Pioneer Plasma skjerm forsvunnet i OSLO sendt fra Fyndbørsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Plasma skjerm forsvunnet i OSLO sendt fra Fyndbørsen

Ble sendt fra Fyndbørsen 27.12.05 Jeg begynnte å purre DHL etter en god uke. Fikk napp fredag da lovet de at den var på bil til Stavanger, men mandag fikk jeg en oppringing fra DHL om at sendingen var forsvunnet !! ?
    Da må jo DHL sette reimer og tøy inn på finne ut hva har hendt ! men hva skjer tirsdag ringer en manns person og ber meg melde Pioneeren savnet og gir meg et tlf.nummer i DHL systemet, herregud drømmer Jeg mitt værste marerit er i ferd med å skje! DHL dere må fikse opp i dette ikke Jeg !!!

bdw. hvis noen ser en Pioneer Plasma skjerm 43" XDE til salgs ekstra billig (kanskje på qxl) så er det sikkert min!

her er ref:

Hei xxxx.

Beklager å måtte informere deg om at din sending er tapt, da vi etter flere søk ikke finner igjen dette.
    Skulle dette dukke opp i ettertid, tar vi kontakt omgående.

Vedrørende reklamasjon ber jeg deg ta kontakt med vår reklamasjonsansvarlig Bjørn Gui på tlf 33133016 eller
    på e-mail bjorn.gui@dhl.com.

Vi beklager på det sterkeste det intrufne.

Best regards,

Jan Løken
    Tracing Agent
    Customer Service

DHL Express Norge
    Trondheimsveien 200
    2020 Skedsmokorset

Telefon: +47 66928570
    Fax: +47 66928500

jan.loeken@dhl.com
    www.dhl.com

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlige greier!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo være DHL's problem, eventuelt FB's. Du har jo betalt for en vare du aldri har mottatt.

Jeg ville satt "himmel & jord" i bevegelse - først overfor DHL, deretter overfor Fyndbørsen.

Forlang å få sendt en ny skjerm fra FB, eventuelt få tilbakebetalt pengene - frakt / tapt vare fra FB -> deg er FB's problem.

[Edit - kanskje å ta seg en ekstrajobb i DHL er måten å skaffe seg en gratis 42" eller 50" på....den har vel antagelig ikke falt av bilen... - Edit]

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt og holdent DHL sitt ansvar! Om de sier den er på vei, men senere har blitt borte har den vært registert i deres system. Jeg hadde satt himmel og ******* i bevelgelse (og litt til) for at de skal erstatte en bortkommet vare :wink:

Håper virkelig dette ordner seg!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Dette må jo være DHL's problem, eventuelt FB's. Du har jo betalt for en vare du aldri har mottatt.

Jeg ville satt "himmel & jord" i bevegelse - først overfor DHL, deretter overfor Fyndbørsen.

Forlang å få sendt en ny skjerm fra FB, eventuelt få tilbakebetalt pengene - frakt / tapt vare fra FB -> deg er FB's problem.

[Edit - kanskje å ta seg en ekstrajobb i DHL er måten å skaffe seg en gratis 42" eller 50" på....den har vel antagelig ikke falt av bilen... - Edit]
    Du trenger bare å forholde deg til Fyndbørsen. Du har kjøpt og betalt for en vare som du aldri har mottatt!
    Send en mail til dem, og forklar hva som er skjedd. (send ved mailen fra DHL).
    De kan pushe på DHL på en annen måte, samtidig som de mest sansynlig rydder opp og sender deg en ny vare !

Dritt når sånn skjer er det uasnsett!:-x

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er kjipern altså..! :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha vært skikkeli kjedeligt å få den meldinga der ja....
    Har forøvrigt dårlig erfaring med DHL fra før. Fikk ødelagt en fjernkontroll til ei slippvogn i sommer. Ny ble bestilt fra sverige, og skulle bli sendt express over natt. Gikk 2-3 dager og hørte ingenting, ringte DHL og dei klarte ikkje å finne pakken. Fikk den etter ei veke, viste seg at en sjåfør hadde tatt ferie uten å tømme bilen, bare parkert den full av varer....

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det suger, men er selvsagt dhls ansavar og erstatte den tapte varen.
    Men hold oss oppdatert om hva som hender i denne saken da?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så har ikke du noe formellt ansvar for varen før du har mottatt, og signert for den, og dermed skal du bare kontakte Fyndbørsen og reklamere den veien !

Hold oss oppdatert:?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så lenge du ikkje har signert noken papir for mottatt forsendelse eller eller utlevert vare, er forsendelsen DHL sitt ansvar. En eventuell erstatning er uansett DHL eller FB sin oppgave, så bare slapp av.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Dette er helt og holdent DHL sitt ansvar! Om de sier den er på vei, men senere har blitt borte har den vært registert i deres system. Jeg hadde satt himmel og ******* i bevelgelse (og litt til) for at de skal erstatte en bortkommet vare :wink:

Håper virkelig dette ordner seg!
    DHL vil vel uansett kun være ansvarlig for det beløpet som varen er forsikret for.
    Om du putter diamanter for 5mill i en liten konvolutt og sender avgårde med DHL kan du nok ikke forvente å se igjen så veldig mye av de pengene.

Men uansett så vill jeg vel tro at dette er FB og DLL sitt problem, ikke kjøperens.

TEK

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel enkelte flatskjermer som er nøye med å bli transportert vertikalt og ikke liggende. Hvordan blir dette overholdt av transportører som DHL egentlig, når de til og med klarer å få hele skjermer til å forsvinne ut av systemet sitt eller lar fjenkontroller ta en ukes ferie på en fullastet lastebil...
    Er det f.eks viktig å sjekke skjermen og at eventuelle transport målere for feil transportering (som enkelte skjerm produsenter bruker og kan fraskrive seg feil som oppstår) før man skriver under at man har motatt flatskjermen i slike DHL saker?

Håper problemene med den forsvundede skjermen ordner seg rakt og greit for kjøper, men det er tilfeller som dette som gjør at man kan fistes til å kjøpe skjermer over disk, og til og med fra Elkjøp i stedenfor der man finner den beste prisen.

Newcomer Been_Loaded sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal KUN forholde deg til FyndBørsen. Det er FB's ansvar helt til du mottar varen. Intil da er det "bare" å klage på FB.
    Har selv en bestilling inne på en Panasonic 42" PV500 men på en elektrobutikk. (har ventet siden sep.) Så dyre ting bestiller jeg ikke over nettet. varer mot penger.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    DHL vil vel uansett kun være ansvarlig for det beløpet som varen er forsikret for.
    Om du putter diamanter for 5mill i en liten konvolutt og sender avgårde med DHL kan du nok ikke forvente å se igjen så veldig mye av de pengene.

Men uansett så vill jeg vel tro at dette er FB og DLL sitt problem, ikke kjøperens.

TEK
    Det sier seg selv ja. Men pakken er vel forsikret for beløpet den er utsendt som? Vet ikke hvordan det er med pakker, men sender man verdibrev med Posten dekker de opptil 40.000 NOK..

(Dersom et verdibrev kommer bort, blir skadd eller kommer fram med helt eller delvis manglende innhold, betaler Posten erstatning for den virkelige verdien av tapet eller skaden, begrenset oppad til kr. 40.000,-.)

Uansett.. håper det ordner seg for trådstarter samme hvem som har ansvaret

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vil fram til her er at dette vil være helt avhenig av avtalen mellom transportøren (i dette tilfellet DHL) og leverandøren.

Noen uttrag ang. ansvar på postens sider, gjelder produkter som for eks bedriftspakke, dør-til-dør m.f:

"Postens ansvar for befordringen av ovennevnte proukter er regulert av vegfraktavtaleloven. Postens erstatningsansvar for innenriks befordring er etter vegfraktavtaleloven for tiden begrenset til 17 SDR per kg for det tapte godsets bruttovekt. For SDR (Spesielle TrekkRettigheter) se den til enhver gjeldende kurs, http://www.norgesbank.no/stat/valutakurser/kurs_dn5.html"

For norgespakke og Bedriftspakke ekspress:
    "... erstatning etter Postloven med tilhørende erstatningsgrenser. For Norgespakke betaler Posten erstatning for den virkelige verdien av tapet eller skaden, likevel begrenset til kr 10.000,- per pakke (kr 50.000,- per pakke for Bedriftspakke Ekspress – Over natten). I tillegg refunderes porto og avgifter for en bortkommet eller helt ødelagt pakke, og for pakker hvor alt innholdet er tapt."

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste nytt fra DHL

Vedr. bortkommet forsendelse fra Fyndbörsen I Torup, fraktbrev 70700685130580644 av 28.12.05.

Vi har mottatt Deres skriftlig varsel om manko i ovennevnte sending, og har registrert saken med reg. nr. 2006-00109.

På grunn av leveringsbetingelsene, DDP/023, ligger det formelle transportansvar og eventuell forsikringsdekning hos avsender.

Vi må på bakgrunn av ovennevnte be Dem vennligst rette denne reklamasjon via Deres leverandør, som tar kontakt med sin lokale transportpartner.

Vi gjør for ordens skyld oppmerksom på at godset ikke er å regne som tapt før etter 60 dager etter at fraktfører overtok godset. Det kan etter denne tid kreves erstatning for godset som om det var tapt. Lov om vegfraktavtaler §31

Hvis godset skulle komme til rette før denne tid, kan det kreves erstatning for forsinket utlevering. Lov om vegfraktavtaler § 35

Ved henvendelse merk vår ref. 2006-00109

Mvh
    Bibiana Larsen
    Claim department
    ---------------------------------
    DHL Express
    Elveveien 20
    Postboks 293, Sentrum
    LARVIK, NO-3251
    Norway

direct phone: +47 3313 3082
    fax: +47 3313 3771

E-mail: bibiana.mangiagli@dhl.com
    http://www.dhl.com

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det at saken er registrert som nummer 109 i 2006 sier sitt om seriøsiteten til DHL.:-x
    Ta saken via Fyndbørsen du !

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber i transportbransjen selv, og bruker ikke DHL, og det er grunner for det...
    Uansett, med tanke på antall sendinger DHL har i sitt system, så tror jeg ikke 109 saker i år kommer opp i en promille en gang. Og ja, kjipt å vente i 60dager for de å finne varene, men slik er nå reglene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ansvaret ligger hos FB. Og dette er en sak mellom FB og DHL.
    Du trenger bare å kreve at FB sender ny skjerm.

Jeg fikk levert en plasma med FedEx fra butikk i england for et par år siden. Etter utpakking viste det seg at skjermen var knust. Jeg hadde signert for skjermen, men det var ikke noe problem.
    Butikken jeg kjøpte fra sendte ny samme dag, og tok oppgjør med fraktselskap i ettertid slik at jeg ikke skulle lide noen last.

Roger S.
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har lokal Nor-cargo/linjegods terminal her, og bruker kun de når vi sender varer fra firmaet vårt. Har aldri hatt noke problem som helst, men den ene gangen vi måtte bruke DHL blei det kødd... Håpe virkeli du får ordna opp i dette, mas på FB og DHL heilt til det skjer noke. Når en vare forsvinner sånn uten videre, veit DHL når pakken sist var innom en DHL terminal, hvilken sjåfør/stuer som sist hadde kontakt med varen osv. Med andre ord SKAL dei ha en heil del data om varen, visst dei ikkje er totalt useriøse eller har rot i det fantastiske systemet sitt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •