LCD fra Komplett.no - en advarsel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD fra Komplett.no - en advarsel!

Jeg kjøpte en Hyundai HLT3290 fra Komplett.no - 8995,- var forlokkende for en HD-ready 32" selv om designet neppe lokket Snøhetta inn på visning. TVen kom, alt var fryd og gammen - helt til jeg leste her inne på AVforum at TVen ikke var HD-ready allikevel. Og den posten var lagt inn en måned før jeg kjøpte min tv...?

Jeg kontaktet Komplett.no - og de tilbød en 3272 i retur eller 1000,- i prisavslag - tatt ut i varer etter eget ønske. Jeg så ikke 3272 som noen forbedring, da jeg trodde 3290 var en NYERE modell!? Jeg tok kompensasjonen. Bare for å finne ut at under en uke senere gikk prisen på 3272 ned ytterligere en 1000-lapp til 7995,-.

Da mente jeg at jeg hadde krav på ytterligere kompensasjon. Og forslo for Komplett.no at mellomlegget som avtalt ble opprettholdt, mens jeg sendte inn 3290 og fikk 3272 i retur. Det syntes for meg LOGISK. Men ikke for Komplett.no.

Til slutt; jeg ber alle som har en 3290 og som har kjøpt den som HD-ready hos Komplett.no ta kontakt med meg og Komplett.no. Gjerne også TV2 Hjelper Deg som har vist saken interessen etter at jeg sendte over min historie. Blir vi mange nok her kan vi kjøre en sak mot Komplett.no. Det hører også med til historien at Komplett.no kjørte TVen som HD-ready på sine sider til inntil for 2 uker siden - da etter at jeg for 2. gang på en uke purret på at de måtte omgjøre spesifikasjonene... Da forsvant TVen helt fra sidene!

Hva synes dere her inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør at den ikke er hd-ready?mangler dvi/hdmi?/hdcp?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler støtte for HDCP på komponent eller var det DVI? Søk her inne, så finne du en korrekt forklaring!

Men det var vel ikke akkurat det jeg etterlyst som respons? Er det noen andre i tilsvarende situasjon, eller noen som har synspunkter på Komplett.no`s kundebehandling her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ville ha en HD ready skjerm kunne du vel bare returnert den du fikk? Hvis ikke, syns jeg du har noe å klage på. Det er ikke tilfredsstillende at Komplett selger en skjerm som HD ready når den ikke er det.

At skjermen senere synker ytteligere i pris senere er ikke et argument for at du skal ha ytterligere kompensasjon fra Komplett når du først har valgt å beholde skjermen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nååå

jeg vet nå ikke det..

jeg stod på venting for å få et produkt (surround-anlegg) og så kom det brått en dag i posten. 2 dager senere kom det på tilbud under "ukens", og jeg klagde.

Jeg fikk mellomlegget som en +kreditt hos dem. Men de er jo også helt konge på service.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker ikkje angreretten på komplett lenger?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1023964913.16

lim inn denne..du har full reklamasjonsrett..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    jeg vet nå ikke det..

jeg stod på venting for å få et produkt (surround-anlegg) og så kom det brått en dag i posten. 2 dager senere kom det på tilbud under "ukens", og jeg klagde.

Jeg fikk mellomlegget som en +kreditt hos dem. Men de er jo også helt konge på service.
    Det er dette jeg snakker om - det er mindre enn en uke siden jeg avtalte kompensasjon - og så synker varen med 1000,-. DET er det jeg reagerer på! Ellers har komplett.no vært fantastiske på kundeservice og ved bestillinger går det virkelig unna! Jeg handler både privat og som innkjøpsansvarlig på jobben hos Komplett.no - jeg har lagt ned ganske mange lapper der. Derfor le jeg skuffet over denne saken...

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaq jeg forstår, men hadde du ventet litt til har du spart deg mange penger det akkurat som Oddvar Brå og staven..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil, men komplett har da opptrådd akkurat slik dem skal i følge loven? Gitt deg muligheten til å returnere skjermen, gitt deg mulighet til å få ett annet produkt, gitt deg mulighet til å få kompensasjon (som du valgte). At priser faller i dette markedet må man jo nesten regne med!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Mulig jeg tar feil, men komplett har da opptrådd akkurat slik dem skal i følge loven? Gitt deg muligheten til å returnere skjermen, gitt deg mulighet til å få ett annet produkt, gitt deg mulighet til å få kompensasjon (som du valgte). At priser faller i dette markedet må man jo nesten regne med!
    Den delen er vel nesten grei, men Komplett bryter markedsføringsloven ved å selge denne TV'en som HD-Ready. Og når trådstarter i tillegg nå kan dokumentere at Komplett var blitt gjort oppmerksomme på at TV'en ikke var HD-Ready før de solgte den til ham og hundrevis av andre nordmenn. Ja da lukter det rett å slett litt av praksisen demmes. Og en reell kompensasjon bør være på sin plass. Jeg fikk refundert kjøpesummen, men hva med hullene i veggen min etter veggfestet? Arbeidet med henting, levering, utpakking og nedpakking? Det er tid som blir stjålet fra oss. Da er det ekstra provoserende å finne ut at de allerede visste om mangelen ved varen, og fortsatte å selge den likevel.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en annen del av saken

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hvis du ikke er fornøyd, så send hele dritten i retur og finn deg en annen tv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i grunnen det jeg vil - men de påstår at avtalen er bindende mht. kompensasjon. Selv om de ikke har levert varene som skal være kompensasjon ennå - står i rest med lev. i beg. av januar!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,799
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt erfaring med at Komplett.no har en del missvisende info på sidene sine, og har funnet ut at det ofte lønner seg å sjekke de viktigste tekniske dataene andre plasser også før kjøp.

Har ved enkelte anledninger tidligere kontaktet Komplett.no i forbindelse med feil på nettsiden, og de har da virket veldig i møtekmmende og seriøse med svar og det har blitt raskt ordnet opp på siden og hvis jeg som kunde har fått problemer osv. Her er det vel mye opp til den personen man får kontakt med når man klager, så det er ikke lett for et firma å fremstå som like seriøs bestandig.

Det er vel sånn at mange nettbutikker i data brangsjen har et felles lager hvor mange av de informasjonene de legger ut blir generert og kommer fra, og jeg vil derfor tro det er vanskelig å få all informasjonen helt riktig bestandig og at det er "mange kokker og mye søl" til tider .
    Om en skjerm kan selges som HD ready eller ikke er det jo ganske strenge regler og spesifikkasjoner for, håper derfor at man slipper fler slike feil fremover når man fremdeles kan få kjøpt skjermer som ikke er HD-Ready.

Håper forøvrig at man ikke ender opp med amerikanske tilstander med milliard erstatninger pga at det ikke stod noe i brukermanualen for campingbilen at man ikke bare kunne sette på cruscontrollen når man kjørte på motorveien og forlate førerplassen for å lage seg litt kaffe....

Hastverk er som kjennt lastværk, og når man bestiller varer man har helt klare forventninger til på nettet, er det ofte lurt å sjekke grundig gjennom at man har valgt den riktige varen. Selv om det er bedre retur regler på nettkjøp, og salg via telefon osv, så er det ofte mye plunder og heft hvis ting må returneres osv. Dette er noe jeg anser ligger litt innbakt i den litt laver prisen slike nettbutikker kan opperere med kontra kjøp i en vanlig lokal butikk, så varer som man nermest vet det ofte kan bli en del problemer med, foretrekker jeg i alle fall å kjøpe lokalt, så har man raskt mulighet for å få hjelp osv.

En TV vil man vel ofte kunne avsløre som ikke HD-Ready hvis man leser spesifikkasjoner oppgitt på salgsiden og på hjemmesiden for produktet og har satt seg litt inn i hva HD-Ready betyr. Vil også anbefale å laste ned brukermanualen for de produktene man er på utkikk etter før man "løper" og kjøper, så slipper man ofte mange skuffelser, og kan forberede seg litt bedre på hva man skal/ikke skal gjøre når varen kommer. :wink:

Håper ikke dette blir nokk et TV2 hjelper deg innslag, hvor man sitter igjen med en følelse av at man lurer litt på hvem som egentlig har rett og ikke har fjort jobben sin, og om det virkelig var så viktig å få igjen den ene hundrelappen når man kaster bort masse tid og penger i prosessen...:roll:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken ligger hos Forbrukerrådet - og jeg vil presisere: Det er IKKE kundens ansvar å dobbeltsjekke butikkers produktinfo! Selv min gamle bestemor skal kunne få hva hun betaler for, og man kan ikke vente at hun skal tråle nettsider etter RETT info!

Selvsagt skal enhver butikk ta sitt ansvar alvorlig! Det nytter ikke med kjappe løsninger. Om DU skulle selge et produkt, så ville du også være opptatt av at den rette info om dette produktet kom fram - med mindre du hadde urent mel i posen, da! Slik som Komplett.no. Det virker ikke som om de tar forbrukeren alvorlig ved slike saker. Vi snakker om en av norges største nettbutikker - med stort overskudd!

Da holder det ikke å importere noe man ikke helt vet hva er, og i hvert fall ikke legge det ut på nett som noe det i hvert fall ikke er! Coop OBS! selger samme TV (som Lumatron) og de markedsfører den IKKE som HD-ready. Hvordan kan det ha seg at de visste det, og ikke Komplett.no? Det lukter litt av dette...

Mulig en storm i vannglass, men vi får se. Jeg legger ikke ned våpen umiddelbart. Jeg føler meg grundig lurt!

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at du ikke er helt happy med saken slik det er, men etter hva du sier har du fått tilbud om å sende den tilbake og få igjen pengene dine, du valgte da det andre alternativet som var å få 1000 kroner i varer fra komplett i ettertid.

At TV-en så faller i pris har ingenting med resten av saken.

Jeg kjøpte en Denon 3805 på hifi-klubben for 10998 en uke senere kommer den på tilbud til 8498. Jeg kan da ikke bare buse inn der og si jeg skal ha igjen 2500,- fordi jeg kjøpte den før tilbudet.

Som sagt dårlig av komplett å si den er hd-ready når den ikke var det. Men de ga deg kompensasjon og du valgte denne foran å returnere TV. At de en uke senere setter ned prisen har overhodet ikke noe med din sak å gjøre. Han som ga deg tilbud om kompensasjon har neppe noen kontroll på hvilken tilbud komplett skal kjøre neste uke.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no offence men, hvis jeg skulle ha punga ut 9k for noe hadde jeg undersøkt en god del før jeg trykte kjøp!

komplett har en god del forskjellige vare og at feil kan forekomme er jo forståelig.
    når det ikke stemte tilbydde de deg flere alternativer som du tilogmed godtok!

jeg tror du bare furter fordi du ikke tok det beste valget! teit å henge ut komplett når de ikke har gjort noe ulovlig!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    no offence men, hvis jeg skulle ha punga ut 9k for noe hadde jeg undersøkt en god del før jeg trykte kjøp!

komplett har en god del forskjellige vare og at feil kan forekomme er jo forståelig.
    når det ikke stemte tilbydde de deg flere alternativer som du tilogmed godtok!

jeg tror du bare furter fordi du ikke tok det beste valget! teit å henge ut komplett når de ikke har gjort noe ulovlig!
    Jeg har ved flere anledninger gjort Komplett oppmerksom på at den aktuelle TV'en ikke er HD-Ready. Unnskyldningen demmes er at det er et 3.dje parts firma som legger inn produktinformasjonen. Det er en forklaring på hvordan feilen har sneket seg inn, det er ikke en god nok unnskyldning for hvorfor Komplett fortsetter å selge denne TV'en med den samme produktinformasjonen etter at de er blitt gjort oppmerksomme på feilen. Og det er i tillegg et brudd på markedsførings lovens §2 som det vel må være lov å kalle for ulovlig?

Jeg er imidlertid enig i at Komplett ikke kan lastes for at en annen TV har blitt billigere etter at avtale om kompensasjon er inngått.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja er det det som er saken! at de fremdeles markedsfører denne tven som hdtv ready! da misforsto jeg litt!
    ja de burde jo klart å forandre det nå som du har gjort dem oppmerksomme på det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •