Jevner prisene på LCD D5-prosjektorer seg ut nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Jevner prisene på LCD D5-prosjektorer seg ut nå?

Ser at Epsons TW600 ligger på 12590 på nettdata.no, Panasonic PT900 på 15000 overalt, mens Sanyo Z4 får man nå for snaue 15000 på pcutstyr.no.

Ellers i Europa koster de jo omtrent det samme, og med TW600s salg må vel de andre følge etter? Det er kanskje verdt å betale 2500 mer for Z4 enn TW600?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene har jevnet seg ut, ingen tvil om det. Nå som Z4 ikke koster så mye mer enn de andre, kan det for noen være verdt å betale det den koster mer enn TW600 for å få litt mere "luksus". TX200 er stadig ganske mye dyrere.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, prisene har jevnet seg ut, men er det noen grunn til å tro at vi ikke vil se samme prisfall på disse projektorene som ved tidligere generasjoner?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ny generasjon kommer faller jo prisene på forrige generasjon minst 30%, slik er det jo bare. Kan man vente, lønner det seg, men så er det fint å få godsakene i hus også da, ikke bare å vente på det som er rundt neste sving...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at neste generasjons LCD projectorer vil begynne på 9999,- Det er vel det som er den magiske grensen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg vil tippe at neste generasjons LCD projectorer vil begynne på 9999,- Det er vel det som er den magiske grensen.
    Tror fremdeles denne grensen er for lav til å passe neste generasjon. Dersom du får Z4 til kun 2500,- mer (sikker på at det ikke er pluss mva?) enn TW600 begynner Z4 å bli hyggelig priset. En får som AK nevner noe mer "luksus" for de pengene. En mer lettfattelig meny, to iriser, motorisert linsedeksel, lavere støynivå m.m. er jo ting endel er villig til å betale noe ekstra for.

Ellers så kan en jo alltid sitte på gjerdet å vente på at det skal bli litt billigere, men med en sånn tankegang kommer en jo aldri til å få handlet. Sålenge en handler nye produkter, må en alltid regne med å tape penger. Slik er det med denne hobbyen. For å ta et regneeksempel:

Jeg handlet en ny Panasonic AE700 ny for 13k. Solgte den ca. et år senere for 8k. Hadde jeg vært uten PJ nesten et år og handlet da kunne jeg fått den ny for 10k. Hva tror du jeg får for en pent brukt AE700 om et år? Ikke en øre mer enn halvparten. Ergo har jeg ikke tapt noenting mer på å handle tidlig.

Noe å tenke på? ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •