Endelig kom 506XDE'en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig kom 506XDE'en

I dag fikk jeg min Pioneer 506XDE fra DHL. Jeg bestilte den hos Fyndbörsen for 2,5 mnd siden... Det var ikke så krise for meg at det tok så lang tid, fordi jeg hadde ikke tid til å montere den opp før nå uansett. Prisen ble også ikke så verst. Jeg lurer bare på par småting.

Jeg vet hvor viktig det er å kalibrere denne skjermen riktig, derfor skal jeg bruke langt tid med min DVE. Men er det egentlig noe poeng å gjøre det helt i starten før skjermen er ferdig sett inn? Bilde vil vel forandre seg ganske mye i løpet av den første uken?

Hvor lenge ville egentlig dere ha sett med lav kontrast og lav lysstyrke? Ca én uke (7 x 24 timer)?

Det er ikke meningen å spørre om så mange ting. Jeg har jo tross av hatt plasma før, men jeg synes denne skjermen er så nydelig og jeg ønsker den et langt og nydelig liv... Takker for alle innlegg

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, en sånn TV er drømmen for øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt min 506xde siden før jul, og sliter enda med at bilde raskt får etterslep. kjører snøbilde nesten hver natt, og den har vel gått ett par hundre timer snart, men kan ikke si jeg er fornøyd enda. begynner å bli litt nervøs for at min xbox360 ikke kan bli spilt så mye som jeg hadde ønsket på denne tv'n

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    I dag fikk jeg min Pioneer 506XDE fra DHL. Jeg bestilte den hos Fyndbörsen for 2,5 mnd siden... Det var ikke så krise for meg at det tok så lang tid, fordi jeg hadde ikke tid til å montere den opp før nå uansett. Prisen ble også ikke så verst. Jeg lurer bare på par småting.

Jeg vet hvor viktig det er å kalibrere denne skjermen riktig, derfor skal jeg bruke langt tid med min DVE. Men er det egentlig noe poeng å gjøre det helt i starten før skjermen er ferdig sett inn? Bilde vil vel forandre seg ganske mye i løpet av den første uken?

Hvor lenge ville egentlig dere ha sett med lav kontrast og lav lysstyrke? Ca én uke (7 x 24 timer)?

Det er ikke meningen å spørre om så mange ting. Jeg har jo tross av hatt plasma før, men jeg synes denne skjermen er så nydelig og jeg ønsker den et langt og nydelig liv... Takker for alle innlegg
    sett på en dvd film på repeat, uten text og zoom bildet sånn at det fyller hele skjermen. dette lar du tven vise i en uke eller to. når det er gjort så kan du begynne å kalibrere den

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan med ny Plasma TV er spent å høre hvordan den er utover :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bedre å kjøre en DVD på repeat enn å kjøre snøstorm den første uken? Har liksom alltid sett for meg at skjermen liker snøstorm best...

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjøring av biler har jeg forståelse for - men kan noen gi meg en forklaring på denne Pioneer-spesifikke plasma-innkjøringen?

Hva skal den utføre?, hva går den ut på?? hvorfor er dette nødvendig??? - og hvorfor er dette nødvendig bare på Pioneer skjermene????

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjøring

Mye av pratet rundt 200 timer innkjøring kom etter de første 436 modellene ble levert, de hadde et software problem som førte til at skjermene fikk noe image retention lettere enn andre tv.. Software oppdatering fiksa det problemet, eller en innkjøring på 200 timer uten static images gjorde samme susen.. 506 modellene er ikke påvirket av dette..
    Bruk tv som normalt, men unngå gjerne static kilder som xbox de første ukene, evt bruk lave kontrast innstillinger når det gjøres i starten..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, det er jo ikke bare pioneer plasmaer som må innkjøres. fosforet er helt "ferskt" og kjører du statisk bilde på den i begynnelsen vil det slites ganske ujevnt. jeg synes hvertfall det har noe for seg uansett tv, da det tar bort faren for å få innebrenninger ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV
    Har selv solgt min 434HDE og bestilt meg en 506XDE (idag) og nå står det en pinglete 17" JVC LCD på benken som "avløser" mens jeg venter på den nye. Du skriver du har ventet i 2.5 måneder. Jeg fikk beskjed om 2-3 ukers leveringstid på 506'en idag. Noen som vet om det stemmer, eller om det er godsnakk og at jeg bør belage meg på månedsvis med venting?

For ikke å være totalt off topic: Jeg kalibrerte min 434HDE da den var flunkende ny, og på nytt en 2-3 uker senere - uten at innstillingene varierte så voldsomt mellom de to kalibreringsrundene...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    tja, det er jo ikke bare pioneer plasmaer som må innkjøres. fosforet er helt "ferskt" og kjører du statisk bilde på den i begynnelsen vil det slites ganske ujevnt.
    Det er "ferskt" når du får TV'en og etter bare et par døgn, så er det blitt merkbart "eldre"? Høres ikke bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Gratulerer med ny TV
    Har selv solgt min 434HDE og bestilt meg en 506XDE (idag) og nå står det en pinglete 17" JVC LCD på benken som "avløser" mens jeg venter på den nye. Du skriver du har ventet i 2.5 måneder. Jeg fikk beskjed om 2-3 ukers leveringstid på 506'en idag. Noen som vet om det stemmer, eller om det er godsnakk og at jeg bør belage meg på månedsvis med venting?

For ikke å være totalt off topic: Jeg kalibrerte min 434HDE da den var flunkende ny, og på nytt en 2-3 uker senere - uten at innstillingene varierte så voldsomt mellom de to kalibreringsrundene...

jeg vet mpx.no har noen få på lager, hvis det egentlig var bestillingstid du mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttrykte meg nok ikke klart nok, jeg lurte på om Fyndbörsen har like lang (!) leveringstid nå som da perarne bestilte. Fikk beskjed om 2-3 uker av dem, men er usikker på om det er til å stole på...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •