Sagem Axium HD-D50H - vil ha NÅ!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem Axium HD-D50H - vil ha NÅ!

Ok jeg har bestemt meg. Jeg forkaster plasma og LCD-TV og går heller for en 50" DLP av merket: Sagem Axium HD-D50H . Har sjekka noen tester og denne virker helt RÅ! Nå er det bare et problem, jeg vil ha den NÅ, helst igår. Noen her som vet om hvordan jeg kan få tak i denne TV'en så fort som overhodet mulig?

Takker for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vendur.no får de den inn i desember. Men hvorfor så gira på denne skjermen, utenom at den har fint design? Det er jo veldig dårlig med maks 256 farger på skjermen samtidig (8-bits RGB). Men det er vel smak og behag...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det visste jeg ikke. Det hørtes jo skikkelig dårlig ut da. Det er faktisk første negative tingen jeg har hørt om den TV'en. 256 farger om gangen hørtes jo helt latterlig dårlig ut. Hva er "vanlig" ?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dekar
    Oi, det visste jeg ikke. Det hørtes jo skikkelig dårlig ut da. Det er faktisk første negative tingen jeg har hørt om den TV'en. 256 farger om gangen hørtes jo helt latterlig dårlig ut. Hva er "vanlig" ?
    Det er bare tull (no offense)... det er en palett på 16,7 millioner farger som kan vises på skjermen.. 256 x 256 x 256 (R G B) = 16,7 mill... på en god TV er det ikke noe problem. En god tv med 16,7 mill farger kan være bedre enn en annen tech / brand TV med milliarder av farger.. 1280x720 (antall piksler på skjermen = ~922000)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig med 8 bits til 12 bits.

8 bits = 256 farger
    12 bits = 4096 farger

8 bits er for dårlig, spør du meg. Man ser betraktelig forskjell på 8 og 10 bits.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mye info om 8 vs 10 bit fargeteknologi på denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/1801-8-vs-10-bit-fargeteknoligi-hva-betyr-det-egentlig.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah, takk! Det virket nesten ikke til å tro at en så fet TV hadde 256 farger av gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager så mye, dekar. Det har vært en lang dag for meg idag... hehe pstraums har selvfølgelig rett i det han sier. 256 rødnivåer x 256 grønnnivåer x 256 blånivåer = 16,7 mill fargenivåer. Men jeg mener fremdeles at 8 bits fargenivåer er for dårlig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er det første negative du har hørt bør du vel ikke bry deg så mye? Sånn "x har bare 900 mens y har 1200 i kontrast "-utsagn er vel liten vits i å høre på. At Tv-en skulle ha 256 farger er tullete. Gå og se på skjermen heller du, jeg mener Elkjøp i drammen og muligens Carl Berner har den fremme. Har selv lyst på DLP fremfor plasma pga bedre billedkvalitet. Tror de eneste argumentene (foruten "henge på veggen") fra plasma-folket må bli slike "min har y flere bits
    enn din" for å forsvare de skyhøye prisene og de nokså moderate bildene

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja. Var faktisk på Elkjøp Carl Berner istad og tror ikke de hadde noen DLP tv fremme i det hele tatt. De hadde bare flust av plasma-skjermer som er uinteressant for meg. Har nå bestemt meg for Sagem TV'en så eneste "problemet" mitt nå er å finne ut hvor jeg kan få tak i en slik en. Har ikke lyst til å vente helt til desember hehe. Så jeg tar fortsatt imot forslag med takk.. Kjører gjerne til Sverige for å hente den hehe..

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja. Var faktisk på Elkjøp Carl Berner istad og tror ikke de hadde noen DLP tv fremme i det hele tatt. De hadde bare flust av plasma-skjermer som er uinteressant for meg. Har nå bestemt meg for Sagem TV'en så eneste "problemet" mitt nå er å finne ut hvor jeg kan få tak i en slik en. Har ikke lyst til å vente helt til desember hehe. Så jeg tar fortsatt imot forslag med takk.. Kjører gjerne til Sverige for å hente den hehe..
    http://www.nettdata.no/catalog/index...ath=173_98_149
    Får min neste uke... HD4, Darkchip, raskt fargehjul (lite regnbuer) med mange farger (bedre farger) ... kommer nok før desember hvis du bestiller nå? (der brøt jeg nok en av avforums regler, men det er lørdag kveld!!)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge en test her på AVNytt av en annen 50" fra Sagem, er ikke 8bit noe problem med bakprojeksjons-TV, i motsetning til plasma/LCD. Den omtalen er vel også av en eldre modell(?), med lavere kontrast etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    http://www.nettdata.no/catalog/index...ath=173_98_149
    Får min neste uke... HD4, Darkchip, raskt fargehjul (lite regnbuer) med mange farger (bedre farger) ... kommer nok før desember hvis du bestiller nå? (der brøt jeg nok en av avforums regler, men det er lørdag kveld!!)

Ah .. Har funnet en del webshoper som tilbyr den TV'en nå. Skal helt klart ha den. Regner med jeg tar en ringerunde på mandag for å finne ut evt. hvilken butikk som kan levere først. Tusen takk for all hjelp folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, dekar. Og beklager igjen for min lille feilinformasjon. Men lykke til med skjermen. Gi oss tilbake melding når du har fått den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkeno problem. Mulig jeg tar noen bilder og greier når jeg får den for å vise hvordan min lille hjemmekino blir. Skal bli godt å få ut projektoren hehe ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestemt meg for DLP tv, men hadde i utgangspunktet sett på Sagem 56. Sagem 56 og Sagem 50 har 2 ulike chip'er, så det jeg lurer mest på er hvilken kvalitetsforkjell det eventuelt på disse 2.

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne også:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314577&cks=PRL

Den er splitter ny og visstnok en "killer" til prisen.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...ws.php?id=8379

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva er egentlig forskjellen mellom chippene på Sagem sin 56" og 50". Hørt så mye frem og tilbake. At de gamle modellene skal ha best chipper etc etc. Så hva er forskjellen mellom de to?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*^2

Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Ja hva er egentlig forskjellen mellom chippene på Sagem sin 56" og 50". Hørt så mye frem og tilbake. At de gamle modellene skal ha best chipper etc etc. Så hva er forskjellen mellom de to?
    Noen som vet forskjellen på disse to chip'ene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •