Veggfeste til Panasonic TH-42PA50E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste til Panasonic TH-42PA50E

Har noen tips om hvor man får veggfeste til denne modellen for en rimelig penge? Gjerne med tilt.

Har hørt rykter om at det er vanskelig å finne veggfeste som passer til denne modellen. Er det slik at få universial fester passer til denne modellen?

Har funnet et med tilt og rotering til 3K men synes det kommer litt for langt ut på veggen. Har også funnet et til 1K, men forhandler er usikker på om det kan brukes. Er også redd at tv'en kommer så nære vegge at det blir problemer med scart og komponenttilkoblingene. Dessuten var det ikke mulighet til å returnere eller bytte veggfeste etter at embalasjen var brutt.

Eller så er det jo SMS sitt til 1.250,- http://www.siba.no/index.aspx?identi...ster&SiteId=no på siba. Men de også er usikker på om dette kan brukes på PA50.

Noen som har tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med panasonic er at de har en pukkel som stikker ut nederst om jeg ikke tar feil. Dette er det iallefall på mange andre modeller og dette gjør at universalfester ikke passer (sleip måte å selge egne stativer). Panny har dog selv ingen fester med arm eller tilt.

Du kan jo evt prøve med noen heftige spacere som kan fylle ut men da blir jo tv'en stikkende endel cm ut fra veggen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått sett litt nærmere på tv'en nå. Men det er ingen pukkel på pa50. Den er på pv500. Uansett er selve hullene man kan feste skruer i på chassiet til tv'en såpass langt ut på sidene at nesten ingen braketter eller fester er brede nok. Har vært innom et par steder nå uten hell. Det eneste som har passet hittil var rimelig simpel. Besto av to skinner man fester på veggen. 4 "hjul" man skruer fast på tv'en og deretter rett og slett ruller tv'en inn fra siden. Problemet er at hver gang man skal gjøre en endring på kabler må man ned fra veggen med tv'n. Tungvindt. Den gamla plasmaen hadde koblinger fra undersiden. Men der fikk jeg problem med min 2 kg. tunge scartkabel. Selve pluggen på tv'en var såpass løs at kabelen skle ut etter hvert. Nå er koblingen på baksiden av kabinettet. Litt innfelt. Men blir litt trangt hvis man benytter skinner.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja. Fant veggfeste på OBS elektro på lade fra Vogel med tilt til 1.090,-
    Er da ikke så aller verst pris det da...

De hadde også et sinnsykt kult annet veggfeste fra Vogel med arm og tilting horisontalt og vertikalt + at en kan dra det ut i rommet. Praktisk. Men kosta 3.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feste

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster visserligen ikke mere enn 1.300 for et originalt et. Se f.eks. http://www.mshop.no/more_info.php?ta...&level1=113815.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ELFA veggfeste for 320,-!!!!!!! Panasonic 42 PA50

:grin: Jeg har montert min 42" Panasonic PA50 i dag og jeg brukte ELFA deler http://www.elfa.no/templates/product...rodukterID=540

Kjøp delene løst i et byggevarehus (f.eks. Maxbo): En bærelist (ca. 120 cm) og to hengeskinner (ca. 110 cm). Det er MEGA enkelt å montere, faktisk mye lettere end en universalbrakett!

Det eneste du må gjøre er å bruke en baufil for å gjøre bærelisten 10 cm kortere (så den ikke stikker utenfor skjermen) og hengelisten kappes slik at de også kommer "innenfor" skjermen. Videre må du lage to 8 mm hull i hver hengeskinne for feste til skjermen.

Du kan se (på linken over) at hengeskinnen har noen partier nedover hvor det ikke er "avlange hull" men "fast stål", tro det eller ei, men hvis du borrer hull i parti nr 2 og parti nr. 12 i hengeskinnen, så passer den rett inn i PA50!!! Husk å kjøp 4 stk. 8 mm "maskinskruer", 40-45 mm lange som skal skrues inn i skjermen.

Se bilde (en svenske som jeg fikk ideen fra) http://www.minhembio.com/bild/49384.jpg

Jeg monterte bærelisten med 2 stk. 8 mm fransk treskrue med "mutter hode". Det er nok hull i bærelisten til å treffe minst 2 stendere. Solid som juling!!

Bare å løfte skjermen på bærelisten!!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det der var jo suverent! Hva ble kostnaden? Det passet fint at du postet dette, siden jeg muligens kjøper PA50 snart!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

320,-

Alt i alt ble det 320 kr inkl. skruer. Fikk montert den på under 30 min, så enkelt var det!!!!!

Skjermen kjøpte jeg på SIBA for 15.990,- og jeg fikk med bordstativ!

Jeg kan kun si en ting, feeeeet skjerm med mega bra bilde!! Beste jeg har sett!!

Jeg har sat-tuner.

Etter å ha ventet 5 uker på en pv500 fra Fyndsbørsen i Sverige så er jeg veldig glad for at jeg valgte denne til sist (etter at Fyndsbørsen avlyste bestillingen i forrige uke pga. at Panasonic ikke leverer pv500 mer).

PA50 anbefales!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gillidk: Hvor langt bygger TV-en ut fra veggen med dette festet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder kommer

Jeg må lade opp kameraet, bilder kommer i kveld!

Men jeg kan si at det ikke er mer enn 11,5 cm fra tapeten og til ytterkant på skjermen. Og knapp 2,6 cm fra tapeten og baksiden av skjermen.

Jeg har ikke sett noe som henger så tett før!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Denne tråden er trygt plassert i bookmarks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her kommer bilder!!

Her kan dere se resultatet!! Det ble kanonbra!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent!!!
    Gleder meg som en unge til jeg får min PA50 på Onsdag!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer dette selv til min QPV40 mediacenter, men er et par ting som jeg er litt usikker på, er jo ingenting som låser dette fast, den kan jo skli av skinna,
    men det er egentlig enkelt å forhindre med noen stopperskruer i skinna.
    Men den kan jo også "hoppe" opp og av skinna?

Skal jo litt til, og sannsynligheten er nok minimal, men er tross alt 35k som skal henge på veggen......

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig enkel og praktisk løsning!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geokriq

Skal jo litt til, og sannsynligheten er nok minimal, men er tross alt 35k som skal henge på veggen......
    Det er vel ikke mer sannsynlig at skjermen din hopper opp av skinna en at huset ditt velter og den sklir av skinna ............ :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveno
    Det er vel ikke mer sannsynlig at skjermen din hopper opp av skinna en at huset ditt velter og den sklir av skinna ............ :wink:

kan jo gå litt tøft for seg innimellom når alkohol er inne i bildet, og noen kunne jo dette mot den og være uheldig eller no, hmmmm..mulig jeg er litt for bekymret

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.elfa.se/no selger ett rimelig og greit universalfeste med tilt.
    Artikkelnummer: 24-715-18.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geokriq
    vurderer dette selv til min QPV40 mediacenter, men er et par ting som jeg er litt usikker på, er jo ingenting som låser dette fast, den kan jo skli av skinna,
    men det er egentlig enkelt å forhindre med noen stopperskruer i skinna.

Du sier det selv, et par stoppskruer kan vel gjøre det! Det skal 2 personer til for å løfte den opp og av skinnen, og det skal nesten 2 personer til for å "skli" den sidelengs.....

Dette er solide greier!

hilsen
    Gillidk

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •