This or That? BenQ/Acer/Panasonic/Infocus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

This or That? BenQ/Acer/Panasonic/Infocus

Hei! :grin:
    Jeg kvittet nylig meg med den store stygge:evil: TVen og nå trenger jeg en projektor ganske fort. Jeg er dessverre dum innen projektor-bransjen og har ikke erfaring nok til å sammenligne dem objektivt, men har da noen få formeninger om hva jeg ønsker.
    - Den trenger ikke å være rask-startet, for jeg ser skjeldent på TV.
    - Billedstørrelse, skarphet og mangel på bildestøy er vel viktige ting..
    - Gode tilkoplingsmuligheter og furnuftig funksjonalitet!
    - Bør egne seg ikke bare til filmbruk men også databruk.

Dette blir i en stue med normalt godt dempet belysning, men av og til dagslys og.
    Jeg vil bruke en hel stor fin hvit vegg som lerret, evt senere skaffe lerret.
    Jeg skal feste projektoren i veggen(over sofaen), 4 meter fra "lerretet".
    Den kan koste rundt 10-15 tusen tenkte jeg.
    Weapon of choice:
    BenQ PE7700 DLP Projektor
    Acer PD725P ADVANCED DLP
    Panasonic Projector PT-AE900E
    Infocus Projektor LP70+
    Men hvem anbefales? Og hvorfor? Spesielt lurer jeg på Acer sin. Egner den seg noe særlig til filmbruk? Er dette mye for pengene? Er de kjent for noen slags problemer? Hvilken proj til 10-15 synes DU er best?

Hva slags vegg-oppheng bør jeg kjøpe? Et som følger med som hører til projektoren og laget av samme produsent, et "fit all"-oppheng eller noe annet?

Jeg setter meeeeeget stor pris på alle tilbakemeldinger og opplysende innspill!Dere får deres lønn i himmelen, evt i hel*ete. De med best innspill blir invitert på filmkveld med gode klassikere, Oslo Sentrum. Drinkservering. Masse single jenter.

Ha et ellers godt nytt år, en fin kvinne-dag, spenstig kristi himmelfartsdag, god sommer, hjertelig til lykke med burdagen din, og tusen takk for alle svar jeg får!!

Igjen: Jeg beklager at jeg er uvitende! Tilgi meg!! :cry:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Glem Acer og Infocus begge er presentasjons pj'er og vil ikke kunne tifredstille deg.

Se heller på Epson TW600, gir nå mest for pengene under 20 lapper. Universal oppheng fungere bra, hvis du ikke vil lage ett selv.

For databruk er xga oppløsning viktig og det har de nevne som er igjen.

Normalt anbefaler vi ikke pj ved TV-bruk som eks Dagsrevyen osv, kjøp deg en liten rimelig TV til dette bruket.

Tror kastelengden på PE7700 stemmer dårlig med ditt bruk, anbefaler derfor en med større zoom område og lens shift som gjør den mere plasseringsvennlig i høyden og sideveis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile OK, ikke presentasjons pj altså.

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Velkommen til forumet.

Glem Acer og Infocus begge er presentasjons pj'er og vil ikke kunne tifredstille deg.
    Takk!!
    OK, daså..
    Se heller på Epson TW600, gir nå mest for pengene under 20 lapper.
    Epson? Virkelig? Har veldig dårlig følelse av det merket. Er de brukbare altså? Har ikke de teite løsniger og dårlig utførelse på diverse detaljer?
    Tror kastelengden på PE7700 stemmer dårlig med ditt bruk,
    Men det står jo her http://www.produktguiden.no/Listprices.asp?ID=122187 kastelengde på 1,5 til 10 meter... Bør ikke det være passelig for mine 4 meter?
    anbefaler derfor en med større zoom område og lens shift som gjør den mere plasseringsvennlig i høyden og sideveis.
    Større zoom område, og det vil bety hva for mitt behov? Hva betyr lens shift? :?

Takker for svar!! Håper på flere tilbakemeldinger

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson har bra kvalitet på pj'er.

Greit nok at 7700 klarer å lage et bilde på denne avstanden, men du skal eks. ha et bilde på 200 cm i bredden og det betinger at 7700 står maksimalt 3,6 meter unna.

Kalkulator:
    http://www.projectorcentral.com/BenQ...ulator-pro.htm

Større zoom gir deg muligheten å plassere pj der du ønsker ved en gitt bildebredde.

Lens shift = muligheten til å flytte linsen (bilde) vertikalt og horisontalt uten å påvirke kvaliteten. Se bilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Aha!

OK, du vinner!
    Jeg kjøper Epsern - Og det følger jo med noe rask på Kompletts tilbud på denne.
    Jeg ser at den har fått andre gode skussmål også. Så jeg får bare gå for den, først som sist.

Takk for tips, gleder meg til å kjøpe åpne pakken!! (Julaften om igjen)
    Før var jeg ganske men nå er jeg litt mer sånn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •