Jeg skal kjøpe prosjektor og lerret, trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg skal kjøpe prosjektor og lerret, trenger hjelp!

Hei

Som du forstår på emne skal jeg kjøpe meg en prosjektor og et lerret. Da min aldre bare er 14 år, har jeg ikke så mye penger. Så Jeg må gå for en prosjektor under 10 000 og et lerret til under 2 000kr.

Når det gjelder prosjektoren, regner jeg med at det blir Panasonic PT-AE700E, det er vel et greit valg for den prisklassen?

Når det gjelder lerret er jeg ganske grønn, men som nevnt tidligere må det ikke koste mer enn 2 000kr. Prosjektoren skal stå ca. 2,8 meter fra midten på lerrete og man blir sittende ca. 2,5 meter fra midten på lerrete. Det må være et pull-down lerret og helst ha mer enn 60 extra maskering på toppen.

Takker for alle svar!!!

Vennlig hilsen

Tarald

PS: Jeg kan handle på nettet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder prosjektoren, regner jeg med at det blir Panasonic PT-AE700E, det er vel et greit valg for den prisklassen?
    Panasonic AE700 er et meget bra valg siden du ikke har mer enn 10.000 å bruke på projektor. En ide' kan kanskje være å lete litt på bruktmarkedet etter en?

Når det gjelder lerret er jeg ganske grønn, men som nevnt tidligere må det ikke koste mer enn 2 000kr. Prosjektoren skal stå ca. 2,8 meter fra midten på lerrete og man blir sittende ca. 2,5 meter fra midten på lerrete. Det må være et pull-down lerret og helst ha mer enn 60 extra maskering på toppen.
    Jeg vil anbefale et lerret med størrelse på ca 70". Dette gjør at man får en avstandsfaktor på litt over 1.5, som er greit med AE700.

Et alternativ til lerret, kan være dette (enn om litt stort): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315556&cks=PRL
    Jeg finner desverre ikke info på hvor mye sort maskering det har på toppen. Du kan jo sende en mail til Komplett å spørre.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30 cm maskering på dette lerretet ( fikk svar på mail for et par dager siden )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •