Samsung LE-32T51BX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-32T51BX

Denne tv selges for 9 999,- hos

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59223

noen erfaringer med denne?

Er R51 til 12 136,- (shg.no) mye bedre?

Syntes designet er finere på T51

M61 er vel den beste Samsungen og den med flottest design men
    koster jo over 17 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på akkurat det samme. Har utrolig lyst å bare bestille den nå, men vil bare få bekreftet at det er et godt kjøp. Er det et stort minus at den ikke støtter native HDTV 1080i? 720p går vel bra? Er nybegynner så har ikke så mye peiling.

Hvordan er det å bestille fra best-buy? Det er jo et datterselskap til expert så de burde være ganske seriøse.

I prisklassen 10.000+- er denne et soleklart valg?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unforgiven
    Jeg lurer på akkurat det samme. Har utrolig lyst å bare bestille den nå, men vil bare få bekreftet at det er et godt kjøp. Er det et stort minus at den ikke støtter native HDTV 1080i? 720p går vel bra? Er nybegynner så har ikke så mye peiling.

Hvordan er det å bestille fra best-buy? Det er jo et datterselskap til expert så de burde være ganske seriøse.

I prisklassen 10.000+- er denne et soleklart valg?
    Det er en veldig pen TV, og den er et veldig godt kjøp til prisen. Det som gjør den billigere enn R og M serien er bl.a. 8 bits tech i stedet for 10 bits. 10s textminne, ikke My Colour Control (MCC), ikke lyssensor, litt dårligere lyd og (TROR JEG, er ikke sikker) en litt enklere DNIe krets (de snakket tidligere i år om at denne serien skulle få den nye DNIe JR kretsen til Samsung, men det har jeg ikke fått bekreftet. Ellers er også kontrastnivået litt lavere på denne skjermen. Denne serien har 12ms responstid (kontra 8 på storebrødrene)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett R og T modellen like ved siden av hverandre, matet med et dårligt antenne signal. Jeg kunne da ikke se noen forskjell i bildet, men hva som skjer når signalkvaliteten stiger kan ikke jeg uttale meg om.

Om 51 generelt vil jeg si at det du skal konsentrere deg om når du ser den er detalje nivået i mørke partier, det er som jeg ser det dens svake side.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil de forbedrede spesifikasjonene til storebrødrene forsvare prisforskjellen?
    Hvor store summer er det snakk om?
    Kjøper ikke TV så ofte så det rom for å gå opp i pris.

Men hvis man kan leve med 8bit og mangel på noen små funksjoner slår den meg som et utrolig godt kjøp.

Hvordan er den å bruke som PC-skjerm? Leste litt at noen har problemer med å få strukket hele bildet 1:1, men jeg mistenker det for å være brukerfeil.

I manualen står det at TVen ikke støtter PC via DVI. Er det sant? Hvordan vet TVen at det er en PC som sender signalet?

Takk for raskt svar forresten!

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes selv det var verdt differansen på ca 4K. Jeg kjøpte akkurat R51. Personlig syntes jeg den ser bedre ut før du skrur den på. Etter du slår den på er det allerede nevnt forskjellene. Prøvde det på xbox 360 i min egen stue i dag! Angrer ikke et sekund. Men det står på dine behov....du kan jo få en xbox for pengene du sparer. Jeg vet selv at jeg hadde angret på å ikke legge til forskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAINboard
    Jeg syntes selv det var verdt differansen på ca 4K. Jeg kjøpte akkurat R51. Personlig syntes jeg den ser bedre ut før du skrur den på. Etter du slår den på er det allerede nevnt forskjellene. Prøvde det på xbox 360 i min egen stue i dag! Angrer ikke et sekund. Men det står på dine behov....du kan jo få en xbox for pengene du sparer. Jeg vet selv at jeg hadde angret på å ikke legge til forskjellen.
    mulig det er jeg som er dust, men har ikke xbox 360 lansering i morgen(2. desember) slik er det i hvert fall i Stavanger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg LE27T51B for 7999,- hos Expert for et par-tre uker siden. Har først fått brukt det nå helgen da jeg reiste bort dagen etter jeg kjøpte det, og jeg tror jeg angrer :-(
    Jeg har bare analog kabel (godt signal) så jeg må bruke zoom-funksjonen, bildet blir da vesentlig dårligere, en ser det spesielt på tekstingen. Her har forøvrig Samsung mye å lære av Philips når det gjelder valgmuligheter, er det forresten noen mulighet til å resette valgene en har gjort her?
    Testet akkurat PC via DVI, fikk bilde, men bildet er større enn skjermen, regner med at litt fikling med PowerStrip fikser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er intersser i samme tv selv men er mye for pengen? og hvordan er mot det tv:
    http://www.databutikken.com/no/defau...artId=HYL320WP

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at PIP bare virker sammen med PC via VGA :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var interessert i samme tv inntil jeg så den på Expert i dag. R41 var utstilt ved siden av og hadde vesentlig bedre bilde.

Nå vil jeg sjekke ut R51 som visstnok har litt dårligere design enn R41.
    Men sier selvfølgelig takk til andre alternativer???

Kanskje det blir flatskjerm før jul.....

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingdingeling
    mulig det er jeg som er dust, men har ikke xbox 360 lansering i morgen(2. desember) slik er det i hvert fall i Stavanger
    Ikke du som er rar, bare jeg som hadde et eksemplar før lansering.

Det er litt forvirring når det kommer til samsung modellene! Det hele koker vel ned i en smaksak. Men tror R51 har det mest påkostede designet (det sorte følger sølv kanten nederst som en v) mens R41 kuttes det sorte brått. Panelene er de samme. Nå har jo også R61 kommet som er et helt sort (uten den karakteristiske samsung Vèn nederst. Siba selger en modell som ligner på R61 (eneste forskjell en sølvstripe nederst) men har samme panel og spec som R51. Uansett gode tver og smaken er som baken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for og være litt pirkete brede.. de nye heter M61 og M51, hvor "stripen" nederst på 51 er sølv, mens den på 61 er sort. vet ikke om panelet i m51 er bedre enn r41/51, men m61 har iallefall bedre panel med 5000:1 i kontrast og bedre fargegjengivelse 6,4 milliarder mot 3,2..

Her er en oversikt over designet iallefall, etter min mening er m serien penest, med r51 på 3. og r41 på 4. plass..

R41

R51

M51

M61

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på Samsung LE-32T51BX på expert, og ble umiddelbart skuffet over bildekvaliteten. Var vesentlig dårligere enn feks Grundig sin LCD som jo koster nesten det dobbelte. Selger sa at en ikke kan forvente mer til den prisen. Men jeg var nyskjerrig på denne, og ba om å få leke meg litt med fjernkontrollen. Slo av den dynamiske kontrasten og bildekvaliteten ble straks MYE bedre. Fant ikke justering av farger syntest de var litt mye farge i bilde. Men ellers så må jeg si at bildeforskjellen mellom grundig og samsund nærmest forsvann ved fjerning av den dynamiske kontrasten. Synest at til denne prisen er dette et godt kjøp.

PS: Testbilde var fra dvd koblet via scart da d ikke hadde analog sign.

Noen med denne tv som kan fortelle meg hvordan en kan justere farger?

Mvh Ivan

Newcomer marcus9 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på Samsung LE32M51B OG LE32R51B

Tror at denne informasjonen passer godt inn her, forskellen på LE32M51B og LE32R51B er at M-versjonen har et litt bedre panel.

Kilde: HiFi Klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE32T51 er billig.....ja, men ikke et godt kjøp. De store forskjellene fra R51/41 og T51 er

-LCD panelet er vesentlig bedere på R serien!
    -Den digitale bildestabilisator teknologien til samsung (DNIe) i R serien som gir mye bedere kontrast og sortnivå i skjermen.
    -R serien har 8ms oppdateringshastighet T serien har 16ms

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble LE40M61 fra Euronics på meg. (27990,-)
    Handlet inn før jul og jeg er fremdeles strålende fornøyd!!!!!

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på Expert i Bergen sentrum idag og så litt på denne TVen idag. Må si at bildekvaliteten skuffet litt da den var koblet til vanlig analogt TV signal. Sammenlignet også med samme TV i R-serien til Samsung og mener det var en klar forskjell. Fikk også se på hvordan bildekvaliteten var med DVD spiller tilkoblet på begge. Forskjellen ble da litt mindre, men det var fortsatt merkbar forskjell.

Bare lurer på om det ikke er noen som eier denne modellen og kan fortelle litt om hva de syns. Hadde vært greit å fått litt "first hand" information.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxblanco
    Bare lurer på om det ikke er noen som eier denne modellen og kan fortelle litt om hva de syns. Hadde vært greit å fått litt "first hand" information.
    Har nå hatt en Samsung LE40M61 siden før jul og er meget godt fornøyd.

Har nå koblet til:

Analog Kabel TV fra CD (RF): ok bilde men anbefales ikke - signal varierer veldig (i alle fall her hvor jeg bor)

Digital Parabol fra CD (Scart-RGB) - Fint bilde med ok farger.

HD1 Euro 1080i-50 via Parabol(Komponent) - Flotte farger og oppløsning men litt yr i bildet når man går tett innpå - mulig pga sterk komprimering? - uansett flott

Gammel Panasonic DVD A360 (S-VHS eller ScartRGB): Utrolig bra bilde selv om jeg ikke bruker DVI eller HDMI og med så gammel spiller!

PC(VGA): Kjører 1366x768 fra en bærbar pc med brukbart skjermkort (Radeon X300) Fungerer veldig fint. Klare og lettleste skjermbilderbilder

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •