Bør jeg selge PE7700 nå og kjøpe ny projektor etter nyttår?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør jeg selge PE7700 nå og kjøpe ny projektor etter nyttår?

Jeg leser følgende i DVD&HKs test av Mitsu HC3000:
    Den noe spesielle brikken i HC3000 dukker opp i flere projektorer rett over nyåret, og dette medfører et helt nytt pris- og kvalitetsnivå på HD-oppløste DLP-projektorer.
    Jeg har en PE7700 nå, men får ikke brukt den så mye da det går mye tid til bygging av ny leilighet som er ferdig over nyåret en gang. Dessuten har jeg langt fra optimalt oppsett nå, med midlertidig bosted, hvitt lerret, pinglete bakhøyttalere, ingen sub og en fryktelig sofa.

Hvis jeg selger projektoren nå og kjøper ny i f.eks februar, høres det ut som en god ide hvis jeg får solgt den? Jeg er ikke villig til å legge så veldig mye penger mellom, og det er vel store muligheter for at jeg ikke får så mye for projektoren som jeg ønsker.

Er det noen projektorer på vei som er forventet å være betraktelig bedre enn 7700 i denne prisklassen?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Rikky, jeg har sett PE7700 går på bruktmarkedet for under 13.000,- nå.
    Så tapet blir jo endel da.
    Klart det vil være fristende å hoppe på oppgradering etter oppgradering.
    For tiden går det veldig fort i projektorbransjen.
    De slår bein under hverandre årlig.
    Hva med å beholde PE7700, hoppe over "neste generasjon" (da tenker jeg DC3-chip i "billigprojektorer sub-20.000), for så å kjøpe ny projektor i neste generasjon igjen.

Jeg startet med X1. Hoppet over mellomgenerasjonen med widescreenprojektorer som BenQ 7800.
    Gikk på 7700-en og vil nyte den til i alle fall projektorer med EKTE 5000:1 kontrast koster under 20.000,-

Om jeg klarer å holde meg så blir min neste projektor en native 1080 DLP, men jeg legger ikke over 30.000,- på bordet.

Det må være litt sprang mellom oppgraderingene våre så vi skikkelig merker oppgraderingen.

Men må jo innrømme, klart DC3 frister.
    Viser det seg at DC3 koster mindre enn 10.000 til neste år!! så blir det bytte, men det er jo meget usansynlig da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å beholde projektoren er jo selvsagt det mest fornuftige. Dette var bare et innfall jeg ville lufte her. Å selge projektoren for 13000 er ikke aktuelt, da beholder jeg den heller, selv om den til tider bare samler støv. Jeg er som sagt ikke til å bruke så mye penger på dette, og for at dette skal ha noen hensikt er det et par forutsetninger som må være på plass:

-Jeg må få en bra pris for projektoren, før alle de nye projektorene (ref. DVD&HK) kommer og presser prisen ned i kjelleren
    -En ny projektor kan ikke koste veldig mye mer rundt februar enn det jeg får for projektoren min i dag
    -En ny projektor må være betraktelig bedre enn 7700.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Å beholde projektoren er jo selvsagt det mest fornuftige. Dette var bare et innfall jeg ville lufte her. Å selge projektoren for 13000 er ikke aktuelt, da beholder jeg den heller, selv om den til tider bare samler støv. Jeg er som sagt ikke til å bruke så mye penger på dette, og for at dette skal ha noen hensikt er det et par forutsetninger som må være på plass:

-Jeg må få en bra pris for projektoren, før alle de nye projektorene (ref. DVD&HK) kommer og presser prisen ned i kjelleren
    -En ny projektor kan ikke koste veldig mye mer rundt februar enn det jeg får for projektoren min i dag
    -En ny projektor må være betraktelig bedre enn 7700.
    Ikke for å være vrien, men det er et par motstridende forutsetninger her... Jo lenger ned nye modeller kommer i pris( Og høyere i kvalitet..) jo mindre vil du få for 7700'en din. Når både Optoma H72 og HC 3000, samt nye Infocus og jeg vet ikke hva, kommer på markedet, vil du etterhvert få problemer med å få over 10k for din, antar jeg. Det vil alltid være et prisgap mellom nytt og brukt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er greit fornøyd med 7700, så tror jeg at det lureste er å beholde den så lenge som mulig. Man må selge disse med tap uansett hvordan man ser på det.... spørsmålet blir jo om man får noe nytte ut av å bytte. Selvfølgelig er det kult å ha det nyeste, men man betaler jo for det også.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold 7700 til du er sikker på å kjøpe ny. Du taper ikke noe særlig på å vente med å selge. Det største tapet har du inne allikevel...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ikke for å være vrien, men det er et par motstridende forutsetninger her... Jo lenger ned nye modeller kommer i pris( Og høyere i kvalitet..) jo mindre vil du få for 7700'en din.
    Ja, og nettopp derfor lurte jeg på å selge projektoren nå og kjøpe ny om et par mnd.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke Rikky.
    Synd å si det, men du kan glemme å få noe særlig mer for en PE7700 en maks 14.000 hvis du er griseheldig.

Koster jo ned mot 17.000,- ny nå og status på din er brukt.
    Om den er gått 3 timer eller 300 har intet å si. Brukt er brukt.

Behold den og nyt den, så snakkes vi her om et par år når vi kjøper 1080p 6000:1 for 19.995,-

Sitater fra avtorget:
    Sitat Opprinnelig postet av 7700 selges
    -Hei! Jeg må ha 15000 for den, ellers beholder jeg den nok bare selv.

-Da kan jeg love deg du kommer til å beholde den.. For ingen gir 15k for en fire månder gammel projektor..
    Sitat Opprinnelig postet av 7700 selges
    Kan tenke meg å by deg 11.000 for prosjektøren - noe jeg faktisk tror er et godt bud. Ny koster den nå omlag 16.800 - og bruktverdien må ses i sammenheng med denne prisen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir vel til at jeg beholder den, det ante jeg vel egentlig på forhånd. Kanskje jeg klarer å holde meg til 1080p er innen rekkevidde.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte jo 7700 for 5 måneder siden.
    Er fornøyd med den, men det er jo trist lesing for oss eiere å se "verdien" den har i bruktmarkedet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en dyr hobby vi har. Men hva med utsagnet "dette medfører et helt nytt pris- og kvalitetsnivå på HD-oppløste DLP-projektorer", er det feil? Et helt nytt prisnivå på HD-projektorer kan vel tolkes som "godt under 20 000".

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det ser vi mer og mer av.
    AE700 var/er jo latterlig billig på slutten.
    Falt jo ned mot 10.000,- ny i butikk.
    Nyprisen på PE7700 vil nok snart snike seg under 15.000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •