om hva som var det beste signalet han kunne bruke fra sin stasjonære DVD-spiller til projektor. Og med de utgangene som er tilgjengelig på de fleste DVD-spillere, er det beste signalet progressiv scanning via komponentutgangene!
    Ser ikke ut som DVD spilleren hans har component...
    Dersom spilleren har VGA inngang, er det mulig det vil virke med Scart RGB -> VGA.. Viss ikke, blir det S-video.

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan være artig å diskutere teori, Ak! Skjønner det !

Sant, han har ikke komponentutgang på sin næværende spiller og det enkleste og billigste for han da blir å velge S-video. Men ut ifra senere innlegg, ser ut som om han har planer om å kjøpe en ny DVD-spiller med progressiv scanning. Gjør du ikke det da, Greyez? :wink:

RGB-scart til komponent- eller VGA-adapter er også et alternativ ja. Men dette blir fort dyrt, og det er nok smartere å kjøpe en ny DVD-spiller med komponentutgang og progressiv scanning når disse kan kjøpes fra 1500 og oppover...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steikita
    Men nå har denne diskusjonen gått litt over styr
    Helt enig :roll:
    Sitat Opprinnelig postet av Steikita
    ser ut som om han har planer om å kjøpe en ny DVD-spiller med progressiv scanning. Gjør du ikke det da, Greyez?
    Jo. blir vel å kjøpe i løpet av året :wink:
    Men jeg har fått svar på det jeg ville: hvilke signaler som er best.

Tusen takk for alle svarene

Mvh GreyeZ

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rgb-komponenet adapter til parabolen ? Vil man kunne skvise ut noe bedre bildekvalitet med et sånt adapter kontra s-video ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB SCART to Component video YUV converter CSY2100

http://www.hificables.co.uk/acatalog...converter.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konvertering?

Har null peiling på kabler men styrer unna den "gule video kabelen fra helvete" og kjører progressivt komponent signal til prosjektoren slik jeg er blitt rådet til.

Men spørsmålet mitt er:
    Taper man ikke bildekvalitet ved å konvertere signaler med adaptere heller enn å forbedre den?

Fra playstation 2 for eksempel har jeg såkalt "gul video kabel" (Rca?)...ville jeg kunne få noe bedre bilde dersom jeg har et adapter til s-video eller scart når signalet i utgangspunktet er dårlig?

(man får jo ikke bedre audio lyd med gode kabler eller høytalere dersom musikk-signalet i utgangspunktet er dårlig...resultatet blir jo heller omvendt eller hva?)

Er det ellers noen som har peiling på chlas Ohlson komponent/s-video/optiske kabler? De ser jo seriøse ut, og prisen er jo rimelig...hva tror dere?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •