Skal ha ny prosjektor, men hvilken.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny prosjektor, men hvilken.

Det står om Benq MP610 eller Epson EMP TW10H, begge til ca 6000kr, er litt skeptisk til Regnbue effekt (selv om jeg aldrig har sett bilde på en DLP prosjektor i virkeligheten), har nettop hatt en Epson EMP S1L, og forhåpentligvis så er TW10H noe bedre enn den, følte liksom at bilde ikke ble helt skikkelig i focus på S1L (bildestørrelse 240x180 på ca 4meter avstand), men når det er snakk om "hønsenetting" så følte jeg ikke at S1L var plaget av dette, selv på den størrelse bilde, nå er forøvrig veggen malt med S2000 grå/hvit til lærrete, og vil forbli det ved ny prosjektor, og avstanden vil også være lik.
    Sånn som jeg forstår så er Epson sin vel ett år gammel, mens Benq sin er helt ny.
    Pære levetiden er vel nokså lik, men prisen på pærene er det stor forskjell på.

Ekspertise hjelp trengs, å til mitt bruk er det ikke snakk om dyrere prosjektorer.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus 4805 er en meget god prosjektor i prisklassen, og du finner mye lesestoff om den her på forumet om du vil. Du kan ta kontakt på mail om det er interessant, hvis ikke får du ha lykke til med en av de to andre. Kan desverre ikke gi deg noen råd ang. disse to, da jeg ikke har prøvd noen av dem. Sikkert noen andre her som har gode råd.

Moderatoredit: Fjernet salgsannonse.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking hei...nz

Et godt ment råd fra meg....Spar helller noen kroner til i steden for å kjøpe deg en epson 10-h, På ett så stort bilde som du beskriver så vil du oppleve
    både hønsenetting og mange uroligheter i bildet,til å med regnbuer(he-He)

Epson har mange gode kvaliteter, men jeg ville heller satset på noe brukt av
    litt nyere kaliber.

Uansett valget er ditt Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor råd

Beklager å måtte melde meg på i "mirakelkur mannen" kategorien. Jeg har nemlig også løsningen.
    Jeg har en Optoma H30, og har et så stort bilde som du skisserer, synes det er knall.
    Budsjettvinner som selges for prisen av litt "juleribbe"

tRMD

Moderatoredit: Fjernet salgsannonse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Benq MP610 er altså ikke å anbefale, eller er det ingen som kjenner til den, å heller ikke TW10H, jeg var egentlig veldig godt fornøyd med min S1L i de 9 mnd jeg hadde den, faktisk kjempebra til mitt bruk, den fikk ca 140-150 timer på seg, før den ble headhuntet av en kompis.
    Solgte den i grunn fordi jeg trodde jeg kunne få en nyere, mye bedre prosjektor for 6000kr, utviklingen går jo fort, å prisene raser jo for hvær dag som går.
    Trodde faktisk også at prosjektorer av nyere dato var bedre enn gamle brukte.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektor?

Projektor!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Projektor!
    Flisespikker :???:

240 bilde på 4 meter??
    Hvis du ikke greier å se hønsenetting på den avstanden med den projektoren så er du meget meget heldig!
    Jeg var plaget med hønsenetting på Z4 på 5 meters avstand!
    Ser også hønsenetting på min egen som er HC3000 og fillrate på omtrent 86% noe som ligger på ca 20% mer enn dagens nye LCD-projektorer til 14-18k!
    Så det eneste alternativet jeg har idag, som jeg VIL gi er HC3000, tross 22k så er det en KJEMPEprojektor!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •