Pioneer Plasma skjerm forsvunnet i OSLO sendt fra Fyndbørsen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det er vel enkelte flatskjermer som er nøye med å bli transportert vertikalt og ikke liggende. Hvordan blir dette overholdt av transportører som DHL egentlig, når de til og med klarer å få hele skjermer til å forsvinne ut av systemet sitt eller lar fjenkontroller ta en ukes ferie på en fullastet lastebil...
    Min PIO XDE som også ble levert av DHL fra Fynd var strippet fast stående til en transportpall samt at den var festet sammen med resten av leveransen (tuner, receiver og veggfeste) med plast. Helt umulig for selv den dårligste transportør å velte skjermen.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm - da jeg skulle sende tilbake en Grundig-skjerm jeg hadde innom hjalp jeg sjåføren (Linjegods) med å bære den ut i bilen.

"Vi legger den bare her" - sa han, og var i ferd med å _legge_ den med glasset ned - løst og bakerst i bilen... Ehhhh - sa jeg "Tenker vi setter den her jeg, og skyver disse kassene inntil så den står støtt"

Ingen hadde noensinne fortalt ham at "disse store flat-tv'ene" skulle fraktes stående, "så det var bra du visste det da" avsluttet han...

Veldig glad for at jeg tilfeldigvis hjalp til med å bære - og for at Bestbuy har fått tilbake skjermen sin like hel... & jeg det jeg betalte for den

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Fyndbørsen flere ganger, og nevnte denne saken til ledelsen der.
    De redegjør for hvorfor de benytter DHL, og saken er visst at DHL er det fraktselskapet i norden som har ferrest skadetilfeller ved frakt.
    Han sier også at kunden selvfølgelig ikke skal være skadelidende for DHLs elendige kundebehandling!
    Han ber meg instendig "Snella" om å ikke gjengi mailen i sin helhet her på forumet, og det skal jeg heller ikke gjøre, men en veldig essensiell del kan jeg gjengi ;-)

"För det första.
    Just detta ärendet är faktiskt under behandling och enligt den som har hand om detta kommer en ny plasma att skickas under de kommande dagarna.
    Kunden skall inte bli lidande för att DHL har en policy att ta 20 dagar på sig för att kunna finna kolliet."

Ingen ting å si på seriøsiteten til Fyndbørsen i allefall!

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vedder på at det sitter en feit DHL-lastebil-sjåfør i sofaen og beundrer den nye tv'n sin.. :lol: Bra at det sendes ny ihvertfall.. slik skal jo strengt tatt ikke skje.. :shock:

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo krav på en vare du har betalt for. Send en mail til Fyndbørsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok han har sendt allerede du..

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ufff ufff jeg hadde klikket så JÆVLIG!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også.. hadde blitt så irritert på DHL.. Fynd. har jo gjort sin jobb, og de er ikke ansvarlig for denne forsvinningen, men det er bra at de alikevel tar ansvar og sender en ny en nesten med en gang.. slik jeg forstod de overstående innleggene.. men dette er jo helt klart og tydelig DHL's feil.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "För det första.
    Just detta ärendet är faktiskt under behandling och enligt den som har hand om detta kommer en ny plasma att skickas under de kommande dagarna.
    Kunden skall inte bli lidande för att DHL har en policy att ta 20 dagar på sig för att kunna finna kolliet."
    Var borte i ett lignende tilfelle i sommer, og det de sier på Fyndbørsen er det som høres fornuftig ut. Forsvant varer for ca 10.000,- Sendt fra Oslo til Haugesund med Tollpost. Varene var scannet inn på terminal i Oslo, og det sa de de hadde gjort i Haugesund også, men det hele har ett usikkerhets moment i og med at det var hele containeren som var scannet inn! (for å spare tid) De fikk ett par dager på seg til å finne varene,men de dukket aldri opp..Leverandøren min sendte straks nye varer, og regning for de forsvunnede til Tollpost.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Med andre ord SKAL dei ha en heil del data om varen, visst dei ikkje er totalt useriøse eller har rot i det fantastiske systemet sitt.
    Fikk en fjernkontroll sendt fra Fyndbørsen med DHL for ca. ett år siden. Fikk oppgitt en link og ett nr for å spore sendingen. Det var lettere sagt enn gjort! Måtte finne ut hva slags type pakke det var. Prøvde alle muligheter men fant ikke ut en dritt! Etter mye prøving på både de norske og svenske sidene til DHL fant jeg ihvertfall spor etter den i Sverige. Fant aldri ut hvor den hadde vært i Norge. Når de ringte fra DHL så var jeg på jobb så jeg måtte hente den på en Hydro Texaco stasjon som DHL brukte. Der var det ikke noe spørsmål om noe kvittering eller vise noe legitimasjon, så hvemsomhelst kunne sikkert ha hentet DHL-pakker.

Bare for å ha nevnt det, Komplett.no sender sine Pioneer skjermer med Posten.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok erstatnings vare på tirsdag, Fyndbørsen er 100% seriøse men har nokk merket seg diskusjonen om import på avforum, så vi har en form for makt her på forumet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Har vært i kontakt med Fyndbørsen flere ganger, og nevnte denne saken til ledelsen der.
    De redegjør for hvorfor de benytter DHL, og saken er visst at DHL er det fraktselskapet i norden som har ferrest skadetilfeller ved frakt.
    Trodde Tollpost var fraktselskapet som hadde færrest skadetilfeller i Norden jeg. Men de er kanskje ikke så veldig glade i å levere til privatpersoner..

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inkassovarsel fra DHL

Først så forsvinner minn Plasma i DHL systemet etter at Jeg har betalt de MVA. på forskudd, nå sender de inkassovarsel med 1. purregebyr (har ikke mottat krav fra de på dette tidligere) på erstatnings skjerm som først ble sendt fra OSLO etter div. mail fax/tlfèr der Jeg måtte forklare de saken og vise til stjålet Plasma/bekreftet inbet. av MVA. måtte vente unødig lenge DHL ikke klarte å linke saken. Nå klarer de heller ikke å linke inbet MVA. Stjålet plasma/erstatnings Plasma.
    Lurer på om DHL består av inkomponente mklère som ser nytten i å gjøre dårlig arbeid da dette kan gi flere arbeid!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Først så forsvinner minn Plasma i DHL systemet etter at Jeg har betalt de MVA. på forskudd, nå sender de inkassovarsel med 1. purregebyr (har ikke mottat krav fra de på dette tidligere) på erstatnings skjerm som først ble sendt fra OSLO etter div. mail fax/tlfèr der Jeg måtte forklare de saken og vise til stjålet Plasma/bekreftet inbet. av MVA. måtte vente unødig lenge DHL ikke klarte å linke saken. Nå klarer de heller ikke å linke inbet MVA. Stjålet plasma/erstatnings Plasma.
    Lurer på om DHL består av inkomponente mklère som ser nytten i å gjøre dårlig arbeid da dette kan gi flere arbeid!
    Problemet er att det er vanskelig og få gode folk til kundeservice jobber over alt, blir alltid bare ungdom og studenter. :wink:
    Dette påvirker kundeservicen mye, og dessverre er det vanskelig og få flinke folk til og ta disse jobbene fordi de som regel sikter etter noe annet, forståelig i mange sammenhenger, men kundeservicedelen er også en viktig jobb.
    Beklageligvis igjen ja, er det vanskelig og få gode og erfarne folk hit. Dette roter til en del. :wink:
    De fleste steder jeg har jobbet så har det alltid bare vært deltidsstudenter og midlertidig ansatte i kundeservice seksjonen. Og man merker tydelig dette.

Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Trodde Tollpost var fraktselskapet som hadde færrest skadetilfeller i Norden jeg. Men de er kanskje ikke så veldig glade i å levere til privatpersoner..
    De aller fleste store kureer frimaer liker ikke privatpersoner, for dette skaper dem bare hodebry og er ikke folk de tjener penger på. :wink:
    Og det betyr ikke att vi privatpersoner blir nedprioritert av dem, det er bare ett de ikke ønsker oss. Og er man fornuftig i hodet, selv om man blir irritert av saker slik som denne, sier det seg selv. Siden de ikke kan konkurrere med posten her i Norge pga att de er statseide, kan de ikke utvide tilbud for privatpersoner noe mer, slik at dette blir en veldig kostnadsfull del ettersom det da blir få privatkunder, derfor vil de heller ha bedriftkundene som de tjener gode penger på. Sad but True, og ikke helt kureer firmaene sine feil, staten skal ta mye av skylda der. :wink:
    Og dette her var ikke ment som en rettferdiggjøring av denne hendelsen, bare sånn så det er sakt, synes hendelsen er skammelig, og kundeservice skal selvfølgelig ytes likt til alle kunder, store og små!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •