Ny Widescreen TV, 4 - 5,5 tusen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Widescreen TV, 4 - 5,5 tusen

Tenkte jeg skulle bruke opp noen av pengene mine, og fant ut at en skikkelig tv på rommet hadde gjort seg. :-)
    Har kikket litt HER.
    Jeg har ca. null peiling på tv, hjemmekino og slikt, så hadde vært kjekt med litt hjelp. Har et par krav til tv'en:
    -Widescreen.
    -Bra til å se film på.
    -God stereo lyd (har et ganske stort rom, men det egner seg ikke så godt til å ha hjemme kino her pga en teit plasser dør, og pga jeg har en del skap og bord og slikt her. (Kan i verste fall ommøblere litt. :wink: )
    -Helst flat skjerm.
    -Ikke flimring i tv'en.
    -Helst ikke få vondt i hodet av å se på.
    -IKKE pipelyd i tv'en, det er det verste jeg vet :?
    -Fjernkontroll

Kommer til å sitte 3,5-4,5 meter unna når jeg sitter i sofaen, det blir litt lengere om jeg skal ligge i senga (men skal vel ha tv-bord med hjul så da kan jeg rulle den litt fram.)
    Tenkte en 32" ville være ganske bra, men som sagt, jeg har ikke peiling :-P

PS! Er det noen som vet om det kommer noen tilbud på TV'er og hjemmekino'er snart?

Jeg bor foresten i Tønsberg, og har vi hvertfall elkjøp, euronics og expert som er store kjeder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

32"

hei på deg.

32WH412 på elkjøp er nok et godt valg.

god TV med flatt billedrør til en ganske grei penge.
    selv om du spytter i flere tusenlapper opp så endrer bildekvaliteten seg lite.
    Thomson har ganske "mørke" billedrør som gjør at de er godt egnet til film. hvordan lyden i det er aner jeg ikke, men thomson LCD har hatt veldig gode høytalere til TV å være
    TVen er ikke 100HZ , men det er ikke bare fordeler med 100HZ teknologien.. den har en tendens til å forverre evt forstyrrelser som ligger i bildet. i det prissegmentet som du snakker om er en god 50HZ TV bedre enn en middelmådig 100HZ TV.

regner med at det kommer mange tilbudsaviser fremover mot jul, kan jo hende at det dukker opp noe spennende der framover...?
    lykke til med TV kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    hei på deg.

32WH412 på elkjøp er nok et godt valg.

god TV med flatt billedrør til en ganske grei penge.
    selv om du spytter i flere tusenlapper opp så endrer bildekvaliteten seg lite.
    Thomson har ganske "mørke" billedrør som gjør at de er godt egnet til film. hvordan lyden i det er aner jeg ikke, men thomson LCD har hatt veldig gode høytalere til TV å være
    TVen er ikke 100HZ , men det er ikke bare fordeler med 100HZ teknologien.. den har en tendens til å forverre evt forstyrrelser som ligger i bildet. i det prissegmentet som du snakker om er en god 50HZ TV bedre enn en middelmådig 100HZ TV.

regner med at det kommer mange tilbudsaviser fremover mot jul, kan jo hende at det dukker opp noe spennende der framover...?
    lykke til med TV kjøpet.
    Takk for fyldig svar. :smile:

Men på elkjøpt står det at THOMSON 32WH412B er 100hz da.. Hmm, men du mener altså dette er en god tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv'en er 100Hz, men jeg hadde heller valgt tx32px10f da jeg mener den har bedre bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 32PW8620 er et godt valg. Den er 100 Hz. Sist jeg sjekket på nettet lå den på 5500 kr, men jeg antar det alltids er mulig å prute litt i butikken. Forsåvidt ekstremt mye for pengene i forhold til bare noen få år tilbake..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

hei igjen.
    sjekka papirene mine en gant til, 32WH412 er 100hz. den er vel faktisk mer eller mindre etterfølgeren til den som heter 612b som står lengre oppe på siden.

er enig med han som skreiv at TX32PX10 er en bedre TV. denne modellen har faktisk stupt i pris det siste halve året.. så faktisk ikke den når jeg var inne på sida og sjekket :P
    men den skiftet de ut billedrørstypen etter 2 eller 3 opplaget viss jeg ikke husker feil... men fortsatt en særdeles god TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    tv'en er 100Hz, men jeg hadde heller valgt tx32px10f da jeg mener den har bedre bilde

110% enig.

Newcomer Sobchak sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får JVC HV-32p40 til 5995 på Elprice.
    Den støtter progressive scan via komponent bl. a.
    Grisebra TV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange gode svar, ser flere av dere anbefaler PANASONIC TX32PX10F ;-)

Men har da 2 spørsmal:

Kansje et veldig teit spørsmål men jeg har da altså 0 peiling på tv... I den gamle tv'en vår som står i stuen kommer det en forferdelig pipelyd, er dette noe som kan skje med denne/disse tv'ene også?

Og, vil det lønne seg å kjøpe tv nå, eller vente litt og se om det kommer noen tilbud etter hvert?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •