Pioneer PDP506XDE 27.756,- NOK (Kun i dag) Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP506XDE 27.756,- NOK (Kun i dag) Sverige

KJEMPEKJØP:

Tilbudet er fra Datorgallerian i Sverige. De leverer desverre ikke til Norge. Men kan sendes poste restante til nærmeste postkontor i Sverige, Hvor du kan hente den selv. Eller du kan kontakte et fraktselskap i sverige eller norge som kan ta seg av frakt til norge, med fradrag av svensk moms og tillegging av norsk. Dette koster selvsagt.

Det enkleste er vel å hente selv på postkontoret i sverige. Deretter ta sjansen gjennom tollen. Eller velge å ta turen innom å punge ut med norsk moms på fakturaprisen. Da må du også betale norsk moms på svensk moms.

I utgangspunktet er prisen 36.000,- SEK. Dette vil med dagens kurs bli ca. 30.000,- NOK.

http://www.datorgallerian.com/Shop/Index.php?Id=48524

Men akkurat i dag har datorgallerian spesialtilbud.
    Man får trekt i fra 1000,- for hver 10000 man handler
    (http://www.datorgallerian.com/Shop/A...lName=v31_News) Sliter litt med å få denne linken til å fungere. Men bla litt ned så finner du det.

Dette vil si at man får den for 33.000,- SEK.

Men kursen i dag på 0,8411 (ca 1 kr. mindre enn i går ) blir det bare 27.756,- NOK !!!!

Billig uansett om du handler i dag eller evt. senere.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg har nå i alle fall sendt bestilling på 506XDE, bordstativ, veggstativ og høyttalere.
    Prisen ble totalt i norske kroner 30.493,- Dette er inkl. 4000 SEK i rabatt pga, totalpris over 40.000,- SEK. (Dagens tilbud = 1.000,- i rabatt per 10.000,- i bestilte varer)

Det får man si er billig

Da gjenstår det kun å se om de er interessert i å sende varene til nærmeste postkontor i sverige. Jeg er villig til å ofre mange timer bak rattet på en bil for å benytte meg av dette tilbudet.

:-) :-) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sjangs til å få tilbake den svenske momsen? eller hva koster det å bruke et firma til å ta den inn? å kan det gjøres i etterkant av bestilingen tro? mener når den f.eks er på postkontoret f.eks i strømstad.

Foresten klarer ikke å få opp det med den 1000 kr pr. 10.000 rabatten ...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet leverer de ikke varer utenfor Sverige.
    Å få et eksternt firma til å ta seg av frakt fra Sverige til Norge er det sikkert mulighet for.
    Butikken krever derimot forskuddsbetaling på plasmaskjermer.
    Dette betyr at du uansett må betale for varen før den forlater butikken.
    Da må du sannsynligvis også betale norsk moms på den svenske momsen hvis du velger å fortolle varen.
    Deretter må du søke om tilbakebetaling av svensk moms (eller noe i den duren)

Finnes flere tråder på forumet som omtaler svenskehandel og refundering av moms.

En ting er sikkert. Gjør du det på i utgangspunktet den billigste og selvsagt ulovlige måten, bestiller du varen til nærmeste postkontor. Kjører dit og henter den selv. Får med en såkalt "følgebil" som kjører 5 min foran. Ber de ringe å legge på hvis det er tollkontroll. Bråsnur hvis det er tilfelle.
    Blir du tatt, blir du anmeldt for smugling. Får 50% straffetoll. Blir sannsynligvis bøtelagt og varen blir inndratt. + at du nok får det på rullebladet.

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble det til? ville de sende den til nermeste postkontor?

rt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raytak
    Hva ble det til? ville de sende den til nermeste postkontor?

rt
    Jepp. Virket som det skulle gå greit. Har vært i kontakt med noen som har fått levert poste restante før i sverige. Det er vistnok ikke alle postkontorene som tar i mot så store pakker på denne måten. Må vistnok være et postsenter/servicesenter. Også posten i sverige har i likhet med det norske postvesen etablert seg inne i butikker å lignende der butikkens betjening tar seg av mottak og utlevering av post og pakker. Men ser muligens ut til at det blir noen ekstra timer bak rattet. Har fortsatt ikke fått en endelig leveringsbekreftelse. Jeg har mottatt svar på at prisene er riktig og at de har mulighet til å sende poste restante, men det virker som jeg selv må finne ut hvilket postkontor som kan ta i mot en såpass stor sending.

De krever også forhåndsbetaling. Dette er jeg derimot litt skeptisk til. Har også sendt spørsmål om leveringstid og hvordan vi skal løse det økonomiske rundt handelen. Men har ikke fått noe svar på dette.

Litt skepsis har jeg også fått etter å saumfart svenske forum for opplysninger om firmaet. Får ikke akkurat verdens beste omtaler for å si det sånn. Har ofte problemer med både levering og tilbakebetaling av forskuddsbetalte varer som aldri dukker opp. Så handelen er definitift ikke i boks enda.

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt de en mail jeg også, holder til i bergen så strømstad e vel mest aktuellt for meg....

Liker ikke helt dette med betaling på forskudd jeg heller.
    Kansje jeg må kjøre helt ned til Malmø...... håper ikke.

rt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske at alle Norske banker og kortselskaper må melde fra til ligningskontoret om man handler for 5000 NOK eller mer i utenlandske butikker. Samme gjelder om man veksler inn utelnadsk valuta for mer enn 5000 NOK. Ikke det at de sjekker opp om alle slike transaksjoner men 30K er en del penger. Ikke så vanskelig å sjekke opp en transaksjon som går rett til en svensk nettbutikk heller. Så om du kommer deg over grensa uten og tolle inn varen, er det slettes ikke sikkert du har "kommet unna"

Store pakker kan leveres poste restante til det ene postkontoret i Stømstad (det som ligger i sentrum og ikke ved Konsum) så er ikke noe problem å få tv'n sendt dit.

Kan vel og nevne at jeg har gjort noe av det samme og tollet inn varene, gikk fort å få tilbake svensk mva. Men få tilbake norsk mva på svensk mva tar litt mer tid, men ikke noe problem det heller. Siden det mest trolig at det er nettbutikken som betaler tilbaka svensk mva så kommer det seff ann på hvor kjappe de er. Fyndbørsen var kjappe..

Leben

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reknet med at dette ikke kunne gå bra. Da det nesten var for gått til å være sant. Fikk beskjed fra datorgallerian i kveld at de desverre ikke får levert produktene jeg ønsket pga de har gått tom.

Men de selger den riktignok fortsatt i følge nettsiden. Bare at prisen er justert opp til 42.608,- SEK

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

datorgallerian

Og nå er de nede i 36K SEK igjen, levering 14. des. Men det virker ikke som om det er verdens mest seriøse selskap...

OK

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den fjernet helt fra sortimentet.

Til gjengjeld har de PDP-436XDE til 22.626,- NOK og LG RZ-42PX5R til 18.440,- NOK. Er heller ikke fremmed for noen av disse modellene.

Er veldig nyskjerring for hvilke fortjenestekalkyler diverse norske nettbutikker og forhandlere jobber med, når man ser hvilke utpriser de klarer å levere til i Sverige.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det faktisk ut til at de får inn 30 stk skjermer 12. januar, som de forhåndsselger fra og med i dag. Prisen i dag starter på 36.000,- SEK (30.240,- NOK)

Jeg har forsøkt å bestille igjen. Skal poste resultatet hvis dette går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Useriøst

Hei

Bestilte Pioneer PDP-436XDE fra Datorgallerian i går. Valgte å hente varen i butikken i Malmø + betale i butikken. Dette var valg jeg tok under bestillingen. Fikk i dag en mail om at jeg måtte forhåndsbetale 75% av summen. Hvis ikke ble bestillingen slettet.. Høres veldig useriøst ut.. Var ingen informasjon under bestillingen at dette måtte gjøres. I tillegg til dette ser jeg at datoen for når de forventer tv'n til butikken ble endret fra 14.12.05 (i går) til "bristvare" i dag... Har sendt de en mail om at dette ikke aksepteres og at jeg avbestiller hele greia hvis jeg ikke kan betale hele beløpet når jeg henter tv'n i Malmø.
    Dette er en butikk som reklamerer med at de har en vare som de ikke har..
    Regner ikke med positivt svar...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som svindel.

Ang. moms/toll så er det vel ikke toll på TVer ? Dermed ingen grunn til å smugle. Man betaler norsk moms og får igjen den svenske, dette går omtrent opp i opp.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel uansett betale moms før eller når man tar den over grensa. Holder nok ikke å si at man har tenkt å betale i ettertid hvis man blir stoppet.

Uansett er man vel avhengig av at butikken eller firmaet man kjøper fra tilbakebetaler svensk moms etter man har betalt norsk. Dette tror jeg er relativt sjeldent. Det eneste firmaet i sverige jeg vet om som har retningslinjer for dette er fyndborsen. Men de ligger godt over de billigste prisene fra svenske nettbutikker. Velger man å betale moms etter at varen er betalt på et svensk postkontor etc. fører dette til at man også må betale norsk moms på både svensk moms og frakt i tillegg.

Jeg har sendt datorgallerian en ny mail i går. Jeg fortalte at jeg ser de har produktet inne igjen, og derfor ønsker å benytte meg av bestillingen fra forrige fredag, da jeg også fikk 4000,- i rabatt (dagens erbjudande). Så det skal bli spennende å se hva de svarer denne gangen.

Nå ser det ut til at man må forhåndbetale 50% av total pris, bare for å få stå på venteliste.

Begynner å mistenke dette firmaet for å ta inn plenty forhåndsbetalinger for å ha likvidier til å betale sine egne regninger... Bare å ta inn forhåndsbetaling på 30 506'er er jo ca. en halv mill.
    Har også vært innom noen svenske forum der det bl.a. er nevnt problemer med tilbakebetaling av forhåndbetalte varer som ikke blir levert eller aldri kommer "på lager".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest denne tråden med stor interesse nå, sjokk da jeg så LGPX5R til 18400
    N kr idag! Siklet på den tv`n lenge, og pratet med Hifi-centeret for å høre om et tilbud på den idag, urokkelig pris på 29990 kr der i gården...
    Men virker ikke å være helt betryggende å bestille hos datorgallerian,ser de har en igjen på lager nå. Er svært usikker på om den er hos dem på lager i det hele tatt, redd det er salgsgimmick med KUN en igjen, løp og kjøp!!

colaragol--> er fra Trheim selv, kanskje vi skulle spleiset på kjøringa og kjørt ned til Malmø og hentet er par plasma selv, hvis de garantert sto der når vi kom da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LGPX5R får du også brukbar pris på hos fyndborsen.

Fikk svar fra datorgallerian igjen i dag. Jeg fikk ikke benytte meg av bestillingen fra fredag spm var på 36.000,- SEK inkl. høyttalere, orginalt veggfeste og bordstativ. Men jeg skulle få tv'en til 36K uten utstyr, noe som fortsatt er en bra pris. Men må da legge inn ny bestilling fra nettsiden, altså dagens pris. Faktisk har jeg ikke sett noen svenske forhandlere med pris under 40K for hverken FDE eller XDE utgaven.

De ønsker nå at jeg forhåndbetaler 50% av prisen. Sist var det 75%. Og det var bare for å få legge inn bestilling (komme på venteliste). Produktene er estimert å komme til dem 12.01.06

De skulle ha bare 30,- SEK pr bestilling for å sende poste restante til Funesdalen eller Åre. Å kjøre til Malmø blir nærmere 200 mil tur retur. Det betyr at man trenger minst 2 dager. Har man først forhåndsbetalt må man vel regne med at de sender produktet til nærmeste postkontor i sverige. Man må også være obs på at all valuta handel innenlands og korttransaksjoner i annen valuta over 5.000,- blir meldt myndighetene. Uten at jeg egentlig tror det blir gjor noe ut av det. Skal man betale norsk moms, blir det på både svensk moms og transport. Man kan ikke vente å få tilbakebetalt svensk moms da det virker som dette er opp til firmaet man handler fra, og om de har mulighet til å selge uten svensk moms eller evt. refunderer svensk moms. Dette må man evt. ordne gjennom f.eks DHL som tar seg av dette. Mot god betaling selfølgelig.

Et annet problem er selve frakten av en plasma. Disse skal etter hva jeg vet fraktes stående. Jeg solgte og fraktet en 42" philips tv på tirsdag, og til tross for at jeg har forholdsvis god plass i kupe'en på bilen (RAV4) var det bare et par centimeter igjen før pakken nådde taket.

Men klarer de å få pakken til nærmeste postkontor skal jeg alltids få henta den ut. Men er redd en 506 kanskje blir for høy for bilen min. Alternativet blir å låne/leie en varebil med høyt tak.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten på en av mine faste runder innom lefdal lade igjen i dag. De kjørte i dag HD matriale på både Panasonic TH-42PA50E og Pioneer's 436. Må si at til tross for at Panasonic'en ikke er en hd (altså nedskalerer), kom i april og koster halvparten, har et ekstremt bra bilde i forhold til pris. På ca. 3-4 meter holder den ikke mye tilbake i forhold til Pioneer sin modell heller. På analoge signal er det nesten stygt å si, men panasonic'en virket hakket bedre. Nå skal de sies at jeg ikke har fiklet med noen innstillinger på noen av tv'ene. Men får å si det sånn; hadde jeg vært selger, å skulle selge pioneer'en fremfor panasonic, ville jeg faktisk valgt å "stilt bort" panasonicen litt. I alle fall når den ser såpass bra ut (bildet) i forhold til en dobbelt så dyr tv. Rekner med de har mest fortjeneste på pioneer. Særlig når de ligger mange tusen over prisen til f.eks hifi centeret i fjordgata. Men men. Panasonicen får man i allefall for 15K i norge. Det er nok mulig jeg bestiller en fra databutikken.com, og heller kjøper en HD om et år eller tre. Jeg kommer neppe til å bli noen x-box 360 super spiller. Jeg kommer heller ikke til å bruke masse penger på en htpc, da jeg allerede har både bærbar og stasjonær av nyere dato. Pr i dag benytter jeg en multimedia streamer fra d-link til mp3, divx og bilder etc. Det eneste HD matriale jeg kommer over er spesielle klipp man laster ned fra nettet. Eller ihjel komprimerte serier i HD fra nettet. Tror fortsatt det blir noen år før jeg egentlig har behov for HD. Og hvem vet. Hva får man får rundt 30K om tre år? Sikkert noe mye bedre enn det man får for 30K i dag!

Dessuten har jeg også luktet litt på billig HD tv. Altså under 20K. Finner ingen som kan konkurere mot 42PA50E. Enda. Dessuten har allerede 2 dager med en gammel 28" crt begynt å gå meg på nervene. Er nok litt bortskjemt slik :-). Blir nesten som å sitte i ei campingvogn med reisetv det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev i mitt forrige innlegg at jeg sendte en mail til datorgallerian etter at jeg fikk mail om at jeg måtte betale 75% av bestillingen "up front". Har fått mailen i retur. Har prøvd flere ganger å sende mail til alle de 3 mail addressene jeg har klart å finne på datorgallerian sin webside. Har fått alle i retur.. Virker ikke som mail addressene er opperative. Er det noen andre her som faktisk klart å sende en mail til dem og fått svar ? Har også prøvd å ringe det telefon nummeret som står oppført på sidene deres. Ingen som svarer. Har prøvd mange ganger, hele dagen...
    Konklusjon: Datorgallerian er bare en STOR bløff... Jeg hadde aldri turt å forhåndsbetale noe som helst til dette firmaet.. Skulle nesten gjort det svenske forbrukerrådet oppmerksom på dette.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en del mailer frem å tilbake med firmaet. SMTP adressen de sender fra hver gang er info@datorgallerian.com
    Siste svar fikk jeg på torsdag.

Men telefon kan du bare glemme. Jeg forsøkte mange ganger den første fredagen de kjørte tilbud på 506 + 1.000,- i rabatt pr 10.000,-. Enten ringte det et par minutter, og samtalen ble brutt, eller så ble samtalen besvart og avsluttet øyeblikkelig. (samtaletid 2 sekunder). Så kundebehandling kan vel nærmere sammenlignes med nextgentel :-)

Men jeg har som du kommet frem til den konklusjonen at jeg rett å slett ikke tør å forhåndsbetale noe som helst til dette firmaet. Har mistanke om at de ikke har en krone i kredit hos noen leverandører, og er avhengig av forhåndsbetaling fra kunder for i det hele tatt ha råd til å kjøpe inn produktene de selger. Den er kanskje en av de billigste webshoppene i nord europa, men god rating har de absolutt ikke.

Jeg har nå bestilt meg en billig plasma; panasonic TH-42PA50E. Så får jeg klare meg med den et år eller to fremover.
    Jeg kommer til tross å bruke den 99% på kabel-tv og ordinær dvd. HD matriale er uansett knapt tilgjengelig enda, og jeg tror også det vil ta litt tid før vi får se noe særlig marked på dette. Standarden for digitalt bakkenett i norge er vel heller ikke satt.
    Den store kinofølelse for man nok ikke av en 42" på 3-4 meters avstand. Men får de pengene jeg får til overs ved å kjøpe panasonicen kan jeg evt. bruke på en ok projektor og lerret. Uten at jeg har noen som helst tro på at min samboer går med på det. Så det tryggeste blir nok å gjemme dem unna i sparebøssa i påvente av nyere teknologi, så ikke hun bruker de opp på kjedelig og fornuftig dritt :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •