Garanti/Reklamasjon ved import av LCD fra Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garanti/Reklamasjon ved import av LCD fra Sverige

Hei.

Jeg går og sikler etter en samsung le40m61b, men synes den er litt dyr her i landet enda.

Det jeg lurer på er hvordan man står hvis det blir feil med tven man har kjøpt fra utlandet (sverige primært)

Hva hvis det er en pixelfeil eller lignende, må jeg da ta reklamasjonen med firmaet man kjøper hos i utlandet eller kan man henvende seg til Samsung Norge eller no slikt....

Hvordan er garantien ved kjøp fra utlandet?

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du TV'en via en nettbutikk som selger direkte til Norge, så skal i prisippet norke kjøpslover gjelde, grunnet medlemskap i EØS. Hvor lett det er i praksis å få til ved en evt. feil, er for meg uvisst.
    Drar du til Sverige og kjøper TV'en der, må du regne med å følge svenske kjøpslover. Hvordan de arter seg vet jeg ikke, men det burde man kunne finne ut ved f.eks. å lete litt på forumet til prisjakt.nu.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror samsung har nordisk garanti, så om du kjøper en tv i sverige, så kan du hvertfall få den fikset i norge i garantitiden. når den går ut og du må reklamere så må du henvende deg der du kjøpte den. reklamasjonstiden i sverige er 3 år, og i norge er den 5 år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •