Sunwave SRC-3000 (fjernkontroll) til 348,-.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sunwave SRC-3000 (fjernkontroll) til 348,-.

Fikk mail fra Hifiklubben i dag der de annonserer dette tilbudet i juleavisen sin.

Normalpris er 998,-.

Ligger også ute på www.hifiklubben.no.

Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man denne til pc? Hvilken kabel trengs og hvilket software?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen, mulig Logitech Harmony bilr vraket i innkjøp av fjernkontroll nå, kanskje den kommer litt fortere enn ventet også! :grin:

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet var tydeligvis litt for bra. Prisen er nå skrudd opp med 50 kroner. Ganske bittert at jeg venta litt for lenge før jeg bestemte meg for kjøp.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, 398,- Jeg kjøpte den nettopp.

Men den er fin. Har forsøkt mange fjernkontroller - og spesielt de billige på Clas Ohlson lover mer enn de holder.

Her kan man legge knappene der man ønsker - dvs nesten. Hver posisjon har endel predefinerte valg, men det er forsåvidt greit nok ettersom ikonene man kan velge gir et bra utvalg.

Har nå erstattet fjernkontrollene til TV, Receiver, Forsterker og DVD spiller med 1 stk slik.

Den er ganske enkel å programmere. Jeg fant ut at det greieste var å lære kodene fra eksisterende kontroller fremfor å bruke ferdig-definerte. Så får man det akkurat som man vil ha det.

Framgangsmåten er:
    1) Hold et av de 8 enhets-ikonene nederst inne i 3 sekunder. Da kommer det opp 4 tall som man må trykke bort (det er bare for å hindre omkoding når man ikke mener å gjøre det)
    2) Velg Key (definer dine egne taster)
    3) På en gitt posisjon på tastaturet trykk noen ganger til du får fram tasten du vil ha (eller fjerner en). Gjenta for alle taster du vil ha.
    4) Du har en Page1 og Page2 for hver enhet.
    Det er mulig å trykke en tast øverst for å se hva alle taste posisjoner kan inneholde.
    5) Trykk øverst til høyre (OK tast for layout)

Layouten med knappene er nå ferdig for enheten. Gjenta for de andre enhetene.

Neste fase er å lære opp kontrollen.

1) Trykk firkantbølgen øverst til venstre i 3 sek
    2) Trykk bort de fire tallene
    3) Velg LEARN
    4) Trykk på enhets-ikon og på tast som du vil lære opp - denne blinker
    5) Ta din gamle fjernkontroll og pek mot sensoren nederst på kontrollen (motsatt ende av senderen) og trykk tilsvarende tast.
    6) Kontrollen kvitterer med OK når den har lært koden og går automatisk videre til neste tast som blinker. Du kan evt trykke en helt annen tast som da blinker og er klar til å læres opp.
    7) Gjenta 4-6 for alle taster og enheter som du vil lære opp.
    8 ) Når du er ferdig - OK- OK, klar til bruk. 8)

* Prosessen kan senere gjentas for å føye til eller fjerne enkelt-taster som du vil. Eller lære opp taster på nytt.

* Blått bakgrunnslys kommer på ved berøring (følsomhet kan styres og varierer avhengig av lysforhold)

* Bevegelsesdetektor som gjør at den slår seg helt av når den har ligget stille en stund uten berøring.

* Kvitterings-pip for hver tast kan slås av

* Koder kan overføres til en annen av samme type (via ekstra tilbehørs-kabel og ingen PC-tilkobling Men tross alt et godt kjøp til denne prisen.

* Pluss for at den er stilfull (høy WAF) og virker solid. Minus for at fingeravtrykk synes med en gang (men det er bare å dra en bløt klut eller kjøkkenpapir over...)

* Pluss for at kone og barn forstår den ganske fort

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott guide detta nf!
    Noen av dere som vet om denne kan erstatte fjernkontrollen til kommende 360, og kontrollen til PT-AE700E?
    Hadde vært deilig å bli kvitt SAMTLIGE fjernkontroller, for nå flyter det nemlig over her. Kan den gjøre dette er det ikke umulig at den havner på ønskelista til jul :razz:

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av nf
    Den er ganske enkel å programmere. Jeg fant ut at det greieste var å lære kodene fra eksisterende kontroller fremfor å bruke ferdig-definerte. Så får man det akkurat som man vil ha det.
    Har løpt og kjøpt jeg også, men har et problem. Den vil ikke lære seg alle funksjonene fra min Arcam 200-kontroll, bare av/på og volum opp (ikke ned!). Har prøvd mange varianter og knapper, men det blir med disse. Det funka så det suste på Samsung TV-en og DVD-en.

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også denne fjernkontrollen og liker den veldig godt.. Men jeg har et lite problem.. Når jeg f.eks er på text tv kan jeg ikke trykke samme tast mer enn en gang.. kan ikke skrive 333 eller 444 osv.. får bare trykket en gang.. Samme skjer i menyen på tven.. Kan bare trykker ned, opp osv en gang.. Noen som vet ha det skyldes? Bortsett fra dette så er det er kjempe kontroll.. Har en kamelon all for one også men denne her er mye bedre..!! Så løp og kjøp!!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt denne fjernkontrollen ganske lenge nå, helt grei den! men den blir byttet ut når jeg får råd til en fjernkontroll med rf-sender i tillegg!
    eneste som er bittelitt dumt er at man må se på skjermen når man skal trykke på en knapp!

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne til jul (etter eget ønske), men jeg hadde gjort litt dårlig research på forhånd. Jeg trodde den var enda mer konfigurerbar, og at man kunne legge knappene helt valgfritt.

Men når det er sagt så er det nok et bra kjøp til 398,-
    Jeg har et par ting å utsette på den, det ene er at baklyset er plagsomt kraftig i et mørkt rom, det henger liksom igjen i synet ganske lenge etterpå. Irriterende. Hvorfor kan de ikke bruke orange heller. Mye mer fornuftig farge til slikt bruk!

Det andre er at den sliter med å lære min H/K AV130, men etter *mange* forsøk så klarte jeg å få lært den de nødvendige knappene. DVD-spilleren gikk det greiere med, selv om også denne er H/K. Når det gjelder H/K, så har de separate knapper for ON og OFF. Det byr på en viss utfordring med SRC-3000. Jeg løste det ved å legge ON til ON/OFF-knappen på PAGE1, og OFF til den samme knappen på PAGE2. Litt tungvint, men det fungerer.

En annen plagsom ting er at den ikke har autorepeat på knappene. Det betyr mye trykking for å endre f.eks volum på forsterkeren.

Den fungerer helt fint med PT-AE700, forresten.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn er det ikke på min! bare å holde inne knappen så går lyden i taket!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at dersom man bruker preprogrammerte koder så fungerer autorepeat, men ikke dersom man har brukt "Learn"-funksjonen.

Litt teit, spør du meg, siden man tross alt trenger å bruke denne funksjonen rett som det er, og da også på knapper som bør ha autorepeat.

Akkurat i dette tilfellet så funker en av de preprogrammerte kodene til min H/K-forsterker for volumknappene (men ikke særlig mye annet), så jeg får vel bare laste inn denne, og så ta hele resten av jobben på nytt på de andre knappene. Jaja.

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Funker helt fint hos meg også... Og jeg har brukt learn metoden..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodige greier. Hos meg er det konsekvent ikke autorepeat på noen knapper hvor det er brukt "Learn"-metoden.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Dersom du bruker "learn" funksjonen så er det forskjell på hvor lenge du holder inne knappen.
    Dersom du klikker raskt en gang, blir det til at du må trykke gjentatte ganger for å få ned lyden (step by step)
    Dersom du holder den inde 2 sekunder går den i etapper på 3-4 steps, og dersom du holder den inne i 3 sek eller mer, justeres volumet trinnløst.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Dersom du bruker "learn" funksjonen så er det forskjell på hvor lenge du holder inne knappen.
    Dersom du klikker raskt en gang, blir det til at du må trykke gjentatte ganger for å få ned lyden (step by step)
    Dersom du holder den inde 2 sekunder går den i etapper på 3-4 steps, og dersom du holder den inne i 3 sek eller mer, justeres volumet trinnløst.
    Dette avhenger jo litt av hvordan originalkontrollen som du lærer fra oppfører seg. SRC-3000 virker på meg til å være rimelig "dum", så den fungerer mer som en ren opptaker/avspiller. Det betyr at dersom du holder knappen på originalkontrollen nede lenger (f.eks på volum), så vil SRC-3000 lære hele den sekvensen (som inneholder gjentakelser), og dermed kjører den mange volumstep per trykk. Problemet er at man da mister muligheten for å finjustere volumet.

Slik er det ihvertfall med min SRC-3000 og H/K AVR130.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Har løpt og kjøpt jeg også, men har et problem. Den vil ikke lære seg alle funksjonene fra min Arcam 200-kontroll, bare av/på og volum opp (ikke ned!). Har prøvd mange varianter og knapper, men det blir med disse. Det funka så det suste på Samsung TV-en og DVD-en.

Hørt om flere som har hatt problemer med Arcam sin "kode" mot slike universal fjernkontrollere .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke noen problemer med min SRC3000 og autorepeat, og jeg har brukt learn-funksjonen på alle knappene. Tenkte heller ikke på hvor lenge jeg holdt knappene inne da jeg lærte den opp.

Er nok en brukerfeil dette, oyvindk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har heller ikke noen problemer med min SRC3000 og autorepeat, og jeg har brukt learn-funksjonen på alle knappene. Tenkte heller ikke på hvor lenge jeg holdt knappene inne da jeg lærte den opp.

Er nok en brukerfeil dette, oyvindk
    Hehe, morroklumpen! :-)

Nå testet jeg litt til, og det ser ut for at dette problemet er relatert til H/K-forsterkeren min.

Jeg prøvde nemlig å bruke "Learn"-funksjonen på volumkontrollen fra en Panasonic-fjernkontroll, og der fungerte det helt smertefritt, også med autorepeat. Litt snodig, men slik er det.

Om noen nå kommer og påstår at det virker hos dem med H/K og SRC-3000, så begynner jeg jammen meg å lure...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da åpner jeg denne meldingen med: ops: ops: ops:

Jeg testet litt mer, og konkluderer med at SRC-3000 er litt smartere enn jeg gav den kredit for. Det viser seg at dersom jeg holder volumknappen på H/K-fjernkontrollen *lenge* (ihvertfall inntil OK kommer opp på skjermen på Sunwaven...) nede under "Learn"-prosedyren, så klarer den å forstå hvordan det skal være.... Da fungerer plutselig autorepeat og hele bøtteballetten.

Så da må jeg beskjemmet melde at kenti hadde rett mhp brukerfeil, og jeg er nå på vei inn i skammekroken...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •