Har Lyd&Bilde røyka sokker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Lyd&Bilde røyka sokker?

I testen jeg leste idag, i nummeret som endelig kom, er altså pris på, noe som jo trekker litt ned i testen, Panasonic 26" LX-500 23000 kroner!!

Man får den jo i broderlandet for 11500!!

Dette begynner å bli useriøst. Er det ingen antenner i redaksjonen som tipser forbrukerne om slikt, eller er dette bestillingsverk deluxe, disse testene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillingsverk, hmm la oss se...

1. Veiledende priser er "alltid" oppgitt for høyt.
    2. Nesten alt scorer meget bra i tester
    3. Når to produkter sammenlignes, så er det aldri noen klar vinner. Enten er de gode på hvert sitt, eller så er et produkt dyrest og best, og det andre veldig bra til prisen.

Om ikke bestillingsverk så er de redde for å tråkke produsenter på tærne, spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe som heter "du biter ikke hånden som forer deg". Derfor blir lyd og bilde og alle andre annonsefinansierte blekker å fortelle deg hvor du kan få kjøpt paralellimportvarer, ei heller slakte noe som helst ifra produsenter som er viktige annonsører.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...så fort gjennom oktober utgaven av Lyd&Bilde...av alle testene de hadde i hele bladet så var det ingen produkter som fikk dårligere karakter enn 8...de fleste lå faktisk på 9, 9+...mistenklig

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av at de dropper å omtale de dårligste produktene i bladene og bare tar med produkter over et visst nivå.
    Når det er sagt, så er det mange rare testresulater i både Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino. Det kan virke mystisk noen ganger, men når man tenker etter så er det egentlig ikke det.. Husk uansett at en test er en subjektiv vurdering.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    hmm...så fort gjennom oktober utgaven av Lyd&Bilde...av alle testene de hadde i hele bladet så var det ingen produkter som fikk dårligere karakter enn 8...de fleste lå faktisk på 9, 9+...mistenklig

Bedre det enn at de tar med tar med produkter som skulle fått fem og ingen ville kjøpt.. Bedre å bruke spalteplassen på noe av noenlunde kvalitet..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan da også ta med billigere produkter hvis de gjør som f.eks. PC World og opperer med "Best i Test" og "Mest for Pengene". Dermed har også billige produker en godt skjanse til å hevde seg. Det er jo mange som ønsker seg en stor skjerm og som ikke har de kvalitetskravene som mange her besitter og dermed ikke ønsker å betal skjorta.

Nå må de også sier at disse bladere vel henvender seg til Lyd og Bilde Nerder og ikke mannen i gata. Det er vel derfor de velger de produktene de gjør.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karakterer skal man uansett ikke se seg blind på. Les tekstene istede. Fidelity har skjønt det (tildels).. der er det ikke missvisende karakterer etc...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN JA. Enig at det er merkverdig av og til.. beste var da jeg leste om Pixel Plus2. Førstes DA skrev de om det de misslikte med Pixel plus 1 ... Det stod ikke noe om det i testen med TV'er med PP1...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vet vel at veil. priser nettopp er veil. priser. Regner med blader kun holder seg til det importøren sier er veil. pris i Norge. Man forholder seg ikke til enkeltselgere (dessuten så svinger "markedsprisen" ganske kraftig, slik at en slik pris kunne ha vært helt feil når bladet kommer på gaten) men hva importøren anbefaler av utsalgspris. Jeg synes dette er helt naturlig.

Om de er objektive, det får de nesten svare på selv.

Mvh

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dessuten så finnes det vel et blad for "Gadgets". Måtte se på forsiden igjen etter å ha bladd litt i L&B. Var mye duppedingser der gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kalle prisen "veil." må butikken dokumentere at de har solgt varen til den prisen ifg. Markedsføringsloven. Dette tror jeg vi kunder har liten tro på blir praktisert, og tar det hele med en klype salt!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det står vel som oftest anbefalt utsalgspris også da.. Selv om konk. gjør at de blir solgt billigere...

Mvh

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste lyd og bilde, test av pioneer 506 XDE, ingress:

"En pioneer 50 tommers plasma-tv er perfekt for HDTV da skjermoppløsningen samsvarer med 720p HDTV-formatet (1280x720)."

Jadda.. :roll: Det står dessuten at den støtter 1080p - gjør den virkelig det?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    I testen jeg leste idag, i nummeret som endelig kom, er altså pris på, noe som jo trekker litt ned i testen, Panasonic 26" LX-500 23000 kroner!!
    Man får den jo i broderlandet for 11500!!
    At de ikke oppgir prisen produktet har i Sverige, synes jeg ikke er useriøst. For min del ville det vært mer useriøst, eller ihvertfall merkelig, om de gjorde det.
    Men den koster vel en del mindre også i Norge(hvis man leter).
    Men veiledende priser, spesiellt i slike blader, er jo nesten alltid mye høyere enn i 'virkeligheten' da. Så også i DVD&Hjemmekino.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man oppgir konsekvent listepriser fra norsk importør/grossist. Disse er veiledende til forhandlere. Det er ganske vanlig at det er en del som forhandler produktene til den prisen.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lyd og bilde

Lyd og bilde var en gang et god blad for hifi folk, men mye har forandret seg siden den gangen. Hvilke andre "hifi blader" tester like mange kamera etc i sitt blad. Ta det for det det er. Er du virkelig intr. i hifi så finnes der andre blader som er mye mye mere seriøse og bedre. Ingen stoler vell på best i test utført av LYD OG BILDE i dag?? Ja da man kan plukke dette bladet sønder av feil mangler etc. men dette er ikke noe nytt ? Det skjer vær gang de kommer ut med et blad, men forsatt kjøper alle bladet, hvem blir lurt

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgi meg om jeg tar feil, men det heter da Lyd OG Bilde, vil jo være rart om de ikke kan teste kameraer....

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Tilgi meg om jeg tar feil, men det heter da Lyd OG Bilde, vil jo være rart om de ikke kan teste kameraer....
    Når bladet heter som det gjør, og med undertittel "Best på hjemme-underholdning", så forventer jeg utstyr som kan presentere lyd og bilde, og et kamera TAR bilder og har ingenting med hjemme-underholdning å gjøre (joda, sikkert noen som underholder gjester osv ved å vise fram sitt nye foto/videokamera men det går som oftest over etter noen minutter)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok et bevis på L&B's manglende uavhengighet

På hjemmesiden til L&B kan man lese følgende:

"Film følger kun med i Lyd&Bilde-blader som selges i Elkjøps- og Leftdals butikker!"

Integriteten til L&B begynner fra før og å bli heller tynnslitt, med mange spekulasjoner og antydninger om testing etter "annonsemetoden" osv. Dette er jo et bevis på tilsynelatende direkte samarbeid og avtaler med salgsavhengige aktører i bransjen. Da er det fort gjort at et testobjekt plutselig farer litt for høyt opp på poengskalaen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •